AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #41 Skrevet 29. mai 2022 Melise__87 skrev (1 minutt siden): Jeg går på medisiner og går til behandling en gang i uken. Det har hjulpet meg. Ja finnes folk med forskjellige grader og alle med denne diagnosen bør få behandling. hva slags medisiner ? ja alle bør få behandling, min vil ikke ha hjelp. hun vil heller anklage, lage drama, henge i butikker, og se repriser av 90days to wed Anonymkode: 7dbeb...236
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #42 Skrevet 29. mai 2022 EinarVv skrev (3 minutter siden): hvordan takler du å ha bpd? hva gjorde du for å klare å leve et mer "normalt liv?" TS Jeg taklet det dårlig i mine yngre dager når jeg først fikk diagnosen. Fra tidlig av hadde jeg en vanskelig barndom og hadde et problem med å stole på mennesker. Selvsagt har jo også mennesker med vanskeligheter også et behov for nærhet og kjærlighet. Jeg klarte sjeldent å stole på mine ekser, Også min nåværende I begynnelsen. Men det skal sies at han var tolmodig og hadde forståelse for hvordan jeg var. Jeg fikk mye bekreftelse og lite sinne og frustrasjon, heller mer forståelse om jeg var usikker på noe. Jeg også kunne mange ganger anklage han. Noe jeg ikke er stolt av i dag. etterhvert begynte jeg på medisiner og mine tvangstanker(Ocd) ble bedre. Jeg ble roligere til sinns, og det gjorde det lettere og takle borderlinen samt svingningene opp og ned som ble med tiden mer stabil. elsker du hun? og føler det er verdt det, så bør dere snakke ordentlig sammen. Det er nok ikke lett for ho heller. Og det er trist at folk heller ber noen løpe Fordi man er psykopater , så fort man hører om denne diagnosen. Ting kan gå seg til. håper ting ordner seg mellom dere Anonymkode: 8e921...167 1
Gjest Melise__87 Skrevet 29. mai 2022 #43 Skrevet 29. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): hva slags medisiner ? ja alle bør få behandling, min vil ikke ha hjelp. hun vil heller anklage, lage drama, henge i butikker, og se repriser av 90days to wed Anonymkode: Endret 29. mai 2022 av Melise__87
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #44 Skrevet 29. mai 2022 Hei ts. Jeg har ikke lest de andre innleggene, men jeg har ubehandlet borderline og er i forhold. En ting er sikkert, behandling er helt avgjørende, og den må fullføres. Noen ganger må man gå flere runder. Er dette noe hun ønsker? For det du lever under er helt uakseptabelt. Anonymkode: f86f1...a2f 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #45 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg taklet det dårlig i mine yngre dager når jeg først fikk diagnosen. Fra tidlig av hadde jeg en vanskelig barndom og hadde et problem med å stole på mennesker. Selvsagt har jo også mennesker med vanskeligheter også et behov for nærhet og kjærlighet. Jeg klarte sjeldent å stole på mine ekser, Også min nåværende I begynnelsen. Men det skal sies at han var tolmodig og hadde forståelse for hvordan jeg var. Jeg fikk mye bekreftelse og lite sinne og frustrasjon, heller mer forståelse om jeg var usikker på noe. Jeg også kunne mange ganger anklage han. Noe jeg ikke er stolt av i dag. etterhvert begynte jeg på medisiner og mine tvangstanker(Ocd) ble bedre. Jeg ble roligere til sinns, og det gjorde det lettere og takle borderlinen samt svingningene opp og ned som ble med tiden mer stabil. elsker du hun? og føler det er verdt det, så bør dere snakke ordentlig sammen. Det er nok ikke lett for ho heller. Og det er trist at folk heller ber noen løpe Fordi man er psykopater , så fort man hører om denne diagnosen. Ting kan gå seg til. håper ting ordner seg mellom dere Anonymkode: 8e921...167 tusen takk Anonymkode: 7dbeb...236
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #46 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei ts. Jeg har ikke lest de andre innleggene, men jeg har ubehandlet borderline og er i forhold. En ting er sikkert, behandling er helt avgjørende, og den må fullføres. Noen ganger må man gå flere runder. Er dette noe hun ønsker? For det du lever under er helt uakseptabelt. Anonymkode: f86f1...a2f hun sier hun ønsker det, men ingenting blir gjort. Anonymkode: 7dbeb...236
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #47 Skrevet 29. mai 2022 Melise__87 skrev (3 minutter siden): Jeg går på Escitalopram Actavis, det demper en del symptomer, men ikke alle. Derfor går jeg til psykolog også. Hvis du har samme fastlege som henne så kanskje du kan sende bekymringsmelding på henne og si alt det du har skrevet nå. Du får sette hardt mot hardt. Enten så får hun begynne på behandling eller så drar du. At hun ikke vil ha hjelp er bare en unnskyldning fra hun til å kunne oppføre seg idiotisk. takk, nei vi har ikke samme lege da vi bor i to forskjellige byer det med unnskyldninger bruker hun hele tiden. " jeg er syk og det er sånn jeg er" synes det er så tamt å si så jeg blir ofte sur på hun pga det Anonymkode: 7dbeb...236
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #48 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): hun sier hun ønsker det, men ingenting blir gjort. Anonymkode: 7dbeb...236 Mener du at helsevesenet ikke gjør noe, eller hun? Anonymkode: f86f1...a2f
EinarVv Skrevet 29. mai 2022 #49 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mener du at helsevesenet ikke gjør noe, eller hun? Anonymkode: f86f1...a2f hun tar ikke ansvar, hun drar ikke til lege og spør om hjelp
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #50 Skrevet 29. mai 2022 Nå har jeg bare vært sammen med en med borderline og etter 6 år orket jeg ikke mer. Han var kontrollerende og var ekstremt sjalu. Mente hele tiden at jeg var utro. Var innpå jobbpc'n min og tlf så å si hver dag for å sjekke hvem jeg hadde prata med og hva jeg hadde sagt. Vridde og vrei på alt jeg sa, og kunne holde meg våken til langt på natt for å diskutere hva jeg hadde sagt feil som gjorde at han reagerte sånn. Min eks var avhengig av alkohol og spill, og hadde null impulskontroll når det kom til penger. Etter vi fikk barn eskalerte alt! Han ble også psykisk og fysisk voldelig. Men alt var bare min skyld eller andres. At han fikk sparken fra jobb var fordi sjefen var imot han osv. Her endte det med besøksforbud og kontaktforbud, og at han skrev fra seg foreldreretten til slutt. Nå er ikke alle med diagnosen slik, men min eks nektet behandling for det var bare alle andre som hadde feil og var ute etter han. Anonymkode: d4b29...733 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #51 Skrevet 29. mai 2022 EinarVv skrev (2 minutter siden): hun tar ikke ansvar, hun drar ikke til lege og spør om hjelp Du velger selv, men jeg vil råde deg til å gå fra henne. Du skal ikke leve sånn. Anonymkode: f86f1...a2f 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #52 Skrevet 29. mai 2022 Det du skriver i startinnlegget er helt uakseptabelt. Om dere skulle kunne fungere i et forhold, så måtte hun oppsøke hjelp. Hun gjør ikke dette, og da vet du vel selv ut i fra hennes MANGLENDE handling hva du må gjøre. Ja, hun sa hun skulle gjøre det. Men når hun IKKE gjør det, så kalles det en LØGN! Du må redde deg selv og gå ut av dette destruktive forholdet! Det hjelper ikke at andre med samme diagnosenavn fungerer fint i et forhold (og så er det noen som TROR de gjør det). Folk har ulike symptomer, og så er det noen som får behandling og noen som får medisiner. Du har det jævlig. Du må ut! Anonymkode: b7e10...140 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #53 Skrevet 29. mai 2022 det er så vondt for hun er helt fantastisk, som en engel men også helt jævlig, som en demon ts Anonymkode: 7dbeb...236
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #54 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): det er så vondt for hun er helt fantastisk, som en engel men også helt jævlig, som en demon ts Anonymkode: 7dbeb...236 Hvis du kan leve slik du beskrev i startinnlegget resten av livet, så er vel valget enkelt? Anonymkode: b7e10...140
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #55 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): det er så vondt for hun er helt fantastisk, som en engel men også helt jævlig, som en demon ts Anonymkode: 7dbeb...236 Hvis du elsker ho så kan du jo prøve å hjelpe henne ts med å ta ho med til legen eller oppsøke hjelp. hvis du vil være med personen Anonymkode: 8e921...167 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #56 Skrevet 29. mai 2022 Min mannlige eks var slik, og mitt råd er å komme seg vekk om hun ikke søker hjelp. Eksen min gikk så langt at han løy og sa han gikk til behandling, og at psykologen sa at jeg burde gjøre «sånn og sånn» for å hjelpe han 🙄 han var jo aldri til behandling viste det seg, og tingene jeg syntes føltes feil gjorde jeg jo for det var anbefalt, trodde jeg. Har i etterkant tatt meg lang tid å komme meg over måten han behandlet meg på. Det verste var det ekstreme kontrollbehovet slik som du beskriver TS, og den konstante frykten hans for å bli avvist. Det ble bare verre og verre med tiden. Han var også utro hele tiden mens vi var sammen 🙄 Anonymkode: ace4f...958 1 3
Michaelhe Skrevet 29. mai 2022 #57 Skrevet 29. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. Jeg har nå vært sammen med ei med borderline i ca halvannet år. igjennom hele forholdet vårt har hun krevd bevis på ting, forlanget at jeg sletter all kontakt med andre jenter (noe jeg synes er greit og respekterer det), hun vil at jeg skal filme folk jeg er med for å se at det ikke er jenter til stede, jeg kan ikke dra på besøk til venner av meg hvis samboer eller kone er hjemme osv osv. Jeg har til og med måtte filme rundt meg hvert kvarter i 8 timer i ukesvis da hun jobbet nattevakt, det var heller ikke nok så hun innstalerte et kamera hjemme så hun kunne se om det kom noen på "besøk" =( Hun anklager med for utroskap hver eneste dag, selvom jeg alltid gir hun bevis på det motsatte. selv når jeg er på jobb så sier hun "du er med jenter nå ikkesant? du jobber ikke? fuck deg, vi er ferdige" fakta er, jeg har aldri vært utro, jeg er ikke ute å fester, jeg møter ingen andre damer, jeg er loyal og oppriktig med hun hele tiden. Hun sliter med å stole på folk, selv sine egne foreldre stoler hun ikke på. finnes det håp for henne? og for oss ? eller er dette noe man bør komme seg vekk ifra? Anonymkode: 7dbeb...236 Om man er i stand til å stole på andre avhenger av erfaringer. Ingen er en diagnose. Noen tror at diagnoser opphever følelser, det gjør de ikke. Det er like vondt for en manisk depressiv å være deppa som for alle andre. Sånn er det med alle diagnoser. Jeg tenker at det du egentlig spør deg selv om, er om du orker mere. Du er kanskje sliten? Men det er bare du som kan svare på det. Du sier at hun er borderline, dvs at hun er diagnostert, og det vil at fagfolk har vurdert henne? Endret 29. mai 2022 av Michaelhe 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #58 Skrevet 29. mai 2022 Michaelhe skrev (9 minutter siden): Om man er i stand til å stole på andre avhenger av erfaringer. Ingen er en diagnose. Noen tror at diagnoser opphever følelser, det gjør de ikke. Det er like vondt for en manisk depressiv å være deppa som for alle andre. Sånn er det med alle diagnoser. Jeg tenker at det du egentlig spør deg selv om, er om du orker mere. Du er kanskje sliten? Men det er bare du som kan svare på det. Du sier at hun er borderline, dvs at hun er diagnostert, og det vil at fagfolk har vurdert henne? ts. ja hun fikk diagnosen for et par år siden, jeg er kjempe sliten, men jeg vil gjerne være der for henne, nå ignorerer hun meg fordi jeg ikke sendte bevis til henne i går kveld at jeg fikk snap av kompisen min. hun skal søke om besøksforbud nå pga manglede bevis =/ Anonymkode: 7dbeb...236
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #59 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bordderline er de mest ustabile menneskene som finnes under psykisk helse, blander du inn mensen og ustabil kvinnehormoner kan du få et monster jeg har selv erfaring med dette og du så ikke alt jeg så, jeg var sammen med en kvinne før som hadde borderline og alle søstrene hennes og moren hadde også borderline, alle disse ødlagte for mennene de var sammen med og alle andre rundt seg. de lagde kaos, helvete og problemer alle steder de gikk så og si alle egenskapene knyttet til borderline er svært negative - serie utro, de er utro i så og si alle forhold - billig, folk med borderline har lav selvkontroll og knuller rundt, sepsiellt kvinner. exen min knullte hele jobben sin, søsteren har knullt hele bergen og har 4 barn med 4 forskjellige fedre, moren som også har borderline har 8 barn søk deg opp på borderline, det er en ekstrem diagnose som er gentisk betinget men også kan komme fra miljø og oppvekst. 3 av 4 som har borderline er kvinner men menn kan også ha det om du treffer en mann som har noen av disse egenskapene og du mistenker borderline, løp, for din egenskjyld, kom deg langt langt vekk Anonymkode: a1e0e...b99 Med tanke på at kvinner for bare drøyt 100 år siden fikk diagnosen «hysteria» pga udugelige menn i senga, men også diagnostisert av leger som var MENN, lever 1800-tallet i beste velgående ser jeg. For du er vel ikke så preget av egne opplevelser at du naivt trekker konklusjoner for alle kvinner basert på kun dette? Tenkt deg godt om neste gang du reiser med fly….ryktet vil ha det til at det finnes kvinnelige piloter😱 Anonymkode: 1ed4d...b53 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #60 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): ts. ja hun fikk diagnosen for et par år siden, jeg er kjempe sliten, men jeg vil gjerne være der for henne, nå ignorerer hun meg fordi jeg ikke sendte bevis til henne i går kveld at jeg fikk snap av kompisen min. hun skal søke om besøksforbud nå pga manglede bevis =/ Anonymkode: 7dbeb...236 Den viktigste faktoren for videre samliv bør vel være at hun er innstilt på behandling. En diagnose i seg selv kan bare forklare, men å ikke kreve at hun underlegger seg behandling er ikke bra for hennes selvfølelse heller. Anonymkode: 1ed4d...b53 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå