Gå til innhold

Borderline og Parforhold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg har nå vært sammen med ei med borderline i ca halvannet år.
igjennom hele forholdet vårt har hun krevd bevis på ting, forlanget at jeg sletter all kontakt med andre jenter (noe jeg synes er greit og respekterer det), hun vil at jeg skal filme folk jeg er med for å se at det ikke er jenter til stede, jeg kan ikke dra på besøk til venner av meg hvis samboer eller kone er hjemme osv osv. Jeg har til og med måtte filme rundt meg hvert kvarter i 8 timer i ukesvis da hun jobbet nattevakt, det var heller ikke nok så hun innstalerte et kamera hjemme så hun kunne se om det kom noen på "besøk" =(

Hun anklager med for utroskap hver eneste dag, selvom jeg alltid gir hun bevis på det motsatte. selv når jeg er på jobb så sier hun "du er med jenter nå ikkesant? du jobber ikke? fuck deg, vi er ferdige"

fakta er, jeg har aldri vært utro, jeg er ikke ute å fester, jeg møter ingen andre damer, jeg er loyal og oppriktig med hun hele tiden.

Hun sliter med å stole på folk, selv sine egne foreldre stoler hun ikke på.

finnes det håp for henne? og for oss ? eller er dette noe man bør komme seg vekk ifra?

Anonymkode: 7dbeb...236

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hat borderline og vært sammen  med mannen i 18 år, var slik som din dame før jeg begynte på medisiner. Siden jeg begynte på medisinen så har alt blitt mye bedre. 

Anonymkode: 26826...27a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hat borderline og vært sammen  med mannen i 18 år, var slik som din dame før jeg begynte på medisiner. Siden jeg begynte på medisinen så har alt blitt mye bedre. 

*har. Det må være opptil deg om du synes det er verdt det, at du orker å fortsette. Jeg var som sagt slik selv før jeg begynte på medisin og behandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva slags medisiner er dette? psykologer og leger jeg har snakket med sier at det ikke finnes medisin spesifikt mot bpd

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har borderline og har aldri oppført meg sånn. Det hadde jeg ikke orket, å bli fotfulgt på den måten. 

Gjør hun noe for å bli friskere? Hvis ikke ville jeg svart "greit" neste gang hun sier dere er ferdige. 

Anonymkode: 1cf94...ff9

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva slags medisiner er dette? psykologer og leger jeg har snakket med sier at det ikke finnes medisin spesifikt mot bpd

Jeg bruker cipralex. Har gått på det i 10 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh, dette virker vanskelig og ikke enkelt for noen av dere. Det er jo synd på henne som ikke stoler på noen og om hun ikke får hjelp for å mestre dette så bør hun få det.

Jeg vet at jeg aldri hadde klart å funnet tålmodighet til å klare å leve med en som har det slik. Jeg er også 100% ærlig og da få slikt slengt i trynet hele tiden er for mye. Jeg er  verdt mer men nå hadde ikke jeg rotet meg bort i en som hadde de problemene fra starten av da, jeg hadde sett faren og styrt unna. 

Tipset mitt til deg er at du tar en prat og sier at dette MÅ fikses nå! Enten stoler hun på deg fra nå av eller så oppsøker hun hjelp umiddelbart! Dette ødelegger deg og ditt selvbilde, det skaper usikkerhet og en følelse av å ikke være god nok, det fortjener du ikke selv om du har valgt vedkommende selv. Men du visste kanskje ikke hvor ille det var da du snakket med henne om det i starten?  Men jeg tror ikke dette lar seg løse, enten må du finne deg i å ha det slik eller så må du gå din vei. Prøver du å bli?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det stemmer, kun langvarig terapi som funker på den personlighetsforstyrrelsen. Så dette lurer jeg også på.. med mindre det er adhd medisiner og dermed egentlig en feildiagnose... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette skal du IKKE finne deg i! 

Anonymkode: fb267...0c6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det stemmer, kun langvarig terapi som funker på den personlighetsforstyrrelsen. Så dette lurer jeg også på.. med mindre det er adhd medisiner og dermed egentlig en feildiagnose... 

Det funker på meg og jeg har ikke adhd 🙂 medisinen hjelper mot stress og uro, å siden det finnes flere typer Borderline så funker medisinen på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var  slik før jeg begynte på medisiner. Hatt en vanskelig oppvekst og stolte generelt ikke på folk. Var alltid VAR på om noen kom til å såre meg og man får en panikklidelse for å ikke miste folk, selvom man driver dem selv bort. Nå er mannen og jeg lykkeligere enn noensinne 12 år inn i ekteskapet. Du burde kanskje snakke med ho om oppstart av medisiner og lege?

Anonymkode: 8e921...167

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det funker på meg og jeg har ikke adhd 🙂 medisinen hjelper mot stress og uro, å siden det finnes flere typer Borderline så funker medisinen på meg. 

Ja de demper angst-symptomene du har. Ikke alle med borderline har angst, så du "kan ikke si" at du tar de for borderline. Flisespikkeri, i know, beklager,jeg klarte ikke la være å være pirkete. 

Det er kjempebra at det funker for deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

igjennom hele forholdet vårt har hun krevd bevis på ting, forlanget at jeg sletter all kontakt med andre jenter (noe jeg synes er greit og respekterer det), hun vil at jeg skal filme folk jeg er med for å se at det ikke er jenter til stede, jeg kan ikke dra på besøk til venner av meg hvis samboer eller kone er hjemme osv osv. Jeg har til og med måtte filme rundt meg hvert kvarter i 8 timer i ukesvis da hun jobbet nattevakt, det var heller ikke nok så hun innstalerte et kamera hjemme så hun kunne se om det kom noen på "besøk" =(

Hun anklager med for utroskap hver eneste dag, selvom jeg alltid gir hun bevis på det motsatte. selv når jeg er på jobb så sier hun "du er med jenter nå ikkesant? du jobber ikke? fuck deg, vi er ferdige"

fakta er, jeg har aldri vært utro, jeg er ikke ute å fester, jeg møter ingen andre damer, jeg er loyal og oppriktig med hun hele tiden.

finnes det håp for henne? og for oss ? eller er dette noe man bør komme seg vekk ifra?

kjære mann bra du skrev tråden og at jeg så den

jeg er selv mann, 30 år og var sammen med en psykotisk kjerring i 20 årene som viste seg at hun, søsteren og moren alle hadde borderline

vær så snill mann, KOM DEG UT, LØP, LØP FØR DET ER FOR SENT

disse damene er ekstremt psykotiske og ustabile, kvinner er allerede ustabile fra før av med østrogen, men tar du borderline inn i mixen får du en tikking time bomb

vær så snill, fra mann til mann, kom deg vekk, litt fitte blir aldri vært en som ødlegger livet ditt

har du sett amber heard og johnny depp saken ? amber heard har ekstrem borderline, bare som det er sagt, hun ble utrredet med det av legen og det er en av grunnene til at hun ødlegger JD sitt liv nå akkurat som min ex holdt på å ødlegge mitt liv

kjenner du deg igjen i dette ?

- slår opp med deg 2-4 ganger hver ENSTE uke, så blir sammen igjen

- beskjylder deg for utroskap hele tiden uten noen som helst grunn

- er sinnsykt sjalu, langt mer enn en vanlig gjennomsnittskvinne

- kan være godt humør , så plutselig vrære hysteriks, så sint, så være godt humør igjen, så være deprimert så være sint igjen så glad igjen, alt på en dag

- serie utro, alle med borderline personlighetsforstyrrelse er utro og har vært utro i alle sine forhold, forskning bekrefter at utroskap er en av de vanligste egenskapene for de med borderline

- rusmisbruk/alkoholmisbruk. folk med borderline har et stort eller noe misbruk av alkohol eller narkotika

- borderline mennesker er svært ustabil og kan bli voldelig

- Er deprimerte av og på hele tiden

kjente du deg igjen ? vær så snill løp

jeg var sammen med en slik en i 3 år og det gikk ut over min egen helse, til slutt lurte hun meg mmed å droppe p pillen i all hemmlighet for å få barn med meg fordi hun ville at vi skulle være sammen, jeg måtte fysisk bære henne til sykehuset for å ta abort, ellers hadde hun ødelagt både mitt og barnet sitt liv. hun var sykt ustabil og anklaget meg for utroskap 24/7, slo opp 3 ganger i uken, lagde drama 24/7, var esktremt sjalu

endte opp med at hun selv var utro, med flere. Hun slo meg mange ganger , hun verbalt misbrukte meg, sa utrolig stygge ting til meg som jeg aldri ville sagt til noen. gikk å pulte alle på jobben og exen sin mens vi var sammen pga vi hadde en " dårlig periode"   

jeg hadde elektriker eksamen og måtte konsentrere meg i en uke og da mente hun at jeg ikke brydde meg om henne så hun gikk å pulte 2 kollegaer og exen sin

har snakket med venner av meg og dette har hun gjort etter jeg slo opp med henne

- pult alle på jobben og vært en felleshore i sine 2 neste jobber

- fått kjønnsykdommer

- hun knivstakk sin neste kjæreste i sjalusi

- hun stjal 200 000 av exen i bitterhet og kom i fengsel

- igjen, serie utro med alle sine nye kjærester

- sliter med narko og alkohol misbruk

osv osv

Anonymkode: a1e0e...b99

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker said:

les tråden jeg skrev, min borderline psykotiske ex gjordet akkurat det samme , anklagelser hver eneste dag, bunnlav selvtillit og drama 24/7

kom deg vekk mann før det ødlegger deg, la hun gå og ødlegge en annen sitt liv, les tråden jeg skrev her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John McClane skrev (7 minutter siden):

Eh, dette virker vanskelig og ikke enkelt for noen av dere. Det er jo synd på henne som ikke stoler på noen og om hun ikke får hjelp for å mestre dette så bør hun få det.

Jeg vet at jeg aldri hadde klart å funnet tålmodighet til å klare å leve med en som har det slik. Jeg er også 100% ærlig og da få slikt slengt i trynet hele tiden er for mye. Jeg er  verdt mer men nå hadde ikke jeg rotet meg bort i en som hadde de problemene fra starten av da, jeg hadde sett faren og styrt unna. 

Tipset mitt til deg er at du tar en prat og sier at dette MÅ fikses nå! Enten stoler hun på deg fra nå av eller så oppsøker hun hjelp umiddelbart! Dette ødelegger deg og ditt selvbilde, det skaper usikkerhet og en følelse av å ikke være god nok, det fortjener du ikke selv om du har valgt vedkommende selv. Men du visste kanskje ikke hvor ille det var da du snakket med henne om det i starten?  Men jeg tror ikke dette lar seg løse, enten må du finne deg i å ha det slik eller så må du gå din vei. Prøver du å bli?

takk. ja jeg prøver hele tiden, jeg elsker henne så utrolig høyt, det som er trist er at det er utrolig ille når hun ser svart, men gangene hun ser hvitt så er det utrolig bra!

det som er skremmende er det at det aldri er noe midt i mellom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Så begge deler kan brukes. Både behandling fra psykolog og medisiner. Det er ikke noen medisiner som kan kurere Borderline, men kan dempe symptomer. 

Screenshot_20220529-174407_Samsung Internet.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

les tråden jeg skrev, min borderline psykotiske ex gjordet akkurat det samme , anklagelser hver eneste dag, bunnlav selvtillit og drama 24/7

kom deg vekk mann før det ødlegger deg, la hun gå og ødlegge en annen sitt liv, les tråden jeg skrev her

takk, leser nå ! 

Endret av EinarVv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja de demper angst-symptomene du har. Ikke alle med borderline har angst, så du "kan ikke si" at du tar de for borderline. Flisespikkeri, i know, beklager,jeg klarte ikke la være å være pirkete. 

Det er kjempebra at det funker for deg. 

Nei, men de kan dempe en del av symptomene, jeg tar de ikke i hovedsaklig for angst, men for at dagene ikke skal være som en berg og dalbane. Og at jeg ikke skal havne i samme bane som før jeg begynte med de. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Så begge deler kan brukes. Både behandling fra psykolog og medisiner. Det er ikke noen medisiner som kan kurere Borderline, men kan dempe symptomer. 

Screenshot_20220529-174407_Samsung Internet.jpg

hvorfor i helvete skal man løse dette med anti deppremerende medisiner og forsette forholdet ? mens kvinner skriker " DUMP HAM" bare han legger gaffelen ned i feil skuff på kjøkkenet?

borderline er for de sykeste psychoene i samfunnet, har selv vært der og ALDRI igjen, ALDRI. det som johnny depp går gjennom nå med amber heard er det samme, psykotisk borderline crazy bitch

ts må komme seg langt langt langt vekk og la hun øødlegge sitt eget liv isteden

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...