Gå til innhold

Kjæresten er usikker på oss


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min har slitt litt en stund. Men begge ønsker å finne ut av det. Så spør jeg han om han hadde blitt trist, dersom det hadde blitt slutt mellom oss. For det er noe vi har snakket om. Så svarer han at han ikke vet. Han vet ikke om han hadde blitt lei seg dersom han mistet meg. 

Jeg ble utrolig lei meg av å høre dette, for jeg vet at jeg selv hadde blitt knust, selv om vi har hatt våre problemer. Men er det rart av meg å bli skeptisk til hva han egentlig føler for meg etter dette? Er redd for at jeg overdriver. Han sier selv at jeg ikke må tenke på det og at det bare har vært så mye i det siste.

Han har sagt etter denne hendelsen at han elsker meg og ønsker å finne ut av ting. Men jeg fikk så vondt i magen og ble så trist etter dette. Har jeg grunn til å uroe meg? Vi har begge tvilt litt på forholdet fra tid til annen. 

 

Anonymkode: a1390...481

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er fortsatt vanskelig å vite hvordan man vill reagere hvis ett forhold ender. Jeg har opplevd å bli trist etter ett forhold tok slutt, der jeg tok i iniativet og hadde han i halsen. Ingen grunn til å egentlig bli lei seg, men det gjorde jeg. Har også vært i ett forhold der jeg måtte gjøre det slutt fordi jeg ikke taklet avstanden etter han flyttet for å studere. Vi hadde fortsatt masse følelser for hverandre, men funket bare ikke. Der ble jeg ikke lei meg. Så tror kanskje at han synes det er vanskelig å vite hvordan man reagerer på en slik hendelse, før det er faktum.

 

prøv å ikke legg så mye i det

Endret av TuriE
Skrivefeil
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn "vet" ofte ikke hva de hadde følt ved et helt hypotetisk brudd. Likevel kan de vekkes dersom andre viser kjæresten positiv eller negativ oppmerksomhet, eller ved faktiske utsikter til å miste. 

Våg å sitte litt på gjerdet. Ikke la ham vite helt hvor han har deg. Men ikke lag drama heller. Bare la ham finne ut av dette, mens du har fokus et annet sted.

Anonymkode: 19ed3...eb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var jo ærlig, han sa han ikke vet. Og det er jo et ærlig svar. 
 

 

Anonymkode: 25a38...0ea

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg og samboeren min har slitt litt en stund. Men begge ønsker å finne ut av det. Så spør jeg han om han hadde blitt trist, dersom det hadde blitt slutt mellom oss. For det er noe vi har snakket om. Så svarer han at han ikke vet. Han vet ikke om han hadde blitt lei seg dersom han mistet meg. 

Jeg ble utrolig lei meg av å høre dette, for jeg vet at jeg selv hadde blitt knust, selv om vi har hatt våre problemer. Men er det rart av meg å bli skeptisk til hva han egentlig føler for meg etter dette? Er redd for at jeg overdriver. Han sier selv at jeg ikke må tenke på det og at det bare har vært så mye i det siste.

Han har sagt etter denne hendelsen at han elsker meg og ønsker å finne ut av ting. Men jeg fikk så vondt i magen og ble så trist etter dette. Har jeg grunn til å uroe meg? Vi har begge tvilt litt på forholdet fra tid til annen. 

 

Anonymkode: a1390...481

Var desverre sånn min eks sa til meg før vi gikk fra hverandre ifjor. Det var følelsene som hadde sluknet etter ni år sammen. Lite å gjøre da. . 😏

Anonymkode: f2599...fac

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg og samboeren min har slitt litt en stund. Men begge ønsker å finne ut av det. Så spør jeg han om han hadde blitt trist, dersom det hadde blitt slutt mellom oss. For det er noe vi har snakket om. Så svarer han at han ikke vet. Han vet ikke om han hadde blitt lei seg dersom han mistet meg. 

Jeg ble utrolig lei meg av å høre dette, for jeg vet at jeg selv hadde blitt knust, selv om vi har hatt våre problemer. Men er det rart av meg å bli skeptisk til hva han egentlig føler for meg etter dette? Er redd for at jeg overdriver. Han sier selv at jeg ikke må tenke på det og at det bare har vært så mye i det siste.

Han har sagt etter denne hendelsen at han elsker meg og ønsker å finne ut av ting. Men jeg fikk så vondt i magen og ble så trist etter dette. Har jeg grunn til å uroe meg? Vi har begge tvilt litt på forholdet fra tid til annen. 

 

Anonymkode: a1390...481

Så dine følelser avhenger av hva han føler, eller hva han kan føle i fremtiden ut i fra et gitt scenario. 

Drømmekvinnen 😂

Anonymkode: 681d4...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så dine følelser avhenger av hva han føler

Anonymkode: 681d4...739

Vil tro det er ganske vanlig gitt

Anonymkode: 19ed3...eb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare kjæresten din som vet svaret på det, men jeg hadde uroet meg. Uansett hva kjæresten hadde sagt etterpå, så har ordene blitt sagt og skaden har skjedd. Det kan man ikke ta tilbake. Jeg har en utrygg tilknytningsstil, så hadde grublet mye. Det hjelper ikke på situasjonen å gruble, just saying. Men plager det deg for mye bør du si det til kjæresten. 

Det som hjelper meg er å se fremover, og sette inn tiltak. Vært i en liknende situasjon selv. Da snakket vi om hva min kjæreste trengte i forholdet og vi kom med tiltak for å jobbe med det. Men begge må ville det, ellers er det håpløst.

Lykke til!

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vil tro det er ganske vanlig gitt

Anonymkode: 19ed3...eb2

Også hva han (spekulativt) kan føle i fremtiden? Eller ikke føle. 

Da er du en usikker kvinne. 

Anonymkode: 681d4...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vil tro det er ganske vanlig gitt

Anonymkode: 19ed3...eb2

Nei det er ikke det jeg mener. Jeg elsker han uansett hva han føler.  Men, jeg ønsker jo ikke en partner som ikke vet om han er all in eller ikke. Er ikke det normalt? 

Men jeg forstår jo at han trenger tid. Og det er helt greit. 

Takk for fine svar anonymeb2 og TuriE. Skal følge de rådene🙂 Av og til kan det være vanskelig å vite hva som er hva i kjærligheten, det er lett å bli forvirret 😅 Da er det fint med gode råd. 

Ts

Anonymkode: a1390...481

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Også hva han (spekulativt) kan føle i fremtiden? Eller ikke føle. 

Da er du en usikker kvinne. 

Anonymkode: 681d4...739

Ikke direkte uvanlig å gruble på framtida. Men han sier jo også rett ut at han er usikker på nåtida. Og da må hun vurdere om hun ønsker ei framtid med en som i dag er lunken. 

Anonymkode: 19ed3...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Også hva han (spekulativt) kan føle i fremtiden? Eller ikke føle. 

Da er du en usikker kvinne. 

Anonymkode: 681d4...739

Ikke spekulativt. Vi har jo flere ganger snakket om et brudd. Så det er mye mulig at det kommer til å skje. 

Jeg tenker at det må være lov å spørre. Jeg undrer meg bare, men det finnes nok ingen fasit.

Feks hadde noen mistet noen de var veldig glad i, vet man jo i forkant at man hadde blitt knust. Fordi man vet at personen betyr uendelig mye. Vet man ikke da også at å miste partner vil være vondt og vanskelig? 

Ja, du har rett i at jeg er en usikker sjel. Jobber med det. 

Ts

Anonymkode: a1390...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MakeItHappen skrev (7 minutter siden):

Er bare kjæresten din som vet svaret på det, men jeg hadde uroet meg. Uansett hva kjæresten hadde sagt etterpå, så har ordene blitt sagt og skaden har skjedd. Det kan man ikke ta tilbake. Jeg har en utrygg tilknytningsstil, så hadde grublet mye. Det hjelper ikke på situasjonen å gruble, just saying. Men plager det deg for mye bør du si det til kjæresten. 

Det som hjelper meg er å se fremover, og sette inn tiltak. Vært i en liknende situasjon selv. Da snakket vi om hva min kjæreste trengte i forholdet og vi kom med tiltak for å jobbe med det. Men begge må ville det, ellers er det håpløst.

Lykke til!

Ja der sier du noe🤔 Jeg også har nok en utrygg tilknytningsstil. Takk for svar 🙂

Ts

Anonymkode: a1390...481

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så dine følelser avhenger av hva han føler, eller hva han kan føle i fremtiden ut i fra et gitt scenario. 

Drømmekvinnen 😂

Anonymkode: 681d4...739

Det er ikke "gitt scenario". 

Vi har diskutert brudd frem og tilbake hver dag den siste uken nå.

Anonymkode: a1390...481

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke spekulativt. Vi har jo flere ganger snakket om et brudd. Så det er mye mulig at det kommer til å skje. 

Jeg tenker at det må være lov å spørre. Jeg undrer meg bare, men det finnes nok ingen fasit.

Feks hadde noen mistet noen de var veldig glad i, vet man jo i forkant at man hadde blitt knust. Fordi man vet at personen betyr uendelig mye. Vet man ikke da også at å miste partner vil være vondt og vanskelig? 

Ja, du har rett i at jeg er en usikker sjel. Jobber med det. 

Ts

Anonymkode: a1390...481

Det er likevel spekulativt... 

Anonymkode: 681d4...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da kan vi ha en pause, så får du se om du savner meg og tenker på meg. Så får jeg også tid til å tenke på om jeg vil ha en mann som ikke vet om han vil ha meg i livet sitt. Det vil gjøre oss begge godt, kan hende jeg også tenker at jeg vil få det bedre uten deg.  

Dette hadde jeg sagt og bedt han flytte ut under pausen. Men egentlig hadde jeg aldri ønsket han tilbake, så fikk han sitte der med skjegget i postkassen. Jeg ville aldri ha hatt en kjæreste som var usikker på oss.

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker at du skal ikke nødvendigvis godta en fyr som er usikker, du skal kjenne etter hva du trenger og hvordan DU vil ha det og hva DU trenger. Er ikke verre enn at dere bestemmer dere for å satse på hverandre, eller at han bestemmer seg for å satse på deg.

Følelser kommer og går, beslutning og vilje består

Anonymkode: 18ccc...900

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysticgirl skrev (6 minutter siden):

Men da kan vi ha en pause, så får du se om du savner meg og tenker på meg. Så får jeg også tid til å tenke på om jeg vil ha en mann som ikke vet om han vil ha meg i livet sitt. Det vil gjøre oss begge godt, kan hende jeg også tenker at jeg vil få det bedre uten deg.  

Dette hadde jeg sagt og bedt han flytte ut under pausen. Men egentlig hadde jeg aldri ønsket han tilbake, så fikk han sitte der med skjegget i postkassen. Jeg ville aldri ha hatt en kjæreste som var usikker på oss.

Jeg foreslo faktisk pause som du skriver, men da var han veldig bestemt på at det måtte bli alt eller ingenting. Han blir også ofte fort irritert hvis jeg spør, så jeg synes det er vanskelig å få til en god dialog rundt dette. Men han er veldig kjærlig ellers. 

Ts

Anonymkode: a1390...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde jeg forlatt.

Dere er jo inne på tanken begge to.

Enten ser man en fremtid, ellers ikke.

Anonymkode: eaf5b...67b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg foreslo faktisk pause som du skriver, men da var han veldig bestemt på at det måtte bli alt eller ingenting. Han blir også ofte fort irritert hvis jeg spør, så jeg synes det er vanskelig å få til en god dialog rundt dette. Men han er veldig kjærlig ellers. 

Ts

Anonymkode: a1390...481

Da hadde jeg svart ingenting og sendt han ut døren! Det er jo tydeligvis ikke alt eller ingenting når han sier slikt? Da setter han deg j i en usikker rolle . Det er bare feigt og utrolig egoistisk, slik at du skal gå og være redd for å miste han . Nei, hiv ut fyren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...