Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Zoega skrev (44 minutter siden):

Gikk ikke denne gangen heller, mensen var helt i rute.. Slipper å sløse penger på g.test da hvertfall 🤷‍♀️

Nå er jeg nettopp ferdig med ny runde trippel letrozol. Var på reise i to dager, og glemte av letrozolen syklusdag 4 😱 Krysser fingrene for at dem tablettene jeg tok gjør susen for EL. 😬 

Kysser for at spiren sitter neste pp🤞🏼og håper at tablettene gjør susen til tross for at d ble glemt på syklusdag 4.🥰

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan går det med dere? 😊 Jeg bare venter på mensen nå. 

Skrevet
Yellow91 skrev (5 minutter siden):

Koselig at du spør🥰 Er på cd13 i dag så venter bare på EL🙈 Har ikke testet så mye, testet cd9 og tenkte å teste igjen i morgen. Har holdt oss til sex annen hver dag 🤞🏼

Skrevet
Yellow91 skrev (11 timer siden):

Er 9 DPO i dag, venter på å teste, men har lovet meg selv at jeg skal vente til IKM. Det er på torsdag, så fredag ryker første test om ingen TR er på plass 😬 Hadde tidlig SA forrige PP-runde, og dårlig magefølelse denne gangen, så gidd ikke bruke penger på tester før etter IKM. 

Skrevet

12 dpo og negativ test så da gikk det ikke denne gang. Starter med letrozol for første gang snart, skal starte cd 3, venter mensen på torsdag :) blir spennende å prøve letrozol !

Skrevet
Yellow91 skrev (15 timer siden):

3 dager til igjen på provera så er det å vente på mens og starte på letrozol igjen, dobbel dose denne gangen 😊

• Liker 1
Skrevet
Laura80 skrev (3 minutter siden):

12 dpo og negativ test så da gikk det ikke denne gang. Starter med letrozol for første gang snart, skal starte cd 3, venter mensen på torsdag :) blir spennende å prøve letrozol !

Lykke til 🤞🏻🤞🏻

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hei! Håper noen her kan hjelpe meg!  Jeg har PCOS og har gått på Letrozol i rett over 1 år nå uten å bli gravid. Skal starte utredning på Riksen i uke 50 (sykt lang ventetid!). Har hatt regelmessige sykluser på 25-27 dager siste 8 mndene. Tok også eggløsningstester (CB maskin) en periode som viste positiv EL (varierte mellom CD 12-16), og UL og blodprøver hos gyn bekreftet at jeg hadde EL. Har nå hatt en lengre periode uten å teste for EL (mye styr med den testmaskinen). Vanligvis begynner jeg å spotte litt før TR melder sin ankomst. Men det har ikke skjedd denne gangen. Har hatt murringer nederst i magen i over 1 uke. Er på CD 36, 10 dager over IKM ifølge appen jeg har registrert i de siste to årene. Har tatt graviditetstester i 10 dager nå, alle negative. Har noen opplevd lignende? Lurer på om det er vanlig at man ikke har EL/plutselig veldig forsinket EL etter så lang tids bruk av Letrozol og at det er derfor TR ikke kommer? Har jo også lest om de som har forsinket HCG-stigning når de er gravide, og håper at det er det som er tilfelle🤞🏻 Men begynner å miste håpet🥺 siste gang jeg og samboer hoppet til køys denne pp var 20. juli (1 dag etter estimert EL - hadde også masse ❤️❤️ i dagene før forventet EL). 

Endret av Blomsterspire
Skrevet

Tredje runde på letrozol ferdig og mislykket😰 mensen kom i dag. Så utrolig skuffet..

Så da blir det enda en runde på letrozol før det forhåpentligvis blir henvisning til IVF til høsten. Er det noen som vet hvor lang tid det tar fra henvisning er sendt til man får starte opp i det offentlige?🫣 

Skrevet

Cd 4 og jeg har tatt dobbel dose letrozol dag 2 nå. Utrolig spent på hvordan de vil virke. Har el av meg selv hver syklus men stort sett el først rundt ca 20-25, så litt for lange sykluser. Håper derfor letrozol vil gjøre dem kortere. ☺️

Skrevet
Newbee skrev (1 time siden):

Tredje runde på letrozol ferdig og mislykket😰 mensen kom i dag. Så utrolig skuffet..

Så da blir det enda en runde på letrozol før det forhåpentligvis blir henvisning til IVF til høsten. Er det noen som vet hvor lang tid det tar fra henvisning er sendt til man får starte opp i det offentlige?🫣 

Det kommer veldig an på hvor du bor. Man finner veiledende ventetider på Helsenorge, men jeg opplevde at den reelle ventetiden for meg (OUS) var mye lenger. https://tjenester.helsenorge.no/velg-behandlingssted/behandlinger/ventetider-for?bid=183 Henvisning for meg ble sendt i juni og jeg skal på videre utredning i desember😬

Skrevet
Newbee skrev (2 timer siden):

Vi ble henvist i april, er innkalt til første samtale i oktober. Ville pusha på med henvisning så fort som mulig

Anonymkode: ced5d...84f

Skrevet
Newbee skrev (6 timer siden):

Så leit :( 

Skrevet

Mensen kommer ikke, så må nok ta provera etter hvert.. Kanskje jeg kan ta dobbel dose med letrozol neste måned. 

Skrevet
Yellow91 skrev (3 timer siden):

Mensen kommer ikke, så må nok ta provera etter hvert.. Kanskje jeg kan ta dobbel dose med letrozol neste måned. 

Det kan du nok. Jeg skal ærlig innrømme at jeg tar dobbel… selv om gynekolog foreslo å starte med enkel.. har googlet meg grønn (på engelsk ) og fant bl.a undersøkelser/ forskning  som sier at i snitt er det ca 24% sjans for å bli gravid med enkel kur og over 60% på dobbel. Samme forskning viste også Ingen tvillinger selv om mange modnet to egg. Leste og at hos mange må dobbel til. Jeg har så tåpelige sykluser at jeg tok en sjefsavgjørelse og startet rett på to… (ok trenger ingen kjefting , valget er allerede gjort.)

Skrevet
Laura80 skrev (16 minutter siden):

Det kan du nok. Jeg skal ærlig innrømme at jeg tar dobbel… selv om gynekolog foreslo å starte med enkel.. har googlet meg grønn (på engelsk ) og fant bl.a undersøkelser/ forskning  som sier at i snitt er det ca 24% sjans for å bli gravid med enkel kur og over 60% på dobbel. Samme forskning viste også Ingen tvillinger selv om mange modnet to egg. Leste og at hos mange må dobbel til. Jeg har så tåpelige sykluser at jeg tok en sjefsavgjørelse og startet rett på to… (ok trenger ingen kjefting , valget er allerede gjort.)

Tusen takk for info 😊 enkel fungerer tydeligvis ikke, så kan sende en mail til gyn om at jeg tenker å doble dosen. 

• Liker 1
Skrevet
Yellow91 skrev (Akkurat nå):

Tusen takk for info 😊 enkel fungerer tydeligvis ikke, så kan sende en mail til gyn om at jeg tenker å doble dosen. 

Hvor lenge har du prøvd enkel dose?🙈

Jeg prøvde dobbel runde 2… men den ga meg ikke noe bedre EL.. Runde 3 på enkel har nå gitt meg «god» eggløsning, vil jeg tro og gå utifra siden jeg fikk så strek EL-test CD14 & CD15

• Liker 1
Skrevet
elinoooor skrev (24 minutter siden):

Hvor lenge har du prøvd enkel dose?🙈

Jeg prøvde dobbel runde 2… men den ga meg ikke noe bedre EL.. Runde 3 på enkel har nå gitt meg «god» eggløsning, vil jeg tro og gå utifra siden jeg fikk så strek EL-test CD14 & CD15

Det var første periode med Letrozo5️⃣ nå. Skal vel ikke ta provera før det har gått 2 uker etter ikm, så må vente en uke til. Jeg får høre med gyn om hva han anbefaler 😊

Skrevet

Hva regner dere som syklusdag 1 hvis mensen kom seint i går kveld eller natt til idag? I går eller idag? 😅 bruker menskopp og lot den være i fra i går formiddag til nå, siden jeg kun spottet på morgenen i går. Og nå når jeg sto opp var det kommet masse. Jeg pleier å få mensen ganske nøyaktig 14 dager etter eggløsning og den tror jeg var lørdagen. 
noen som vet? 🤗

Skrevet (endret)
Tussi2018 skrev (39 minutter siden):

Hva regner dere som syklusdag 1 hvis mensen kom seint i går kveld eller natt til idag? I går eller idag? 😅 bruker menskopp og lot den være i fra i går formiddag til nå, siden jeg kun spottet på morgenen i går. Og nå når jeg sto opp var det kommet masse. Jeg pleier å få mensen ganske nøyaktig 14 dager etter eggløsning og den tror jeg var lørdagen. 
noen som vet? 🤗

Jeg regnet syklus dag 1 som den dagen der det kommer friskt blod😊 Var også det jeg fikk beskjed av gynekologen 😊 Har du friskt og masse blod i dag så hadde jeg sagt det var dag 1😊

Endret av lyskrone

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...