Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei, det er ikke for sent. En eggløsningstest blir positiv ca 24-36 timer før eggløsning.

Anonymkode: 9e1db...8de

Takk for svar🙏🤞

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Laura80 skrev (12 timer siden):

Klart det holder det er jo derfor man har eltester :) sex dagen de er positive og dagen etter er mest fruktbare dager :)

Tusen takk for svar🙏🤞 Håper det holder🥵🤞

Skrevet

Takker for meg i denne tråden. Nå blir det sendt henvisning til ivf, hvis det ikke klaffer naturlig. 🥺

Skrevet
Zoega skrev (16 timer siden):

Takker for meg i denne tråden. Nå blir det sendt henvisning til ivf, hvis det ikke klaffer naturlig. 🥺

Så kjedelig at ikke letrozol virker tilstrekkelig. Hvor lenge har du gått på det? 
IVF er plan B her også, men husker ikke hvor lenge man fikk lov til å prøve først. 

Masse lykke til ❤️

Skrevet

Gynekolog svarte aldri, så nå jeg begynt med dobbel dose letrozol etter egen beslutning. Enkel dose ga ikke eggløsning. Krysser fingrene for at dobbel dose vil gjøre susen 🤞

• Hjerte 1
Skrevet

Får dere lengre lutealfase med letrozol ? 15dpo nå og ingen mens enda.

Skrevet
Laura80 skrev (4 timer siden):

Får dere lengre lutealfase med letrozol ? 15dpo nå og ingen mens enda.

Jeg får 11 dager nøyaktig hver syklus😬

Anonymkode: 2b809...b67

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg får 11 dager nøyaktig hver syklus😬

Anonymkode: 2b809...b67

Ok. Mensen kom i dag 15dpo som tenkt men dukket bare opp noen timer senere enn normalt, pleier alltid få den om morgenen. Vel vel. Ny pp og to dager til ny letrozol kur…

Skrevet
Tussi2018 skrev (På 6.9.2022 den 12.11):

Så kjedelig at ikke letrozol virker tilstrekkelig. Hvor lenge har du gått på det? 
IVF er plan B her også, men husker ikke hvor lenge man fikk lov til å prøve først. 

Masse lykke til ❤️

Ja, veldig kjedelig. Frykter for at psyken min ikke takler ivf-prosessen. Har aldri slitt mentalt, men fikk en knekk etter jeg fikk påvist pco. 

Begynte i juni 2021. Har vært kasteball mellom forskjellige vikargynekologer, og har for hver oppfølging fått annen info enn hos den forrige. Aner ikke om over et år er for lenge å gå på Letrozol.🤷‍♀️ Jeg er sliten, jeg er lei meg, og jeg er redd for å gå inn i en ny og skummel "verden".  For ikke å snakke om det økonomiske. Det kommer til å bli trangt...😖

Skrevet
Zoega skrev (8 timer siden):

Ja, veldig kjedelig. Frykter for at psyken min ikke takler ivf-prosessen. Har aldri slitt mentalt, men fikk en knekk etter jeg fikk påvist pco. 

Begynte i juni 2021. Har vært kasteball mellom forskjellige vikargynekologer, og har for hver oppfølging fått annen info enn hos den forrige. Aner ikke om over et år er for lenge å gå på Letrozol.🤷‍♀️ Jeg er sliten, jeg er lei meg, og jeg er redd for å gå inn i en ny og skummel "verden".  For ikke å snakke om det økonomiske. Det kommer til å bli trangt...😖

Klem til deg ❤️
Har du fått ordentlig utredning utenom påvisning av pco? Håper Ivf veien blir kort og vellykket for dere. Jeg skjønner at tanken på det er skremmende, det syns jeg selv også. Gynekologen min hadde søknaden klar før det plutselig klaffet med førstemann. Det økonomiske hadde blitt en stor belastning for oss også. Husk å spare på alt av kvitteringer og send inn så får man vel litt dekket av medisiner? Men tusenlappene ryker jo fort der. Jeg går til privat gyn nå og det går jo et par tusen hver mnd 😫

Ønsker deg masse lykke til ❤️❤️

Skrevet

Letrozol kur nr 2. :) dag 2 på kuren.

Skrevet
Tussi2018 skrev (19 timer siden):

Klem til deg ❤️
Har du fått ordentlig utredning utenom påvisning av pco? Håper Ivf veien blir kort og vellykket for dere. Jeg skjønner at tanken på det er skremmende, det syns jeg selv også. Gynekologen min hadde søknaden klar før det plutselig klaffet med førstemann. Det økonomiske hadde blitt en stor belastning for oss også. Husk å spare på alt av kvitteringer og send inn så får man vel litt dekket av medisiner? Men tusenlappene ryker jo fort der. Jeg går til privat gyn nå og det går jo et par tusen hver mnd 😫

Ønsker deg masse lykke til ❤️❤️

Nei, ikke ordentlig utredning. Fikk sjekka egglederne som var åpne. Videre utredning skulle jeg få senere i løpet, så det blir vel nå. 

Tror man får noe dekket, men kostnadene er jo fortsatt høye. Tror jeg. 😅

Takk det samme, veldig godt å ha noen å brette ut til! ❤️

• Hjerte 1
  • 2 år senere...
Skrevet
Yellow91 skrev (På 7.9.2022 den 11.03):

Gynekolog svarte aldri, så nå jeg begynt med dobbel dose letrozol etter egen beslutning. Enkel dose ga ikke eggløsning. Krysser fingrene for at dobbel dose vil gjøre susen 🤞

Jeg ble gravid med dobbel dose november 2022. Nå er jeg i gang igjen! Flere? 😊

Skrevet

Hei, jeg er akkurat i gang med forsøk på tredjemann 😊🤞🏼 spennende å følge her! Har du akkurat begynt på letrozol denne syklusen, eller prøvd litt allerede? 

opplevde en veldig merkelig syklus nå, lurer på om noen har lignende erfaring. Fikk mensen på CD 28, men blødde bare svakt hele uken. I dag smalt det plutselig til som en vanlig mens. Nå har jeg jo allerede gått på dobbel dose letrozol fra CD 3-5, så nå er jeg litt redd for at jeg har tatt de feil sted i syklusen da 🙈

Skrevet (endret)
Tussi2018 skrev (9 timer siden):

Hei, jeg er akkurat i gang med forsøk på tredjemann 😊🤞🏼 spennende å følge her! Har du akkurat begynt på letrozol denne syklusen, eller prøvd litt allerede? 

opplevde en veldig merkelig syklus nå, lurer på om noen har lignende erfaring. Fikk mensen på CD 28, men blødde bare svakt hele uken. I dag smalt det plutselig til som en vanlig mens. Nå har jeg jo allerede gått på dobbel dose letrozol fra CD 3-5, så nå er jeg litt redd for at jeg har tatt de feil sted i syklusen da 🙈

Så gøy at du er her! Jeg begynte denne syklusen 😊 jeg har hatt noe lignende før ja... Har i det siste hatt menstruasjon i to uker om gangen. Det mo jo være riktig at du begynner å telle den dagen det kommer blod.. 

Når begynte du med Letrozol på barn nummer tre? 

Endret av Yellow91
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har helt glemt at Letrozol finnes!

Jeg ble gravid med ivf og har ei datter nå, skal igang med søskenforsøk når det lar seg gjøre da jeg har fler på frys, men er det noen som har erfaring med å gå på letrozol mens man ammer? For da vil jeg høre om det er muligheter for det da jeg allerede har fått mensen tilbake nå

Anonymkode: d6bd2...553

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg ble gravid med ivf og har ei datter nå, skal igang med søskenforsøk når det lar seg gjøre da jeg har fler på frys, men er det noen som har erfaring med å gå på letrozol mens man ammer? For da vil jeg høre om det er muligheter for det da jeg allerede har fått mensen tilbake nå

Spennende med søskenforsøk snart da 🤞🏼😊 Nei, man kan ikke amme mens man går på letrozol, det kan være skadelig for foster. Jeg sjekket nylig opp i det da jeg ammet nummer to, så det var en av grunnene til å avvenne amming. Fyller 2 år nå da 😊

• Hjerte 1
Skrevet
Yellow91 skrev (11 timer siden):

Så gøy at du er her! Jeg begynte denne syklusen 😊 jeg har hatt noe lignende før ja... Har i det siste hatt menstruasjon i to uker om gangen. Det mo jo være riktig at du begynner å telle den dagen det kommer blod.. 

Når begynte du med Letrozol på barn nummer tre? 

Ja, kjekt med flere i samme bås 🤗 Jeg startet opp denne uken her, så det er helt ferskt 😊 Tok to piller fra syklusdag 3-7. Skal på UL på dag 12. men i og med at jeg nå blør som i en vanlig mens så er jeg veldig spent på hvordan det ser ut på Ul. Ser for meg at alt henger lengre bak. I tillegg er det ikke så fristende med aksjelegging når man har mensen 🤣

Så rart å ha mensen i to uker om gangen. Har du hatt det mens du har prøvd å bli gravid tidligere også? Er det andremann du prøver på nå? 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sluttet og amme nå som jeg begynte på Letrozol. Hadde planer om å slutte uansett. Tror ikke det kan kombineres, men kan jo være verdt å høre med lege/ gynekolog 😊

• Hjerte 1
Skrevet
Tussi2018 skrev (27 minutter siden):

Ja, kjekt med flere i samme bås 🤗 Jeg startet opp denne uken her, så det er helt ferskt 😊 Tok to piller fra syklusdag 3-7. Skal på UL på dag 12. men i og med at jeg nå blør som i en vanlig mens så er jeg veldig spent på hvordan det ser ut på Ul. Ser for meg at alt henger lengre bak. I tillegg er det ikke så fristende med aksjelegging når man har mensen 🤣

Så rart å ha mensen i to uker om gangen. Har du hatt det mens du har prøvd å bli gravid tidligere også? Er det andremann du prøver på nå? 😊

Spennende 😊 ser den... 🤣 

Snodig med så lang mens ja. Gyn regaerte og måtte ta en prøve av livmorhulen før jeg kunne begynne på Letrozol. Heldigvis var alt normalt 😊 andremann ja 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...