Gå til innhold

Fetaost og avfall.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når du bruker fetaost i olje, på glass, hvordan kvitter du deg med oljen før du vasker og kaster glasset? Tømmer du det i vasken? I toalettet? I søpla? 

Anonymkode: ec927...30f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Søpla

Anonymkode: c9824...19f

• Liker 1
Skrevet

Har det som dressing over salat

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Bruker enten det (feks til å bake brød) eller hiver i søpla. Olje skal ikke i sluken

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den er super å bruke på hjemmebakt foccaccia 🙌🏼

Anonymkode: 25497...678

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den er super å bruke på hjemmebakt foccaccia 🙌🏼

Eller focaccia skrives det kanskje 🤔

• Nyttig 1
Skrevet

Ha en tom melkekartong stående i søppelposen. Oppi den kan du helle vått matavfall. I alle fall her i byen hvor vi fortsatt ikke sorterer matavfall. Ikke tøm det i vasken eller do. Det tetter rørene dine og tiltrekker seg skadedyr.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei og takk for lure svar😃 Jeg har pleid å bruke melkekartongvarianten selv, men syns det er så grisete🙈 Var sikker på at de som tømmer søpla banner høyt når slikt ikke er helt tett.. Har også pleid å bruke litt som dressing, men det er jo så mye i glasset. Focaccia var kjempelurt! Fatter ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på det, men det skal prøves ut👌 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge holder oljen i glasset seg? Vi spiser mye fetaost, men sjeldent focaccia. Kan jo samle opp en del. 

Anonymkode: da88d...8d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kastet hele glasset i vanlig søppel. Vil bruke mer varmt vann på å få det rent nok for resirkulering. 

Anonymkode: 2f3bc...aaa

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg kastet hele glasset i vanlig søppel. Vil bruke mer varmt vann på å få det rent nok for resirkulering. 

Anonymkode: 2f3bc...aaa

Bare ta en dæsj zalo oppi og vann og la det stå over natten, så løser det seg fint opp.

TS, jeg bruker som andre oljen til dressing, foccaccia, på toast o.l. der det er greit med olje og krydder. Tar gjerne bare olje hvis jeg ikke skal ha feta, da tar det slutt omtrent samtidig slik jeg bruker det. 

Anonymkode: 121fa...fb7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hei og takk for lure svar😃 Jeg har pleid å bruke melkekartongvarianten selv, men syns det er så grisete🙈 Var sikker på at de som tømmer søpla banner høyt når slikt ikke er helt tett.. Har også pleid å bruke litt som dressing, men det er jo så mye i glasset. Focaccia var kjempelurt! Fatter ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på det, men det skal prøves ut👌 

Hos meg går også alt av tørkepapir og servietter etc i melkekartongen. I tillegg lar jeg den ikke bli helt full, men bretter inn toppen før jeg tømmer søpla. Hvis jeg ikke har en tom melkekartong hender det at jeg bruker en brødpose som jeg knyter igjen. De som tømmer søpla er vel ikke borti den lengre? Store konteinere heises opp og tømmes fra bunnen, mens de små kassene vippes opp-ned slik at søpla kommer ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg til det som allerede er nevnt så bruker jeg litt av oljen i f.eks kjøttsaus. 

Anonymkode: d10a2...0f9

AnonymBruker
Skrevet

Alt nevnt, men om jeg skal kaste noe så lar jeg det trekke opp i noe papir, dopapir til nød, eller kjøkkenhandduk, så renner det ikke ut i søpla 

Anonymkode: a59f1...db1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...