AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #21 Del Skrevet 29. mai 2022 Entern skrev (1 minutt siden): Helt og holdent…? Og tror du ikke på en treenig Gud, da er du IKKE kristen. Mener du ja, de vil ikke være enig med deg. Ikke ha nedlatende holdninger til andre. Deres levemåte følger Bibelen jo. Anonymkode: 0e7d8...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 29. mai 2022 #22 Del Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mener du ja, de vil ikke være enig med deg. Ikke ha nedlatende holdninger til andre. Deres levemåte følger Bibelen jo. Anonymkode: 0e7d8...c4c Jeg driter i om sektfolk som bedriver hjernevask og psykisk terror mot sine egne, og heller lar folk dø enn å bruke blodoverføring, og som forvrenger og korrumperer Guds ord, er enig med meg. Vet du hva? Det er veldig OK at de ikke er enige med meg. Og nei de følger ikke Bibelen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 29. mai 2022 #23 Del Skrevet 29. mai 2022 sofiemyr skrev (9 minutter siden): Som sagt - fakta sier noe annet enn din mening De er kristne fordi: De prøver å holde seg nøye til Jesu Kristi lære og etterligne hans væremåte. – 1. Peter 2:21. De tror at Jesus er den eneste veien til frelse, at det ikke er «noe annet navn under himmelen som er blitt gitt blant mennesker, som vi skal bli frelst ved». – Apostlenes gjerninger 4:12. De som blir Jehovas vitner, blir døpt i Jesu navn. – Matteus 28:18, 19. De ber i Jesu navn. – Johannes 15:16. De tror at Jesus er enhver manns Hode, det vil si at han er utnevnt til å utøve myndighet over ham. – 1. Korinter 11:3. Men det er mange ting som skiller de ut fra andre religiøse kristne grupper. De tror for eksempel at Bibelen lærer at Jesus er Guds Sønn, ikke en del av en treenighet. (Matteus 16:16; Markus 12:29) De tror heller ikke at sjelen er udødelig, at det finnes noe grunnlag i Bibelen for å si at Gud piner mennesker i et brennende helvete, eller at de som tar ledelsen i religiøs virksomhet, skal ha titler som hever dem over andre. – Forkynneren 9:5; Esekiel 18:4; Matteus 23:8–10. Men for all del - jeg tror ikke på NOE av det ovenfor - jeg bare konstaterer fakta Så de tror Jesus er en Nephillim, og at Gud har sex med mennesker. Fint. Flott. Det er et totalt brudd med alle abrahamittiske religioner, og ekstremt blasfemisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #24 Del Skrevet 30. mai 2022 Entern skrev (18 timer siden): Jeg driter i om sektfolk som bedriver hjernevask og psykisk terror mot sine egne, og heller lar folk dø enn å bruke blodoverføring, og som forvrenger og korrumperer Guds ord, er enig med meg. Vet du hva? Det er veldig OK at de ikke er enige med meg. Og nei de følger ikke Bibelen. Jo, de følger Bibelen. Veldig bokstavelig også (som du nevner over ang.blodoverføring, som står beskrevet i mosebøkene). Anonymkode: 0e7d8...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #25 Del Skrevet 30. mai 2022 Nei. Jehovas Vitner er vranglære. Kjettere! Anonymkode: a7541...3b5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 30. mai 2022 #26 Del Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jo, de følger Bibelen. Veldig bokstavelig også (som du nevner over ang.blodoverføring, som står beskrevet i mosebøkene). Anonymkode: 0e7d8...c4c Blodoverføring fantes ikke da Mosebøkene ble skrevet... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 30. mai 2022 #27 Del Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Jehovas Vitner er vranglære. Kjettere! Anonymkode: a7541...3b5 Jepp, bra beskrivelse i grunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #28 Del Skrevet 30. mai 2022 Entern skrev (1 time siden): Blodoverføring fantes ikke da Mosebøkene ble skrevet... Er du seriøs?? Les deg opp. Står tydelig at mennesker ikke skal motta blod fra levende vesen. Igjen, JV tar det de leser i Bibelen som det rette for deres levemåte. Anonymkode: 0e7d8...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 30. mai 2022 #29 Del Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er du seriøs?? Les deg opp. Står tydelig at mennesker ikke skal motta blod fra levende vesen. Igjen, JV tar det de leser i Bibelen som det rette for deres levemåte. Anonymkode: 0e7d8...c4c Og jeg gjentar, folk hadde ikke teknologi til blodoverføring for 2500-3000 år siden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #30 Del Skrevet 30. mai 2022 Entern skrev (6 minutter siden): Og jeg gjentar, folk hadde ikke teknologi til blodoverføring for 2500-3000 år siden. Jeg gjentar, det er snakk om å motta blod fra andre levende vesener. Hvor det evnt.kommer inn i kroppen er lite relevant! Anonymkode: 0e7d8...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 30. mai 2022 #31 Del Skrevet 30. mai 2022 sofiemyr skrev (22 timer siden): Og her utfordrer jeg deg til å finne ett eneste bevis for dette i Bibelen - og da holder ikke Johannes 1:1 Hvorfor holder ikke Johannes kapittel 1? Jeg siterer vers 1 - 18: I begynnelsen var Ordet. Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud. Han var i begynnelsen hos Gud. Alt er blitt til ved ham, uten ham er ikke noe blitt til. Det som ble til i ham, var liv, og livet var menneskenes lys. Lyset skinner i mørket, og mørket har ikke overvunnet det. Et menneske sto fram, utsendt av Gud. Navnet hans var Johannes. Han kom for å vitne. Han skulle vitne om lyset, så alle skulle komme til tro ved ham. Selv var han ikke lyset, men han skulle vitne om lyset. Det sanne lys, som lyser for hvert menneske, kom nå til verden. Han var i verden, og verden er blitt til ved ham, men verden kjente ham ikke. Han kom til sitt eget, og hans egne tok ikke imot ham. Men alle som tok imot ham, dem ga han rett til å bli Guds barn, de som tror på hans navn. De er ikke født av kjøtt og blod, ikke av menneskers vilje og ikke av manns vilje, men av Gud. Og Ordet ble menneske og tok bolig iblant oss, og vi så hans herlighet, en herlighet som den enbårne Sønn har fra sin Far, full av nåde og sannhet. Johannes vitner om ham og roper ut: «Det var om ham jeg sa: Han som kommer etter meg, er kommet før meg, for han var til før meg.» Av hans fylde har vi alle fått, nåde over nåde. For loven ble gitt ved Moses, nåden og sannheten kom ved Jesus Kristus. Ingen har noen gang sett Gud, men den enbårne, som er Gud, og som er i Fars favn, han har vist oss hvem han er. https://bibel.no/nettbibelen?book=JHN 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heydayotheinterweb Skrevet 30. mai 2022 #32 Del Skrevet 30. mai 2022 Jehovas vitner er som all religion en sekt av psykopater som utnytter de mindre intelligente og uvitende massene gjennom skremselspropaganda og psykisk terror. Kristendommen (spesielt katolikkene) og islam er de største sektene. God bedring og lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 1. juni 2022 #33 Del Skrevet 1. juni 2022 CAPS LOCK skrev (På 30.5.2022 den 20.41): Hvorfor holder ikke Johannes kapittel 1? Jeg siterer vers 1 - 18: I begynnelsen var Ordet. Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud. Han var i begynnelsen hos Gud. Alt er blitt til ved ham, uten ham er ikke noe blitt til. Det som ble til i ham, var liv, og livet var menneskenes lys. Lyset skinner i mørket, og mørket har ikke overvunnet det. Et menneske sto fram, utsendt av Gud. Navnet hans var Johannes. Han kom for å vitne. Han skulle vitne om lyset, så alle skulle komme til tro ved ham. Selv var han ikke lyset, men han skulle vitne om lyset. Det sanne lys, som lyser for hvert menneske, kom nå til verden. Han var i verden, og verden er blitt til ved ham, men verden kjente ham ikke. Han kom til sitt eget, og hans egne tok ikke imot ham. Men alle som tok imot ham, dem ga han rett til å bli Guds barn, de som tror på hans navn. De er ikke født av kjøtt og blod, ikke av menneskers vilje og ikke av manns vilje, men av Gud. Og Ordet ble menneske og tok bolig iblant oss, og vi så hans herlighet, en herlighet som den enbårne Sønn har fra sin Far, full av nåde og sannhet. Johannes vitner om ham og roper ut: «Det var om ham jeg sa: Han som kommer etter meg, er kommet før meg, for han var til før meg.» Av hans fylde har vi alle fått, nåde over nåde. For loven ble gitt ved Moses, nåden og sannheten kom ved Jesus Kristus. Ingen har noen gang sett Gud, men den enbårne, som er Gud, og som er i Fars favn, han har vist oss hvem han er. https://bibel.no/nettbibelen?book=JHN Vel, treenigheten dom konsept er menneskeskapt (til og med sekulære akademikere kan komme frem til det: https://www.britannica.com/topic/Trinity-Christianity) Og Bibelen selv er mild sagt mot dette hvis du leser ALT (her er bare noen eksempler): Matt. 26: 39: «Han [Jesus Kristus] gikk fram et lite stykke, kastet seg ned med ansiktet mot jorden og bad: ’Min Far! Er det mulig, så la dette beger gå meg forbi. Men ikke som jeg vil, bare som du vil.’» (Hvis Faderen og Sønnen ikke var forskjellige enkeltvesener, ville en slik bønn ha vært uten mening. Jesus ville da ha bedt til seg selv, og hans vilje ville nødvendigvis ha vært Faderens vilje.) Joh. 8: 17, 18: «[Jesus svarte de jødiske fariseerne:] I deres egen lov står det skrevet at et vitnesbyrd fra to mennesker skal gjelde som sant. Jeg vitner om meg selv, og Faderen som har sendt meg, vitner også om meg.» (Jesus omtalte altså tydelig seg selv som et enkeltvesen som er atskilt fra og forskjellig fra Faderen.) Apostlenes gjerninger 7: 55, 56 forteller at Stefanus fikk et syn av himmelen, og at han i dette synet så «Jesus stå ved Guds høyre hånd». Men han sa ikke noe om at han så den hellige ånd. (Se også Åpenbaringen 7: 10; 22: 1, 3.) New Catholic Encyclopedia innrømmer: «Det store flertall av skriftsteder i NT [Det nye testamente] åpenbarer Guds ånd som noe, ikke som noen; dette er spesielt tydelig i parallellismen mellom ånden og Guds kraft.» (1967, bd. XIII, s. 575) Dette oppslagsverket sier også: «Apologetene [greske kristne skribenter i det annet århundre] talte for usikkert om Ånden; med en viss forventning, en kan si for upersonlig.» — Bd. XIV, s. 296. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 1. juni 2022 #34 Del Skrevet 1. juni 2022 sofiemyr skrev (7 timer siden): Vel, treenigheten dom konsept er menneskeskapt (til og med sekulære akademikere kan komme frem til det: https://www.britannica.com/topic/Trinity-Christianity) Og Bibelen selv er mild sagt mot dette hvis du leser ALT (her er bare noen eksempler): Matt. 26: 39: «Han [Jesus Kristus] gikk fram et lite stykke, kastet seg ned med ansiktet mot jorden og bad: ’Min Far! Er det mulig, så la dette beger gå meg forbi. Men ikke som jeg vil, bare som du vil.’» (Hvis Faderen og Sønnen ikke var forskjellige enkeltvesener, ville en slik bønn ha vært uten mening. Jesus ville da ha bedt til seg selv, og hans vilje ville nødvendigvis ha vært Faderens vilje.) Joh. 8: 17, 18: «[Jesus svarte de jødiske fariseerne:] I deres egen lov står det skrevet at et vitnesbyrd fra to mennesker skal gjelde som sant. Jeg vitner om meg selv, og Faderen som har sendt meg, vitner også om meg.» (Jesus omtalte altså tydelig seg selv som et enkeltvesen som er atskilt fra og forskjellig fra Faderen.) Apostlenes gjerninger 7: 55, 56 forteller at Stefanus fikk et syn av himmelen, og at han i dette synet så «Jesus stå ved Guds høyre hånd». Men han sa ikke noe om at han så den hellige ånd. (Se også Åpenbaringen 7: 10; 22: 1, 3.) New Catholic Encyclopedia innrømmer: «Det store flertall av skriftsteder i NT [Det nye testamente] åpenbarer Guds ånd som noe, ikke som noen; dette er spesielt tydelig i parallellismen mellom ånden og Guds kraft.» (1967, bd. XIII, s. 575) Dette oppslagsverket sier også: «Apologetene [greske kristne skribenter i det annet århundre] talte for usikkert om Ånden; med en viss forventning, en kan si for upersonlig.» — Bd. XIV, s. 296. Du svarer ikke på hvorfor ikke Johannes evangelium kapittel 1 vers 1 - 18 er belegg for at Jesus er Gud. Her står det rett ut at "Ordet var Gud." og "... den enbårne, som er Gud ...". Å vise til andre steder i Det nye testamentet forandrer ikke på hva som faktisk står i Johannes 1.1-18. Matteus 26:39 sier ikke at Jesus ikke er Gud, men at han ikke er Faderen. Det samme gjelder Joh. 8:17 og 18. Nettstedet Britannica og New Catholic Encyclopedia er ikke en del av Bibelen, og hva diverse akademikere mener, er i seg selv irrelevant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 1. juni 2022 #35 Del Skrevet 1. juni 2022 CAPS LOCK skrev (51 minutter siden): Du svarer ikke på hvorfor ikke Johannes evangelium kapittel 1 vers 1 - 18 er belegg for at Jesus er Gud. Her står det rett ut at "Ordet var Gud." og "... den enbårne, som er Gud ...". Å vise til andre steder i Det nye testamentet forandrer ikke på hva som faktisk står i Johannes 1.1-18. Matteus 26:39 sier ikke at Jesus ikke er Gud, men at han ikke er Faderen. Det samme gjelder Joh. 8:17 og 18. Nettstedet Britannica og New Catholic Encyclopedia er ikke en del av Bibelen, og hva diverse akademikere mener, er i seg selv irrelevant. Det er fritt å tro hva man vil 👌 Bare konstaterer at treenighetslæren ikke nevnes med ett eneste ord i Bibelen 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luna Llena Skrevet 1. juni 2022 #36 Del Skrevet 1. juni 2022 De tror selv de er kristne, men jeg mener de ikke er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 1. juni 2022 #37 Del Skrevet 1. juni 2022 Luna Llena skrev (29 minutter siden): De tror selv de er kristne, men jeg mener de ikke er det. Å være en kristen er like mye basert på et definisjonsspørsmål som feks slik det er definert i https://snl.no/kristendom : Utgangspunktet for kristendommen er Jesus fra Nasaret og hans virksomhet. Det viktigste kjennetegnet er troen på at Jesus er Guds sønn og verdens frelser. Ifølge den kristne troen har Gud skapt verden god, men gjennom syndefallet er ondskap, lidelse og død blitt en del av verden. Med andre ord kan det ikke baseres på en mening men fakta - uavhengig av om man er enig eller ikke 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #38 Del Skrevet 1. juni 2022 Jeg vil si nei. jeg vokste selv opp i pinsemenighet. Anonymkode: 36809...096 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 1. juni 2022 #39 Del Skrevet 1. juni 2022 sofiemyr skrev (2 timer siden): Det er fritt å tro hva man vil 👌 Bare konstaterer at treenighetslæren ikke nevnes med ett eneste ord i Bibelen 😉 Du nevnte selv Johannes 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #40 Del Skrevet 1. juni 2022 Entern skrev (På 28.5.2022 den 14.34): Nei, det er de ikke. De bruker egne tekster de tillegger lik vekt som Bibelen og bruker et fjollete navn på Gud. De bruker ikke et fjollete navn på Gud. Alle som har kjennskap til bibelen vet jo at Guds navn er Jehova. Anonymkode: 24658...51a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå