Gå til innhold

...får studere til halv pris...?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er vel ikke så mange måter å gi sine ansatte frynsegoder for BI enn "rabatt" av ulike typer, det er vel greit nok så lenge det sjekkes, og evt ordnes, opp i skattefordelen. Så lenge det ikke betyr at "ordinære" studenter betaler mer for å dekke inn tapet da, DET ville vært urettferdig.

Jeg jobbet i et datterselskap av en bank før og vi hadde f.eks 1% lavere rente enn beste tilbud på alle lån, det utgjorde jo en god del på et stort huslån, samtidig som banken sikret seg at de ansatte brukte den banken fremfor en annen. Man kan jo si at det var urettferdig for de andre kundene, men det var nå en gode vi hadde (og det er et stort selskap med mange ansatte, selv om de ansatte + familie nok ikke utgjør i nærheten av 15% av brukermassen).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette synes jeg egentlig er helt greit. Frynsegoder har de fleste bedrifter.

Skrevet
hadde du syns det om det var du som betalte 70 000 i året for å få gå der?

Jeg vet om flyvertinner som flyr gratis overalt. Selv må jeg betale mange tusen i året.

Skrevet

Som student bryr jeg meg ikke, men som ansatt bryr jeg meg over forskjellsbehandlingen.

Skrevet

Forskjellsbehandling er det overalt i samfunnet. Vrden er urettferdig - lev med det! Mn prisverdig at studentforeningen til BI tar tak i dette, la oss håpe at dette er holdninger de tar med seg ut i et næringsliv som funker, ja, nettopp - akkurat sånn som dette. Prisen er uvesentlig, prinsippet er viktig. Ser frem til at studentene kommer ut i arbeidslivet og forandrer frynsegode-verdenen! Eller...?

Jeg synes helt ærlig det er greit at de får rabatt som familiemedlemmer i en privat bedrift. Vil man studere gratis finnes det fullt av utmerkete institusjoner i dette landet som det offentlige står for og som tilbyr vel så god utdannelse som BI. Jeg får kjøpe varer i min bedrift til innkjøpspris og familiemedlemmer får kjøre trikk med Oslo sporveier gratis selv om jeg må betale full pris. javel - og så?

Skrevet
Dette synes jeg egentlig er helt greit. Frynsegoder har de fleste bedrifter.

Enig.

Skrevet
Det er vel ikke så mange måter å gi sine ansatte frynsegoder for BI enn "rabatt" av ulike typer, det er vel greit nok så lenge det sjekkes, og evt ordnes, opp i skattefordelen. Så lenge det ikke betyr at "ordinære" studenter betaler mer for å dekke inn tapet da, DET ville vært urettferdig.

Jeg jobbet i et datterselskap av en bank før og vi hadde f.eks 1% lavere rente enn beste tilbud på alle lån, det utgjorde jo en god del på et stort huslån, samtidig som banken sikret seg at de ansatte brukte den banken fremfor en annen. Man kan jo si at det var urettferdig for de andre kundene, men det var nå en gode vi hadde (og det er et stort selskap med mange ansatte, selv om de ansatte + familie nok ikke utgjør i nærheten av 15% av brukermassen).

Stemmet det - men du måtte fordelsbeskatte dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...