Thomasine Skrevet 10. november 2005 #1 Skrevet 10. november 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/11/10/448904.html
Gjest Gitte Skrevet 10. november 2005 #2 Skrevet 10. november 2005 NEI!! Det er så urettferdig som det kan få blitt.. Jeg syns ikke det er riktig at selv om man har et familiemedlem som jobber på BI, skal man kunne spare over 170 000 kr på studie. Nei..
Gjest Milah Skrevet 10. november 2005 #3 Skrevet 10. november 2005 Jeg synes heller ikke at det virker rettferdig!
Gjest lilletroll Skrevet 10. november 2005 #4 Skrevet 10. november 2005 Litt VEL bra frynsegode spør du meg....
MiniMjau Skrevet 10. november 2005 #5 Skrevet 10. november 2005 men det er jo en privat bedrift er det ikke? Da kan en jo sammeligne det med rabatter i andre private bedrifter, butikker osv?
Gjest Gitte Skrevet 10. november 2005 #8 Skrevet 10. november 2005 Helt greit det ← hadde du syns det om det var du som betalte 70 000 i året for å få gå der?
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2005 #9 Skrevet 10. november 2005 hadde du syns det om det var du som betalte 70 000 i året for å få gå der? ← Ja. Jeg synes folk skal få gjøre som de vil
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2005 #11 Skrevet 10. november 2005 Bedriften bestemmer selv personalgoder. Hvor ofte blir dette benyttet tror dere? Hver ansatt har ikke så mange barn som skal gå på BI, så dette er nok noe som ikke koster BI mye. Det viser vel bare at BI har god foretningssans?
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 10. november 2005 #12 Skrevet 10. november 2005 Som personalgode synes jeg i og for seg dette er helt kurant, og det er i hvert fall ikke en sak vi andre har noe med. Bortsett fra at det selvsagt trigger vår iboende misunnelse... At fordelen er skattepliktig og at noen eventuelt har fått for mye studielån blir en sak for hver enkelt, og har ikke noe med personalgodet å gjøre. De fleste bedrifter har personalgoder. Noen har flere og større goder enn andre, og dét er - og skal være - deres eget valg.
lil Skrevet 10. november 2005 #13 Skrevet 10. november 2005 Greit for meg Men bare fordi BI er privat, hadde man fått avslag i prisen på betalingsstudier i offentlig regi så hadde det vært litt verre etter min mening
vilde Skrevet 10. november 2005 #14 Skrevet 10. november 2005 Som flere sier, det er jo en privat skole, så det må de bestemme selv. Store bedrifter som BI har ofte gode personalgoder. Mange har jo barnehager, betaler etterutdanning for ansatte, gir bare sommerjobber etc til barn av ansatte osv.
Gjest gjesta Skrevet 10. november 2005 #15 Skrevet 10. november 2005 Bedriften bestemmer selv personalgoder. Hvor ofte blir dette benyttet tror dere? Hver ansatt har ikke så mange barn som skal gå på BI, så dette er nok noe som ikke koster BI mye. Det viser vel bare at BI har god foretningssans? ← Det koster BI fint lite. Forelesere og lokaler er jo der uansett. Om det kommer en student til så er kostnaden marginal.
Gjest Fruktfat Skrevet 10. november 2005 #16 Skrevet 10. november 2005 Som personalgode synes jeg i og for seg dette er helt kurant, og det er i hvert fall ikke en sak vi andre har noe med. Bortsett fra at det selvsagt trigger vår iboende misunnelse... At fordelen er skattepliktig og at noen eventuelt har fått for mye studielån blir en sak for hver enkelt, og har ikke noe med personalgodet å gjøre. De fleste bedrifter har personalgoder. Noen har flere og større goder enn andre, og dét er - og skal være - deres eget valg. ← helt enig.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2005 #17 Skrevet 10. november 2005 Dere sier at BI er privat, men vet dere virkelig ikke at de får statsstøtte? hvis ikke de hadde fått det, hadde jo studieavgiften vært mye høyere. Ja, det er frynsegoder i de fleste bedrifter. Jeg jobber i butikk, men jeg får bare bruke personalrabatten på meg selv. Frynsegoder burde jo gjelde for den enkelte arbeidstager, og ikke hele familien/slekta/venner. At disse studentene ikke betaler full pris er jo en potensiell tapt inntekt. Midler som kunne blitt brukt for å bedre kvaliteten på undervisningstilbudet. men er ikke overrasket over dette uansett, BI er ikke akkurat den beste skolen her i landet uansett
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2005 #18 Skrevet 10. november 2005 Frynsegoder burde jo gjelde for den enkelte arbeidstager, og ikke hele familien/slekta/venner. Hvorfor det? Vi snakker private bedrifter, og da er det jo en selvfølge at de får bestemme dette selv. Moren til venninna mi jobber i NSB, hele familien reiser gratis med NSB når som helst. Det samme gjelder for eksempel Oslo Sporveier og mange busselskaper. Disse sistnevnte er jo langt mere "offentlige" enn BI, og her er det virkelig snakk om tapte billettinntekter. Har likevel aldri hørt at noen har protestert på dette.
Gjest Tristessa Skrevet 10. november 2005 #19 Skrevet 10. november 2005 Jeg synes det i grunn er helt uproblematisk. Tilsvarende ordninger er jo svært vanlige i de fleste andre land.
Gjest gjest 0 Skrevet 10. november 2005 #20 Skrevet 10. november 2005 (endret) Jeg er usikker i saken, men goder har jo de aller fleste bedrifter. Det viktigste er at de andre studentene ikke får svi fordi noen kan studere gratis eller til halv pris. Men så øker ikke kostnadene til BI ved å ta inn to tre gratisstudenter i forelesningene. Foreleser, og lokale etc er allerede betalt for. Endret 13. november 2005 av Vampyra
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå