Gå til innhold

Irritert på legen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min fastlege skulle henvise med til dps for en mnd siden. Han var ganske klar på at jeg mest sannsynlig får avslag da det er stor pågang og mine ting er ikke «ille nok» 

ringte dps i dag og etterlyste innkalling siden jeg ikke har hørt noe. 
da sa de at de ikke har mottatt henvisningen en gang.. på nytt måtte jeg kontakte legekontor og purre på at han skal sende henvisning. 
 

for et møkka system.. her går jeg å venter på en innkalling, evt et avslag så jeg vet hva jeg skal forholde meg til.. så har ikke engang legen fått ut fingeren og sendt? 
Jeg har ikke råd til privat 

 

Anonymkode: e0d92...597

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg relaterer veldig.

Man må mase og virkelig være på saken for å ikke bli glemt bort. Og alt tar så mye tid 🙈

Anonymkode: 35ab2...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du blir irritert.

Hva med å kontakte kommunen mens du venter og få noen å snakke med der i mellomtiden? Kanskje særlig viktig siden fastlegen sier at du mest sannsynlig får avslag likevel. Hvis du snakker med noen i kommunen kan de eventuelt hjelpe deg videre hvis du får forverring eller hvis de oppdager at problemene dine er mer alvorlige enn fastlegen trodde.

Anonymkode: ddda7...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min fastlege skulle henvise med til dps for en mnd siden. Han var ganske klar på at jeg mest sannsynlig får avslag da det er stor pågang og mine ting er ikke «ille nok» 

ringte dps i dag og etterlyste innkalling siden jeg ikke har hørt noe. 
da sa de at de ikke har mottatt henvisningen en gang.. på nytt måtte jeg kontakte legekontor og purre på at han skal sende henvisning. 
 

for et møkka system.. her går jeg å venter på en innkalling, evt et avslag så jeg vet hva jeg skal forholde meg til.. så har ikke engang legen fått ut fingeren og sendt? 
Jeg har ikke råd til privat 

 

Anonymkode: e0d92...597

Åh, så kjedelig!😕 Mine henvisninger har blitt glemt av et par ganger, de også..

Anonymkode: fb471...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke snakke med noen i kommunen da jeg jobber innad i tjenestene. 
Sendte en Mail til en privatpraktiserende med driftsavtale nå. Han har 6 mnd ventetid. Helt utrolig! Det er jo nå jeg trenger det.. vil tippe jeg trenger 10 timer for å få ut alt dette og få sortert tankene. 
latterlig at en skal vente så lenge. 
nesten som en må bestille time før en blir syk slik at hjelpen er der når en blir syk 

Anonymkode: e0d92...597

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som legen ikke bryr seg med å sende henvisning heller. Ble du fakturert for at han skulle gjort det?

Anonymkode: 63a5f...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Høres ut som legen ikke bryr seg med å sende henvisning heller. Ble du fakturert for at han skulle gjort det?

Anonymkode: 63a5f...d6b

Ja det ble jeg.. men jeg hadde også time for videre sykmld. 
forventer at legen gjør det som er avtalt når vi har en avtale 

Anonymkode: e0d92...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det ble jeg.. men jeg hadde også time for videre sykmld. 
forventer at legen gjør det som er avtalt når vi har en avtale 

Anonymkode: e0d92...597

Absolutt. Her ville jeg sendt legen en melding, ikke skaffet ny time for å ordne opp i det. Helt uaktuelt å betale for noen ting som helst dersom han prøvde seg. Nå er jeg usikker på om du ellers er fornøyd med legen eller ikke, men jeg hadde vurdert å bytte når han er så sløv. Sier selv ventetiden er lang og så forlenger han den ved å ikke sende en enkel henvisning? Det er så frekt og useriøst som det går an at jeg har ikke ord.

Anonymkode: 63a5f...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Absolutt. Her ville jeg sendt legen en melding, ikke skaffet ny time for å ordne opp i det. Helt uaktuelt å betale for noen ting som helst dersom han prøvde seg. Nå er jeg usikker på om du ellers er fornøyd med legen eller ikke, men jeg hadde vurdert å bytte når han er så sløv. Sier selv ventetiden er lang og så forlenger han den ved å ikke sende en enkel henvisning? Det er så frekt og useriøst som det går an at jeg har ikke ord.

Anonymkode: 63a5f...d6b

Er bare så forbanna lei.. jeg føler meg snart som en skygge av meg selv. Legen pusher på om at jeg skal komme meg mer på jobb. Jobber en dag i uka nå. Sist jeg var på jobb fikk jeg angstanfall og følte meg ikke tilstede i det hele tatt. La meg da jeg kom hjem og sov i 11 timer. 
Jeg takler ikke jobb nå når jeg har mye jeg står i.. jeg jobber i en barnehage i tillegg med mye støy og stress. 
ellers er det en super jobb. 
Er kalt inn til dialogmøte hos nav nå.. må bare si det som det er, jeg klarer ikke jobb nå.. og jeg får ikke hjelp 

Anonymkode: e0d92...597

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan gjøre feil. Legen har mye å gjøre og har sikkert glemt det bort. Du kan sjekke på helsenorge når henvisning er sendt. Så kan du følge med i prosessen. Vare send melding til legekontoret med påminnelse om å sende henvisning.

Anonymkode: 7b8ff...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alle kan gjøre feil. Legen har mye å gjøre og har sikkert glemt det bort. Du kan sjekke på helsenorge når henvisning er sendt. Så kan du følge med i prosessen. Vare send melding til legekontoret med påminnelse om å sende henvisning.

Anonymkode: 7b8ff...0b5

Jeg har sendt mld til legesenteret og purret. Klart folk kan gjøre feil.. men jeg har stått i en vanskelig situasjon i 9 mnd nå og veldig mange har gjort feil ondene prosessen.. derfor er jeg der jeg er nå.. angstfull og en skygge av meg selv. 

Anonymkode: e0d92...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPS er ingen magic pill. Hadde fokusert på å bruke tid i naturen, trene og gjøre hyggelige ting selv om angsten er der. Lediggang er roten til alt ondt.

Anonymkode: e0448...dff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min fastlege skulle henvise med til dps for en mnd siden. Han var ganske klar på at jeg mest sannsynlig får avslag da det er stor pågang og mine ting er ikke «ille nok» 

ringte dps i dag og etterlyste innkalling siden jeg ikke har hørt noe. 
da sa de at de ikke har mottatt henvisningen en gang.. på nytt måtte jeg kontakte legekontor og purre på at han skal sende henvisning. 
 

for et møkka system.. her går jeg å venter på en innkalling, evt et avslag så jeg vet hva jeg skal forholde meg til.. så har ikke engang legen fått ut fingeren og sendt? 
Jeg har ikke råd til privat 

 

Anonymkode: e0d92...597

Min mor som har diabetes dro til legen hele 4 ganger for å få legen til å sende resept på insulin til apoteket. Sende legen den resepten? Nope. Jeg måtte be legen om å sende den resepten etter en time jeg hadde med den samme legen.

Anonymkode: 573f2...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

DPS er ingen magic pill. Hadde fokusert på å bruke tid i naturen, trene og gjøre hyggelige ting selv om angsten er der. Lediggang er roten til alt ondt.

Anonymkode: e0448...dff

Jeg har prøvd alt.. det eneste jeg trenger er en person jeg kan snakke med. Få ut alt og få ryddet opp i hodet. 
Å være sykmldt er ikke nødvendigvis en uting. Av og til klarer en ikke mer, og kroppen tåler ikke mer.. da må en velge da.. kjøre på til det smeller, eller roe ned og få hjelp 

Anonymkode: e0d92...597

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...