Gå til innhold

Når du skal til make-up artist!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er en nyutdannet make-up artist som skal begynne i jobb om fjorten dager!

Jeg lurer ltt på hva dere mener om flg spm:

-hvor mye er du villig til å betale for å få lagt en profesjonell make-up?

-hva må til for at du kommer til å gå til den samme make-up artisten neste gang du skal sminke deg ?

-foran hvilke anledninger ville du oppsøkt en make-up artist?

-har du råd til enkle "smarte" tips som ville fått deg til å føle deg spesiell,

slik at du definitivt ville betalt for samme "behandlingen" igjen?

Takker for alle svar, og eventuelt andre gode råd som kommer frem!!! :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder priser er det veldig greit å undersøke hva tilsvarende behandlinger koster. Hvis du leter litt på nettet så finner du fort det.

Var litt merkelig at hvis du er utdannet makeup artist at du ikke har fått tips om hva du kan ta, der du utdannet deg.

Å undersøke om pris på en diskusjonsgruppe kan jo gi maaaange forskjellige utfall alt etter hvor i landet du befinner deg.

Priser i Oslo er høyere enn priser på Røros (eks)

Vurder om du eks bruker lang tid på en kunde?

Hvor mye produkter bruker du?

Renser du ansiktet først?

Er det til brud eller til party, eller er det til videre salg av produkter?

Hvis jeg skal komme igjen, så er det avhengig av at jeg liker fagkunnskapen til artisten. Samt at hun legger en makeup jeg er veldig fornøyd med. (Ellers kan jeg like så godt sminke meg selv)

Det må også være en trivelig, positiv artist.

Nå hører det kanskje med å si at jeg kanskje skal til makeup artist en gang i livet mitt, og det er hvis jeg skal gifte meg... :)

Vet ikke om du fikk noe ut av dette, men et svar fra en fremmed fikk du nå i allefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg har jobbet som makeupartist i tre år.

Jeg har jobbet som freelanse, og tatt oppdrag for fotografer, film, modellbyråer o.l.

Min sats er pr. i dag 260 kr. timen.

Men skal jeg sminke til bryllup e.l. tar jeg fra 450- 700 kr.

Det kommer an på om det skal være napping av bryn, rensing av hud og slike ting.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hvis jeg skulle brukt så mye på proff make up ville jeg virkelig forventet at huden min virkelig glødet etterpå, som om jeg var sminka som en hollywood filmstjerne før filming :)

du som alt er proff, har du ingen før og etter bilder av fornøyde kunder å legge ut her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.fotograf-ruud.no/ice/pages/maryelle.htm

www.fotograf-ruud.no/ice/pages/ice5.htm

www.fotograf-ruud.no/a&e/pages/ingrid7.htm

www.fotograf-ruud.no/portfolio/pages/p14.htm

Her er noen bilder jeg har gjort, men jeg har dessverre ingen "før"- bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!!

Jeg har vaert hos en makeup artist pa Eiksmarka i Baerum, og betalte 450 kr for ca en time. Det hun gjorde var aa sminke meg og gi meg en del tips (jeg onsket tips til hverdagssminke, og det fikk jeg)

Ble veldig fornoyd, men kommer nok ikke til aa komme tilbake, da de ikke hadde de produktmerkene som jeg liker aller best (foretrekker aa kjope med meg sminke som jeg liker!!)

Det viktigste for meg er at makeup artisten skjonner hva jeg vil ha (ergo spor kontrollspm for a forsikre deg om at du har faatt det med deg :wink: )

Jeg synes ellers at det er MERKELIG at en makeupartist tar 260 kr timen vanligvis, men PLUTSELIG blir det til 450-700 for bruder :o

Saann er det med mange frisorer ogsaa, nevner du ordet 'brud' kan du doble prisen!! Burde ikke vaere saann :evil: Opplevde det mange steder i forkant av bryllupet vaart i sommer... de mister nok en del kunder paa den maaten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

260 kr. timen tar jeg når jeg jobber på oppdrag for fotograf o.l. over flere timer i løpet av en dag.

Hvis jeg skal sminke f.eks. brud, så tar dette kanskje 1- 1,5 time, og da tar man gjerne litt mer.

Og man gjør kanskje litt ekstra når det er bryllup o.l.

Da blir det gjerne napping av bryn, rensing av hud o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Maks jeg ville betalt for sminking er 250 kr. Jeg ville heller aldri ønsket så mye sminke at det ville ta mer enn en time... Og det gjelder festsminke og til bryllup. Man får jo masse gratis tips i parfymerier også.

Gode tips om hverdagssminke, stell av hud, hyggelig atmosfære og hyggelige prise ville fått meg til å komme tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei

lurte på om dere som har utdannet dere make-up artist kan fortelle meg om ting som: utdannelsen, hvordan jobben er, lønn, om det er mye bruk for make-up artister

med vennlig hilsen ei som tenker på den utdannelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...