Gå til innhold

Hvem i all verden bruker propanbrenner til å koke kaffe inne i eget hus?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det hadde vært en stor eksplosjon i huset der vegger og vinduer ble ødelagt. Jeg bare stusser veldig over hvorfor man bruker propanbrenner inne i et hus? :klo: Har ikke alle koketopper/ komfyr? 

Anonymkode: b6754...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Noen som heller vil kjøpe gass en strøm..?

Anonymkode: c7336...53f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk blir kreative når strømprisene går opp i været 😁

Anonymkode: 5187c...cae

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Folk blir kreative når strømprisene går opp i været 😁

Anonymkode: 5187c...cae

Kreativt, ja, men ikke en spesielt intelligent avgjørelse :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sulten idet strømmen var gått / stømmen var avstengt pga ubetalte regninger / noen som skulle spare på strøm utgiftene. 

Umulig å vite

Finnes folk som har vært uforsiktige/uforstandige nok til å bruke rødsprit/tennvæske på ved i ovnen for å få fyr også. Det gikk heller ikke så veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det var litt rart. Men kanskje hun hadde en god grunn? At hun ikke tenkte over eksplosjonsfaren? Mannen hadde et utenlandsk navn, så de har kanskje litt andre erfaringer da de vokste opp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skal det mye til at en sånn boks går i lufta. Dette kan hvert et uhell. Mange som bruker gass hjemme i stedenfor strøm. Skjønner ikke at det skulle være rart.

Anonymkode: becd7...3c2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skal det mye til at en sånn boks går i lufta. Dette kan hvert et uhell. Mange som bruker gass hjemme i stedenfor strøm. Skjønner ikke at det skulle være rart.

Anonymkode: becd7...3c2

OK. Ja det er vel bare meg som ikke visste at man kan bruke gass til å koke ting hjemme 🙈 Har ingen erfaring med det, vokst opp med komfyr og bruker selv koketopp som godt voksen dame i 30-åra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det hadde vært en stor eksplosjon i huset der vegger og vinduer ble ødelagt. Jeg bare stusser veldig over hvorfor man bruker propanbrenner inne i et hus? :klo: Har ikke alle koketopper/ komfyr? 

Jeg har aldri opplevd at propanboksen eksploderte men jeg har opplevd at komfyren begynte å brenne...

Det der er nok bare uflaks og noe var feil, de brennerne skjer det skjeldent noe med. Flaks det ikke skjedde inne i et telt langt til fjells med akkurat den der boksen. 

Anonymkode: ccece...9d2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

OK. Ja det er vel bare meg som ikke visste at man kan bruke gass til å koke ting hjemme 🙈 Har ingen erfaring med det, vokst opp med komfyr og bruker selv koketopp som godt voksen dame i 30-åra. 

Gasskomfyr er jo standard i mange andre land i Europa. Ser fra tid til annen komfyrer med gassbluss på kjøkken i Finn-annonser her til lands også.

Anonymkode: 6fdc2...053

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusset også litt over det siden det ikke er vanlig i Norge.

Som flere har skrevet, enten vil de spare strøm (veldig dyr avgjørelse), eller så er de vant til å bruke gass til matlaging fra andre land.

Det nærmeste gass kommer mitt hus er gassgrillen i hagen på gode 5m unna nærmeste husvegg. Gasseksplosjon skal jeg ikke ha i det dyreste målt i penger jeg eier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gasskomfyr er jo standard i mange andre land i Europa. Ser fra tid til annen komfyrer med gassbluss på kjøkken i Finn-annonser her til lands også.

Anonymkode: 6fdc2...053

Og spesielt vanlig utenfor Europa 

Anonymkode: 3c4af...4e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var moderne med gass gjerne kombinert med elektrisk koketopp for noen år siden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Mener du en slik primusvariant eller innlagt propangass?

Jeg har flere venner og bekjente med innlagt gassbrenner på kjøkkenet. I følge de så er det mye enklere å kontrollere varme/nedkjøling når de steker/koker mat. Når det gjelder stekeovn med dampfunksjon, og den leveres kun med strømtilkobling har jeg forstått.

Ingen av de som har prøvd ut gassbrenner kommer til å gå tilbake til komfyr på strøm. 

Anonymkode: 466e6...a1e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ingen av de som har prøvd ut gassbrenner kommer til å gå tilbake til komfyr på strøm. 

Anonymkode: 466e6...a1e

Etter en sånn hendelse kan de godt tenke seg om ;)

Jeg har også erfaring med gasskomfyr fra oppveksten (europeiske land), men foretrekker strømdrevet komfyr av sikkerhetsgrunner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Overlevde de?

Vel, vel. Neste gang, Darwin. Neste gang...

Ec1UXZnWAAQBqGJ.jpg

Anonymkode: 369d6...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 hours ago, liljene said:

Jeg synes også det var litt rart. Men kanskje hun hadde en god grunn? At hun ikke tenkte over eksplosjonsfaren? Mannen hadde et utenlandsk navn, så de har kanskje litt andre erfaringer da de vokste opp? 

Tenker du at folk ikke burde ha utegrill med gass fordi det er livsfarlig?

Det er ikke gassbrennere eller propantank som er farlig, men folk som tar det i bruk uten opplæring, og at man oppbevarer tanken inne i uventilerte rom.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...