Gå til innhold

Kylling wrap lunsj


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker tips til gode fristende kylling wraps til lunsj. Liker godt kylling og ris, men ønsker tips til hva jeg kan ha i tillegg til dette eller evt andre proteinrike ingredienser.  ☺️  (Lager lunsjen kvelden i forveien.) 

Anonymkode: 17ff7...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ønsker tips til gode fristende kylling wraps til lunsj. Liker godt kylling og ris, men ønsker tips til hva jeg kan ha i tillegg til dette eller evt andre proteinrike ingredienser.  ☺️  (Lager lunsjen kvelden i forveien.) 

Anonymkode: 17ff7...8b1

Vet jeg spør litt dumt her, men jeg er ikke vant til å lage slik mat. Pleier å bare smøre noen brødskiver, men ønsker å lage litt mer spennende lunsjer. Er en wrap som inneholder ris fortsatt god dagen etter, eller blir risen litt tørr da? 🙈

Anonymkode: 17ff7...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ikke å bruke ris så kan ikke svare på det. 

Selv smører jeg lefsa først med kremost, pesto, tapenade, hummus, kesam osv. Fyller med hovedsaklig grønnsaker og proteinkilder. 

Liker feks egg, røkelaks, fiskekake, kylling, tunfisk, Kjøttdeig, tofu, bønner, kikerter og linser. Ulike oster kan også være godt. Eller middagsrester som stekt laks feks. 

Grønnsaker varierer mellom ulike salater, spirer, paprika, råkost av diverse kålsorter, agurk, stangselleri, tomat, løk, mais. Som regel er de rå. Noen ganger frukt hvis det passer. Eller hjemmelagde syltede grønnsaker som rødløk, beter, gulrot.. 

Prøver å ikke ha fyllet for vått foe da blir lefsa veldig klinete. Evt bare har jeg fyllet fedig blanda i en boks og har lefsene for seg. 

Anonymkode: a58ec...f6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ris i wraps høres litt merkelig ut for meg egentlig.

Anonymkode: d64a8...610

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ris i wraps høres litt merkelig ut for meg egentlig.

Anonymkode: d64a8...610

Kanskje det er det. Ihvertfall når den skal være kald. Men det er ikke uvanlig i varm fahijtas. 
 

Anonymkode: 17ff7...8b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste en gang wraps med laks og wasabisaus; det var himmelsk😍

Anonymkode: 9922e...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/26/2022 at 10:41 PM, AnonymBruker said:

Vet jeg spør litt dumt her, men jeg er ikke vant til å lage slik mat. Pleier å bare smøre noen brødskiver, men ønsker å lage litt mer spennende lunsjer. Er en wrap som inneholder ris fortsatt god dagen etter, eller blir risen litt tørr da? 🙈

Anonymkode: 17ff7...8b1

Ris er ok å spise dagen etter, tror ikke den blir tørr inne i wrappen. Men pass på at du ikke lar risen ligge timesvis i romtemperatur. Oppbevar den i kjøleskap. Bedervet ris kan man bli kjempesyk av å spise.

Anonymkode: 2a787...a0d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...