Gå til innhold

Sånn vil Russland ta Europa, lett.

Akryl

Anbefalte innlegg

Kina vil angripe Taiwan og USA vil sende masse ressurser dit og vil bli engasjert i lang kald konflikt. 

Midt oppi konflikten vil Russland utnytte situasjonen og angripe øst europeiske og baltiske land. 

Nesten rart at Russland ikke utnyttet mulighet når USA satt fast i hengemyret i Irak osv.  Det hadde vært god anledning for Russland å rettferdiggjøre sin krig, og vise til at USA holder også med på en ulovlig krig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ettersom Russland for øyeblikket ønsker sende gamlinger i krigen siden det skofter på Putin-oppslutningen blant den yngre garde, har rotet frem tanks fra 60-tallet samt blackmailer hele verden, der de ønsker å bytte stjålet korn mot heving i sanksjoner tror jeg ærligtalt de er litt for opptatt til å angripe flere øst-Europeiske land som har én ting til felles: de hater Russland. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ditt drømmescenario du beskriver, TS? Det høres virkelig slik ut.

Det du skisserer er omtrent like realistisk som det russiske regimets tro på at det ikke ville være noen motstand da Russland angrep Ukraina, at Zelenskiy ville stikke av og gi f**n i landet sitt, at ingen i andre land ville bry seg, at invasjonen ville være ferdig i løpet av "to-tre dager" i følge Putin-puddelen Lukashenko, eller "maks 11 minutter" i følge de såkalte ekspertene på statlig russisk TV.

Sånn ble det som kjent ikke, og USA er virkelig ikke den eneste aktøren i denne krigen selv om det russiske regimet foretrekker å tro det. Hva Kina og Taiwan angår, finnes det en ikke helt uvesentlig vestlig-alliert ved navn Japan, som aldeles ikke ønsker at Kina breier seg mer enn de allerede gjør.

Endret av Ichiko
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akryl skrev (1 time siden):

Kina vil angripe Taiwan og USA vil sende masse ressurser dit og vil bli engasjert i lang kald konflikt. 

Midt oppi konflikten vil Russland utnytte situasjonen og angripe øst europeiske og baltiske land. 

Nesten rart at Russland ikke utnyttet mulighet når USA satt fast i hengemyret i Irak osv.  Det hadde vært god anledning for Russland å rettferdiggjøre sin krig, og vise til at USA holder også med på en ulovlig krig. 

Russland skraper bunnen på militæret sitt. De har nå hentet ut gamle stridsvokgn-klenodier fra lagrene sine som aldri skulle vært ute i tjeneste igjen. Men de har hverken nok mannskaper eller utstyr. De må ta det de har.

USA kunne knust både Kina og Russland på en gang. Og så glemmer du at det er flere land i NATO som har solide miltære styrker som samlet kunne maltraktert Russland. Særlig nå som det har vist seg at Russland er fullstendig ubrukelige og udugelige på krigføring.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

Europa ville lett vunnet en krig mot Russland, da Russland ikke har ressursene til å ta hele i Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akryl skrev (På 25.5.2022 den 22.35):

Den russiske hæren ville blitt stoppet før den kom seg halvveis inn i Polen. Se som de sliter i Ukraina. Polen, sannsynligvis første sted de ville angrepet, er sterkere enn Ukraina. Og ville fått hjelp av resten av Europa kjapt. Franske styrker, tyske styrker, engelske styrker med verdens beste spesialstyrkesoldater. Og for de tidligere Warszawa landene ville dette for mange blitt som et korstog. De ville gitt 200%+. Det ville være Polen og de baltiske landenes svar på Perserkrigene, basically.

Siden befolkningen i tidligere Warszawa land HATER Russland, særlig polakkene, er det tvilsomt om mange russere hadde kommet seg levende hjem. FN ville ha sin fulle hyre med å holde dem i live 🤣

Og hvis du lurte? Angriper de Norge kommer hjelpen enda kjappere, britisk og fransk flåte og flyvåpen slakter russerne kjappere enn Putin kan piske dem frem.

Eneste håp Putin ville ha til å overleve dette ville være å vifte med atomvåpen - eller flykte til Store Pappa i Kina.

Endret av Entern
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener, før denne krigen trodde jeg den russiske hæren faktisk var mektig. Men den er en komplett vits.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
Entern skrev (6 timer siden):

Jeg mener, før denne krigen trodde jeg den russiske hæren faktisk var mektig. Men den er en komplett vits.

Den eneste styrken de har jo atomvåpen, men de blir vanskelig å bruke i praksis.

Endret av lurven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akryl skrev (På 25.5.2022 den 22.35):

Jeg tviler på dette da krigen begynte trodde jeg Russland skulle ta hele Ukraina på en uke og at Zelensky skulle stikke av som Ashraf Ghani men det skjedde ikke så da tviler jeg på at Russland klarer det.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var mer bekymret for at Russland skulle invadere før Ukraina krigen en etter. Jeg trodde de var mye sterkere militært en de har vist seg å være. Kina har heller ikke støttet Russland så mye som jeg trodde de ville, og etter måten kinesere i Ukraina ble håndtert tror jeg forholdet mellom landene er kraftig svekket. Russland har svekket sin egen  styrke på alle måter med denne krigen, så jeg tviler på at det ville vært praktisk mulig for de å invadere flere land på lenge. 

Det eneste kortet de har er atomvåpen, så er Putin gal nok til å ønske å eskalere konflikten tipper jeg han brukket dem. Det vil ha katastrofale følger for alle også Russland, men er han døende av kreft å paranoid nok er det ikke sikkert Putin bryr seg om følgene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke Russland vi trenger å bekymre oss for. Kina er langt farligere. Vi trenger både i solidaritet og av nødvendighet å støtte ukraina. Ukrainere er hardføre soldater og fremstår særdeles smart i sin taktikk mot Russlands overgrep.  vi vil trenge en allianse senere når Kina med sin hær vil være en konkret trussel helt frem til våre grenser og Arktis kan bli gnisten som setter alt på hodet i moderne tid.

Russlands eneste makt er total ødeleggelse! Den militære kapasiteten er elendig. Og hvis putins nærmeste har et snev av fornuft, avsetter de galningen som sitter på makten uten at det er noen hjemme i styrehuset.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (På 28.5.2022 den 10.41):

, men er han døende av kreft å paranoid nok er det ikke sikkert Putin bryr seg om følgene. 

Putin lever neppe lenge, men dessverre er det mange andre rundt han som kan være minst like farlige. Dumaspeakeren  Volodin er veldig skummel.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (10 timer siden):

Putin lever neppe lenge, men dessverre er det mange andre rundt han som kan være minst like farlige. Dumaspeakeren  Volodin er veldig skummel.

Han trenger ikke leve så veldig lenge for å bruke atombomber da, det tar vel ikke så mange minutter å sende de 😕 

Men ja, det er ikke sikkert etterfølgeren er så mye bedre. 

Endret av Pippi Lotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med tanke på at det er økende misnøye blant topplederne innad i Kreml over det som skjer i Ukraina og hva sanksjonene påfører Russland, skal man ikke se bort fra at personellet som skal gi ordre fra Putin om å fyre av atombomber har fått beskjed om å ignorere ordren(e). Det skal heldigvis om ikke 2 eller 3 ledd før en atombombe blir fysisk avfyrt. Så det gir en viss sjanse om folk som er mentalt frisk ignorerer en slik ordre.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...