Gå til innhold

Coffee table books, tåpelig?😂


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke noe for meg. Her ryddet og vasket jeg stuebordet nettopp, og ryddet bort krimboken som lå der.

Anonymkode: ed9be...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ghostface

Har aldri forstått meg på det. De eneste bøkene som er på stuebordet mitt er bøker jeg faktisk leser i og legger dem vekk når jeg er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva har alle dere som føler for å være nedlatende på bordene da?

Duker? Krukker? Vaser? Pyntegjenstander?

På mine ligger det ikke table books, nei. Men det er dekor der. Som heller ikke er nødvendig å ha i et hjem.

Eller mener dere at man bør kjøre helt rene overflater i hele stua, og kun ha fremme nødvendigheter? 

Anonymkode: de8a1...31a

Har ingenting på bordene. Poenget med bord er vel at man skal kunne dekke på der eller legge fra seg noe. Eller så kan man jo like gjerne ha en skjenk der, hvis poenget er å fylle det opp med pyntegjenstander.

Anonymkode: 068e1...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ingenting på bordene. Poenget med bord er vel at man skal kunne dekke på der eller legge fra seg noe. Eller så kan man jo like gjerne ha en skjenk der, hvis poenget er å fylle det opp med pyntegjenstander.

Anonymkode: 068e1...07e

Hyller og slikt da? Ingenting annet enn bruksgjenstander? Potteplanter? 

Eller er det akseptabelt med slikt, og bøker, bare det ikke er et bord?

Anonymkode: de8a1...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Betale i dyre dommer(opp imot 1000kr på sitt verste) for en bok med fancy cover som bare skal ligge på bordet for å pynte opp?😂 venninna mi har så mange at det nesten flyter over på det lille Jysk stuebordet hennes. YSL,Chanel og andre fashion bøker. Må nesten rydde plass for å få plass til glassbrikkene.😂 

Noen som følte seg truffet? Eller er dette på vei ut?

Anonymkode: 4e19c...fae

Hahaha, jeg må bare le, det er en del som legger så ufattelig mye i overfladisk piss som det her. Så joda, er nok noen som føler seg veldig truffet, det ødelegger jo illusjonen deres om at den flotte bordboken fremstiller dem som bedre enn folk flest!

Anonymkode: 9e1dc...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk er så opptatte av å skape et "insta" hjem. Å bruke flere tusen kroner på sånt er latterlig...

Anonymkode: 90709...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å kjøpe dyre ting man ikke har interesse av eller bruk for kun for at de skal være til pynt er nokså unødvendig uansett. Men jeg ser ikke hvorfor bøker - særlig hvis de handler om noe eieren er opptatt av, er mer tåpelig enn andre ting, snarere tvert imot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett det på Instagram, "hjemme-hos-reportasjer" og i boligannonser på nett, at folk legger frem "Kin folk" og sånne Chanel bøker og lignende fashion/designbøker. Bare for å ta seg bra ut på bilder. 

Har aldri vært hjemme hos  noen som faktisk har motebøker liggende på bordet i stua. Men jeg kjenner ikke noen fashionistaer heller (hvis det er det de kalles, de damene som er så sykt opptatt av klær, sminke og moteklær).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hyller og slikt da? Ingenting annet enn bruksgjenstander? Potteplanter? 

Eller er det akseptabelt med slikt, og bøker, bare det ikke er et bord?

Anonymkode: de8a1...31a

Pleier ikke å dekke på hyller og skjenker med kopper og fat, slik jeg gjør på bord 🤷‍♀️

Anonymkode: 068e1...07e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, bøker som pynt er jo mildt sagt overfladisk, og når bøkene er dyrere enn bordet de ligger på, da, vel ...:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Pleier ikke å dekke på hyller og skjenker med kopper og fat, slik jeg gjør på bord 🤷‍♀️

Anonymkode: 068e1...07e

Og der er det greit å ha coffee table books, og annet dill? 

Anonymkode: de8a1...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

den flotte bordboken

Bordboken
Ordboken
Bo-boken
Doboken 
Ro-boken 
Bokbord 
Konebord 
Knebord 
Noebord
Benkbord 
Bonebord



 

(Håper dere kjenner Jan Erik Volds Kulturuke. Og hvis ikke, anbefaler jeg at dere bruker en femtilapp på å skaffe dere Kykelipi. Den kan pynte like fint på bord som i hjernen deres.)

Anonymkode: cb3f3...fb8

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med slike bøker er å  skape et visuelt brudd. En god dekorregel er å gruppere 3 pyntegjenstander sammen og at de bør ha forskjellig material, høyde og bredde. Det er der kaffebordbøkene kommer inn. De er geniale hvis brukt riktig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Puny skrev (28 minutter siden):

Poenget med slike bøker er å  skape et visuelt brudd. En god dekorregel er å gruppere 3 pyntegjenstander sammen og at de bør ha forskjellig material, høyde og bredde. Det er der kaffebordbøkene kommer inn. De er geniale hvis brukt riktig. 

Man kan heller bruke pynte-greier. De bøkene ser skikkelig teite og pretensiøse ut uansett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er chanelgreia en ordentlig bok med tekst inni, eller er det en pyntegjenstand uten innhold? Beklager dumt spørsmål, aldri hørt om dette men har sett noen som har en slik liggende..Trodde chanel var klær.

Anonymkode: d7de7...30d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (11 minutter siden):

Man kan heller bruke pynte-greier. De bøkene ser skikkelig teite og pretensiøse ut uansett. 

Tja, de er rimelig praktiske for å endre høyden til små flate ting. En hovedregel er jo at de tre tingene du kombinerer bør ha forskjellig høyde og tekstur. Bøker er perfekt for dette utrykket.

Anonymkode: d8d1a...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...