Gå til innhold

Coffee table books, tåpelig?😂


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Betale i dyre dommer(opp imot 1000kr på sitt verste) for en bok med fancy cover som bare skal ligge på bordet for å pynte opp?😂 venninna mi har så mange at det nesten flyter over på det lille Jysk stuebordet hennes. YSL,Chanel og andre fashion bøker. Må nesten rydde plass for å få plass til glassbrikkene.😂 

Noen som følte seg truffet? Eller er dette på vei ut?

Anonymkode: 4e19c...fae

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dette er så latterlig, men gjør folk dette fortsatt? Og hvem bruker mengder av penger på slikt tull?

Disse maksimalistene skulle sett mitt minimalistiske hjem. de hadde fått sjokk :fnise:

Anonymkode: a8fd5...206

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, dette er så latterlig, men gjør folk dette fortsatt? Og hvem bruker mengder av penger på slikt tull?

Disse maksimalistene skulle sett mitt minimalistiske hjem. de hadde fått sjokk :fnise:

Anonymkode: a8fd5...206

Det jeg var litt nysgjerrig på.😂 skjønner ikke greia..

Anonymkode: 4e19c...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt på vei ut. 

Anonymkode: a1643...b66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri noen sinne sett folk som har slikt hjemme, har bare sett sånt på venterom hos optikeren og tannlegen. 

Anonymkode: a1e83...48a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker når folk har diverse bøker liggende på stuebordet sånn at jeg kan sitte og lese litt mens de koker kaffe på kjøkkenet. Kan bli mange fine samtaler hvis man velger riktige bøker. Bøker om mote ser jeg liten nytte av. Legg heller frem et par gode diktsamlinger. 

Anonymkode: cb3f3...fb8

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun liker det så får hun vel bruke sine egne penger på det hun liker. Personlig så har jeg ikke det, men smaken er som baken.

Anonymkode: 4ec35...75a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, det er komisk. "Åh jeg pleier lese chanel og det må jeg vise frem" men så har de aldri åpnet boken.

Anonymkode: bb3d1...01e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke poenget med det. Det fins andre ting jeg heller vil bruke de pengene på. 

Anonymkode: bdc80...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke det en  trend for 5-15 år siden ??

Anyway. ...fine bøker er best i bokhylla og i bruk. Ikke som staffasje 🙃

Anonymkode: 8a11a...d01

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har en bok fra Ikea, som coffee table book. Og en nordisk interiør-bok. Begge er høyst bildebøker, med foto av mest vellykkede design-eksempler. Jeg la de sammen med pynt på sofabordet, i håp om at barna slutter å fylle bordet med egne leker og rusk. Men det funket ikke. 

Chanel-bok ville jeg ikke hatt der. 😅 Men om personen faktisk er veldig glad i Chanel, og kanskje generelt veldig opptatt av mote og merkevarer, så hvorfor ikke.

Anonymkode: bfb69...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Betale i dyre dommer(opp imot 1000kr på sitt verste) for en bok med fancy cover som bare skal ligge på bordet for å pynte opp?😂 venninna mi har så mange at det nesten flyter over på det lille Jysk stuebordet hennes. YSL,Chanel og andre fashion bøker. Må nesten rydde plass for å få plass til glassbrikkene.😂 

Noen som følte seg truffet? Eller er dette på vei ut?

Anonymkode: 4e19c...fae

Hørte om det på Seinfeld! Aldri hørt at det skal være et fenomen i Norge. Kaffebord-bok? Totalt ukjent.

Anonymkode: 5569f...8b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et tilleggspoeng: slike bøker kan gjerne ligge på bordet,om de brukes og er til inspirasjon for eier. Men som interiør for å imponere besøkende hva status og interesse gjelder: så ja : det er TÅPELIG 🤣

Anonymkode: 8a11a...d01

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Åh, jeg har en bok fra Ikea, som coffee table book. Og en nordisk interiør-bok. Begge er høyst bildebøker, med foto av mest vellykkede design-eksempler. Jeg la de sammen med pynt på sofabordet, i håp om at barna slutter å fylle bordet med egne leker og rusk. Men det funket ikke. 

Chanel-bok ville jeg ikke hatt der. 😅 Men om personen faktisk er veldig glad i Chanel, og kanskje generelt veldig opptatt av mote og merkevarer, så hvorfor ikke.

Anonymkode: bfb69...572

Kunne tenke meg en sånn bok, jeg :) Ikke chanel men jeg liker vakker interiør. Synes posører er litt tullete men sånne bøker er da helt ok? 

Anonymkode: 35743...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøker på bordet hos oss ligger der fordi noen leste i den, og la den fra seg. Men de ser sjelden særlig fine ut. Ofte godt leste bøker fra biblioteket, og gjerne av typen for barn...

Anonymkode: 260b5...22e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her flyter det over av bøker, vi er en familie lesehester - det ville aldri falt meg inn å bruke penger på en bok for at den skulle se bra ut (og jeg kan fint rote bort penger på dilldall) så jeg tror dette er for de som vil "vise at de har" 😆 men god smak har de ikke...

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har alle dere som føler for å være nedlatende på bordene da?

Duker? Krukker? Vaser? Pyntegjenstander?

På mine ligger det ikke table books, nei. Men det er dekor der. Som heller ikke er nødvendig å ha i et hjem.

Eller mener dere at man bør kjøre helt rene overflater i hele stua, og kun ha fremme nødvendigheter? 

Anonymkode: de8a1...31a

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva har alle dere som føler for å være nedlatende på bordene da?

Duker? Krukker? Vaser? Pyntegjenstander?

På mine ligger det ikke table books, nei. Men det er dekor der. Som heller ikke er nødvendig å ha i et hjem.

Eller mener dere at man bør kjøre helt rene overflater i hele stua, og kun ha fremme nødvendigheter? 

Dette er et godt poeng, som jeg har begynt å se meg mer å mer trøtt på egentlig. 

Dekor er viktig, interiør er viktig, men det må være sosialt anerkjent dekor. Nå skal de som liker coffee-tablebooks skjemmes ut, hvordan våger de, å ha pene ting som IKKE er en ittala vase ? 

Samme diskusjonen er jo egentlig KG i ett nøtteskall, bare bytt ut med: er bart attraktivt, er det teit å bruke denne jakka, bla bla bla. Er litt viktig at folk kan føle seg litt ovenpå fordi de mener de riktige tingene er trendye/fine. 

 

Forøvrig, så har jeg coffee-table books men jeg har bruker litt større verk av mine hobbyer som dette, så jeg sitter faktisk å leser i de også. Og så dekorerer jeg i tillegg med vaser med friske planter/blader.  pluss jeg blåser egentlig i om fremmede på nettet synes det er teit eller ikke, for jeg pynter ikke for fremmede mennesker, jeg pynter for meg selv. 

 

Anonymkode: 1dd2f...d61

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...