Gjest sexysadie Skrevet 26. januar 2004 #41 Del Skrevet 26. januar 2004 Så ikke gidd å lese (og svare på) de trådene som omhandler det da, SS, hvis du er så forbanna lei av 'disse problemstillingene'! Det er faktisk ikke verre enn det. Enten du liker det eller ei er faktisk 'disse problemstillingene' høyst aktuelle for mange. Verken du (eller jeg) eller andre har rett til å skulle legge føringer for hva som kan diskuteres her. Jeg legger overhodet ingen føringer på hva som skal diskuteres her, men disse trådene som blir lagt ut av "fars nye kjæreste" i hytt og pine forteller litt vel mye hvor nederdrektig folk er til tider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 26. januar 2004 #42 Del Skrevet 26. januar 2004 disse trådene som blir lagt ut av "fars nye kjæreste" i hytt og pine forteller litt vel mye hvor nederdrektig folk er til tider kè? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 26. januar 2004 #43 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg legger overhodet ingen føringer på hva som skal diskuteres her, men disse trådene som blir lagt ut av "fars nye kjæreste" i hytt og pine forteller litt vel mye hvor nederdrektig folk er til tider. Nederdrektig?? Hva mener du med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 26. januar 2004 #44 Del Skrevet 26. januar 2004 kè? sì;Repeti? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 26. januar 2004 #45 Del Skrevet 26. januar 2004 Nederdrektig?? Hva mener du med det? nei, det forstod ikke jeg heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 26. januar 2004 #46 Del Skrevet 26. januar 2004 nei, det forstod ikke jeg heller.. skal alt repeteres? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 26. januar 2004 #47 Del Skrevet 26. januar 2004 skal alt repeteres? :o det er da ikke snakk om at du skal repetere noe som helst.. men det du skrev var ganske uforståelig.. i alle fall for meg.. derfor håper jeg du kan forklar hva det var du mente.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 26. januar 2004 #48 Del Skrevet 26. januar 2004 Nederdrektig betyr visst sjofel. Kan du forklare hva som er sjofelt med denne type diskusjoner, SexySadie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 26. januar 2004 #49 Del Skrevet 26. januar 2004 Det jeg mente mht nederdrektig er at voksne kvinner bør holde seg for gode til å misunne barna faren på det der viset. Fikk omtrent vondt i brystet da jeg leste om svaret til den gravide dama som ventet sitt første barn mens han hadde ett fra før.... Det virker som om at disse kjerringene er trivelige med de andre barna til sin kjære bare fordi det forventes av dem. Har hørt nok barn omtale sin fars nye kone som svinmerra. Nok voksne mennesker også................ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 26. januar 2004 #50 Del Skrevet 26. januar 2004 Det jeg mente mht nederdrektig er at voksne kvinner bør holde seg for gode til å misunne barna faren på det der viset. det er nå en gang ikke så enkelt at man bare kan "holde seg for god" til å ha visse følelser og nå man først har slike følelser er det vel langt bedre at man snakker om dem og forsøker å finne ut hvordan man kan takle det bedre osv, enn at man bare legger lokk på følelsene og skyver dem unna til de en dag bygger seg så kraftig opp at boblen "sprekker"? og det er ikke nødvendigvis slik at det bare er denne "stemoren" som må endre seg.. det kan også hende at faren og moren kan forsøke å gjøre ting på en måte som gjør at relasjonene fungerer bedre. samarbeid og kommunikasjon, tror jeg er bedre stikkord enn å "holde seg for god" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 26. januar 2004 #51 Del Skrevet 26. januar 2004 og det er ikke nødvendigvis slik at det bare er denne "stemoren" som må endre seg.. det kan også hende at faren og moren kan forsøke å gjøre ting på en måte som gjør at relasjonene fungerer bedre. " Etter innleggene i denne tråden så er det visst ett problem at foreldrene har god kommunikasjon også noen ganger..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 26. januar 2004 #52 Del Skrevet 26. januar 2004 ser ut som det skle litt ut på slutten her da.. Jeg er mor, har ingen stebarn, men min mann er ikke far til mitt barn og vi venter en i lag i mai. Joda så problemstillingen er kjent.. Jeg ville bare si at det er fryktelig vanskelig for oss med barn å huske på steforelderen når det kommer i slike situasjoner. Vi har brukt tid etter bruddet til å venne oss til å ha kontakt med en ex (er ikke alltid like lett det heller) vi har vent oss til å sammarbeide om barnet og vi har vent oss til at dersom vi er gode venner som kan snakke om mer en barnet så går det lettere og sammarbeide om barnet. Dårlig forklart.. Men du forstår vel? Og så kommer det en ny mann/dame når vi er gått vant. Da er det så vanskelig noen ganger å huske på at den personen også har følelser i forhold til dette. Vi fortsetter som før vi får vi har lært at det er det som fungerer. Så da sitter det en stakkar der og føler seg overkjørt, som skulle ønske at man kunne slippe unna exen, at man kunne starte på ny frisk.. Jeg tror bare rett og slett at det er vanskelig for oss å huske på noen ganger for vi har aldri prøvd akkurat det. Vi vet hvordan forholdet foreldre i mellom er. Vi vet at det ikke er grunn til sjalusi, og vi vet at alt det andre vi prater om er bare for å holde på et vennskap vi nesten bare må holde på om vi vil eller ikke. Det er ikke noe annet bånd mellom to foreldre som har gått fra hverandre en barnet og den felles fortiden. Den felles fortiden kan man uansett ikke gjøre noe med, og den aksepterer man når man blir i lag med en person. De fleste har jo levd ett liv før man traff drømmemannen/kvinnen. Barnet vil alltis skape ett bånd mellom foreldrene, men det båndet er barnet. Vis du forstår. Det er som oftest ingen andre følelser rindt det med barnet som skaper sammhørighet etter ett samlivsbrudd men selve barnet. Dets ve og vell. Kun den lille personen. Ikke svangerskapet, ikke spebarnstiden, kun barnet i seg selv. Du skal aldri føle deg truet av at han forteller deg om barnet og når det var liten. det har ingenting med hans fortid med exen å gjøre. Kun hans store kjærlighet til barnet. Føl deg heller priviligert som for ta del i barnets liv før du ble kjent med det! Kjære deg ikke tenk så mye på exen hans (klart det er umulig..) men fokuser på barnet. For det er det som teller. Exen er ett vedheng som kommer til å være der så lenge barnet ikke er myndig iallefall. Men det er ikke hun som teller! Du drar ikke i bursdag for hennes del, men for barnet. De snakker ikke telefonen for deres del, men for barnet. Du er bare nødt til å tenke slik, for det er slik vi tenker! Ok, dette ble langt å uoversiktlig. Og kun skrevet ut av mine egne erfaringer. Håper det klarner opp litt. VI mener ingenting med det! Exen må bare være der.. Om vu vil eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 26. januar 2004 #53 Del Skrevet 26. januar 2004 Etter innleggene i denne tråden så er det visst ett problem at foreldrene har god kommunikasjon også noen ganger..... problemet er vel om det er mye som foregår mellom foreldrene og som stemoren blir "holdt utenfor" utenforholdingen trenger ikke å være bevist for å være sårende det trenger ikke å være et problem for foreldrene å være mer inkluderende, de var kanskje ikke klar over at det var ønskelig (om man ikke får lov til å ta det opp, blir de det kanskje aldri) jeg sier slett ikke at det bare er foreldrene som skal tilpasse seg for å "blidgjøre" stemoren, men jeg reagerer på at det er "bare hennes problem" jeg synes dette er en sak mellom de to i parforholdet, først og fremst, dvs faren og "stemoren". og det må være rom for å ha vanskelige føleser i et forhold.. så får de sammen forholde seg til realitetene.. (ikke bare til hvordan folk hadde følt om de var perfekte) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 26. januar 2004 #54 Del Skrevet 26. januar 2004 problemet er vel om det er mye som foregår mellom foreldrene og som stemoren blir "holdt utenfor" ) Jo, men hvorfor skal hun `"holdes innenfor" dette da? Hun har jo ikke noe hun skal ha sagt. Det er jo ikke hennes barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 26. januar 2004 #55 Del Skrevet 26. januar 2004 Jo, men hvorfor skal hun `"holdes innenfor" dette da? Hun har jo ikke noe hun skal ha sagt. Det er jo ikke hennes barn. jeg sier ikke at foreldrene har plikt til å holde en stemor "innenfor" men det er opp til denne faren å få forholdet til sin nye partner til å fungere.. det er ikke bare opp til henne å tilpasse seg den "pakkeløsningen" som han er, men også opp til han å tilpasse sitt liv til henne.. de fleste forhold forutsetter at man inkluderes i det som er viktig i den andres liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 26. januar 2004 #56 Del Skrevet 26. januar 2004 Jo, men hvorfor skal hun `"holdes innenfor" dette da? Hun har jo ikke noe hun skal ha sagt. Det er jo ikke hennes barn. Nei, det er ikke hennes barn, men hun må forholde seg til det og vis det gjør det enklere så hvorfor ikke? Det koster jo ikke foreldrene noe?!! En hyggelig gest for å holde familien samlet og gjøre alle fornøyde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 26. januar 2004 #57 Del Skrevet 26. januar 2004 Det virker som om at disse kjerringene er trivelige med de andre barna til sin kjære bare fordi det forventes av dem. Har hørt nok barn omtale sin fars nye kone som svinmerra. Nok voksne mennesker også................ Ja men vis du innvolverer den nye kan du jo slippe unna dette. Vis du bare skal holde den nye uttafor så gidder vel ikke den nye bry seg h*n heller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 26. januar 2004 #58 Del Skrevet 26. januar 2004 Ja men vis du innvolverer den nye kan du jo slippe unna dette. Vis du bare skal holde den nye uttafor så gidder vel ikke den nye bry seg h*n heller? Det må hun uansett i og med det at hun har valgt en fyr med barn fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 26. januar 2004 #59 Del Skrevet 26. januar 2004 Det må hun uansett i og med det at hun har valgt en fyr med barn fra før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 26. januar 2004 #60 Del Skrevet 26. januar 2004 Det må hun uansett i og med det at hun har valgt en fyr med barn fra før. Vet du, jeg så ikke på det som en selvfølge at mannen min skulle involvere seg i min sønns liv når vi ble i lag. Men jeg har jobbet med å innvolvere han. Jeg har behandlet min mann som om han skulle være en slags "far" til barnet på mange måter. Min mann kan i dag ikke se seg selv i ett liv uten min sønn. Og noe av grunnen er vel at han har blitt behandlet som ett menneske som teller og som min sønn trenger. Og pga av at jeg har involvert han har vi heller ikke hatt noen store problemer. men folk er forkjellig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå