Gå til innhold

REMA fjerner 10-på-10 i Æ, og folk er i harnisk på sosiale medier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ser at endringene kommer automatisk når man oppdaterer appen. Kan man la være å oppdatere den, tro? 😛 

Anonymkode: 3b7f7...d24

Vel nå har vi i hvert fall svaret på dette, den må oppdateres. Men som de skriver, det er "tillatt" å slette den hvis man vil, tenk det 😅

Foreløpig ser den ganske lik ut, bortsett fra dette at man må "aktivere" bonusen for å få den på neste handletur. I håp om at flest mulig glemmer det. Så omtrent som ventet altså. Men en positiv overraskelse at de tidligere registrerte kortene lå inne, de ble slettet rett som det var i den gamle appen. 

Anonymkode: 3b7f7...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker også som man kun kan bruke bonusen til å redusere pris i kassa på et senere tidspunkt, ikke overføre til bankkonto som hos Coop og Trumf. Det er sleipt 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coop Obs har 40% på all Colgate neste uke.

Rema kjører "Kjøp 6 Colgate produkter før 2. mars og tjen 30% bonus!"

Er Rema komplette idioter eller er det folk som er idioter og går all in på dette "oppdraget"?

Anonymkode: b97ef...8c1

Rema legger opp til at de selge i volum. Man må kjøpe sekes produkter for å få rabatten.

Ingen av de 'stempel'-produktene de har satt i gang, colgate, fjordland, whiskas eller lys/servisetter er varer jeg kjøper...

Denne uken har de 25% 'bonus' på 8 frukt og grønt som jeg heller ikke handler 😛 Og mine såkalte personlige priskutt, samme ulla der som tidligere. Ingen grunner for å handle på rema denne uken heller gitt. Det var trist, nesten ;)

Anonymkode: d8cbc...440

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coop Obs har 40% på all Colgate neste uke.

Rema kjører "Kjøp 6 Colgate produkter før 2. mars og tjen 30% bonus!"

Er Rema komplette idioter eller er det folk som er idioter og går all in på dette "oppdraget"?

Dette “bonusoppdrag”-konseptet minner meg om en annen app, nemlig Temu. Prøver å gjøre rabatter og sparing til et spill, også er det egentlig bare lureri designet for å få deg til å kjøpe mer enn du trenger. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 6.12):

Ja bare det at Coop er i snitt dyrere enn Kiwi og Rema. 

Anonymkode: 312b4...fcb

Men Coop Extra, Kiwi og Rema pleier å komme ganske likt ut i pristester? Jeg snakker ikke om Prix eller Mega her. 

Anonymkode: d57f5...85e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymphadora skrev (14 minutter siden):

Virker også som man kun kan bruke bonusen til å redusere pris i kassa på et senere tidspunkt, ikke overføre til bankkonto som hos Coop og Trumf. Det er sleipt 😅

Enig i at det er mye dårligere! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17.11 skrev (5 minutter siden):

Dette “bonusoppdrag”-konseptet minner meg om en annen app, nemlig Temu. Prøver å gjøre rabatter og sparing til et spill, også er det egentlig bare lureri designet for å få deg til å kjøpe mer enn du trenger. 

Haha, jeg fikk bonusoppdrag på Whiskas… har ikke hatt katt på mange år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymphadora skrev (20 minutter siden):

Det er for å sikre seg at vi kommer tilbake til akkurat deres kjede for å handle. Sleipt er bare forbokstaven på hva det er. Det er frekt og utspekulert.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ eller R eller hva de kaller det nå blir jo bare dårligere og dårligere. Men selvfølgelig endrer de det som kan være til kundenes fordel. Siste oppdatering med «bonus» som utelukkende kan brukes på Rema og gameification med «bonusoppdrag» er bare provoserende. Det blir stadig mindre grunn til å velge Rema. De har noen produkter jeg liker som man ikke får andre steder, men resten av handelen kan jeg like gjerne ta et annet sted.

Anonymkode: 33bd6...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var skuffende.. Jeg handlet alltid frukt når de hadde 10% og av og til 30% på frukt. Vil heller betale mindre der og da, enn samle opp bonus. 

Anonymkode: eb9b3...d0b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønner det seg å droppe Rema(å evt kiwi) å heller bruke Coop Extra nå som det er blitt 3% kjøpeutbytte?

Anonymkode: a03dd...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymphadora skrev (3 timer siden):

Man kan og bruke bonusen på å fylle bensin på uno X.

Anonymkode: bb504...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Kjører ikke bil, så det er irrelevant for meg. Poenget er at de lanserer et bonussystem som er mye dårligere enn konkurrentenes.  Man tjener kun bonus på utvalgte produkter, og kan kun benytte bonusen hos Rema (og eventuelle partnere). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

De låser denne såkalte bonus til seg selv (og evt partnere). Det er med andre ord ikke noe man som forbruker får bruke som man selv ønsker. De får en sirkeløkonomi innen sin egen sfære.

Derfor er de dårligere enn coop og trumf, hvor man får ta ut bonusen i rene kroner og ører direkte til sin egen konto og kan bruke de på akkurat det man vil (hos trumf når man selv vil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så! Bonusen blir oppspart og kan brukes når som helst på Rema (og evt. samarbeidspartnere)? Må ikke brukes på neste handletur, men når som helst? Det er jo det samme som før, bare at man ikke får rabatten trekt fra i kassa samme dag? Og at man må aktivt velge «bruk bonus i butikk», men resultatet blir jo det samme, bare litt mer knotete enn før? Prøver bare å forstå kritikken her. Ja, det er bedre med Trumf og Coop der du kan føre pengene til konto, men det har man jo aldri kunnet hos Rema uansett.

Og man har fortsatt «personlige priskutt», som noen ganger er relevante i mitt tilfelle. 

Noen andre forandringer?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonusen, feks på frukt og grønt, blir samlet på en konto hos Rema. Den kan man trekke fra på en handletur. Men kupongene blir fortsatt trukket fra selve prisen i kassa da. Så blir litt begge deler. Litt mer uoversiktlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Million skrev (På 2.2.2025 den 17.14):

Jeg har nærmest sluttet helt å handle på Rema. Jeg ble rett og slett forbannet over den "tilbuds"-svindelen deres med Æ-"rabatter" som ikke ga noe rimeligere varer i det hele tatt. Uken før de sender ut Æ-rabatt på f.eks. kylling til 25 000 kunder, så setter de opp prisen på produktet. Så når Æ-rabatt kundene kommer og skal bruke "tilbudet" sitt er jo varen skrudd opp i pris så tilbudet ikke blir noe av likevel! Det er så sylfrekt og sleipt at jeg mistet all respekt for Rema og ikke vil legge igjen mine handlekroner der mer.

Tror ikke jeg har opplevd dette. Får også ganske relevante tilbud de fleste uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (50 minutter siden):

Tror ikke jeg har opplevd dette. Får også ganske relevante tilbud de fleste uker.

Det har stått om det i nettavisene. Det er en realitet. De svindler kunder som tror de skal få rabatt, og satser på at folk ikke legger merke til at prisen er skrudd opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (15 minutter siden):

Det har stått om det i nettavisene. Det er en realitet. De svindler kunder som tror de skal få rabatt, og satser på at folk ikke legger merke til at prisen er skrudd opp.

Riktig. Fått 15% på Sunniva appelsinjuice denne uken. Nå koster den 6-7 kroner mer enn uka før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte godt den nye oppdateringen jeg. Mye bedre å få spart opp bonusen i stedet for å få trukket fra 2-10 kr i kassa hver gang. Rema er min nærbutikk uansett, så vil jo få brukt bonusen der.

Likte at personlige priskutt er som før.
Er man «flink» og gir tilbakemelding under produktene ( antall stjerner) så får man de produktene man liker best ganske hyppig. Er veldig fornøyd med å få 30 % på en pakke med Cola Zero bokser, som i utgangspunktet er billigst på Rema uansett. Det tilbudet får jeg ca en gang pr mnd. 

Anonymkode: a8886...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...