Gå til innhold

REMA fjerner 10-på-10 i Æ, og folk er i harnisk på sosiale medier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ariana807 skrev (46 minutter siden):

5 tilbud som tidligere mange ganger har fått 1 stjerne, og 1 nytt tilbud; kjøpte en Cottage Cheerse her for 1-2 uker siden. Ikke noe jeg kjøper ofte (et par ganger i året kanskje). Vil ikke kalle det er personlig tilbud. Dette er grunnen til at jeg ikke liker å handle «nye» ting på Rema lengre, for da dukker det fort opp enda et «personlig tilbud» på noe man har kjøpt en gang 😐

Redusert pris-disken på Rema ved jobb er ofte velfylt, handler derfor en del ting jeg vanligvis ikke kjøper der for å prøve nye ting. Det merkes i Æ. Tok et halvt år å bli kvitt klemmeposen med yoghurt fra Kolonihagen som kom hver uke.

Ikke var smaken noe særlig god, finnes mye som er bedre, så alt Æ gjorde var å gi meg en ukentlig påminnelse om ikke å kjøpe noen yoghurter fra Kolonihagen. Nå er den tanken så godt innprentet at den går nok ikke ut med det første.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 3.10.2022 den 10.03):

Noen som har prøvd å gå inn på varene de får priskutt på for å stemme og gi kommentar om tilbudet er aktuelt? Lurer på om dette vil føre til at utvalget på lista endres. 

Anonymkode: eb7fd...54d

Jeg gjorde de drev på å gi meg tilbud på laktose produkter, ga tilbakemelding om at vi kun handlet laktosefritt

Anonymkode: 30792...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariana807 skrev (3 timer siden):

Dette er grunnen til at jeg ikke liker å handle «nye» ting på Rema lengre, for da dukker det fort opp enda et «personlig tilbud» på noe man har kjøpt en gang 😐

Noen ganger må jeg handle på vegne av andre, og da ofte varer jeg ellers ikke kjøper selv. Så da kan jeg ikke handle på Rema eller Coop fordi jeg i tiden derpå vil få plaget med "personlige tilbud" og kuponger med disse varene. For er du så uheldig å kjøper noe for andre eller for å prøve noe nytt så mister du i realiteten 1 tilbud/kupong i lang tid framover.

Det viser jo at hele systemet er bakvendt og en smule ironisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Bombasi said:

Noen ganger må jeg handle på vegne av andre, og da ofte varer jeg ellers ikke kjøper selv. Så da kan jeg ikke handle på Rema eller Coop fordi jeg i tiden derpå vil få plaget med "personlige tilbud" og kuponger med disse varene. For er du så uheldig å kjøper noe for andre eller for å prøve noe nytt så mister du i realiteten 1 tilbud/kupong i lang tid framover.

Det viser jo at hele systemet er bakvendt og en smule ironisk.

Det problemet har ikke jeg, i hvert fall ikke på Rema, siden jeg bare får tilbud på ting jeg ikke kjøper. Coop følger mer med på mitt handlemønster virker det som, men der kan man til gjengjeld bare kjøpe en av den tingen man får tilbud på. 

Anonymkode: 3b7f7...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye "personlige" tilbud på Remas fryste bær og supper og baguetter og kolonihagen meg her og der 😆 Da blir det Coop denne uken også. Nesten så jeg kan melde meg som naboen til han med de hjemmespikkede grillspydene i reklamen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke med nye tilbud.., 

-20% på dopapir/tørkepapir fra rema sitt eget merke. Jeg kjøpte det på lørdag… trenger ikke mer nå..

-10% på ferske urter. Aldri kjøpt.

-20% på kolonihagen iskrem. Aldri kjøpt.

-20% på kolonihagen bønner,linser og div "hermetikk" mat. Aldri kjøpt..

-20% på taffelvann. Det drikker jeg nå og da.

-30% på skyr beger i 4pk. Kjøpt en gang fordi den lå i tilbudsdisken. Men ikke noe wow produkt..

ikke direkte imponert..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.8.2023 den 15.37):

Ja, det burde saken handlet om. Det var uklart en stund hvordan man faktisk aktiverer tilbudene i Æ, men når de nå har gjort det klart at det bare handler om å åpne dem er det greit nok. Da risikerer man ikke å tro man har rabatt på noe man ikke får. På det er Coop verre, der må man først åpne kupongene og så aktivere en og en. Er nok mange flere som kjøper ting de tror de får rabatt på der, pluss at hver kupong bare kan brukes en gang. 

Enig i at Coop sitt kupongsystem er (enda) dårligere, men Coop har utbytte! Her hvor jeg bor er det 3%. Det utgjør mye mer enn de elendige tilbudene til Rema. 

Anonymkode: d57f5...85e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Mer Tex mex salsa 😅 kunne hatt skapet fullt om jeg var interessert.

Noe lignende her.. får lasagne og chips annenhver uke, det blir spist forsvinnende lite av hos oss. 5/6 er gjengangere som får 1 stjerne, Boblesjokoladen er ny, men er en 1 stjerners siden vi sjelden spiser sjokolade…

IMG_8560.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er tilbudene stort sett relevante. Men siden det meste er kun ting vi bruker 30-40 kroner på i uka, sier det seg selv at det ikke blir store innsparingen når det er 10-20% rabatt. Det er heller ikke aktuelt å hamstre store mengder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord: Stryk til Rema for endringen. 
Hvis jeg bare hadde orket, skulle jeg byttet til Coop. Men det ene barnet vårt spiser kun én brødtype som kun Rema har. Og jeg har nok ting å gjøre om jeg ikke skal ukeshandle i to butikker i tillegg. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler mange av oss får de samme «remas egne merkevarer» tilbudene hele tiden. Kolonihagen iskrem, kolonihagen bønner/linser og en verden av oster; Remas egne 🤬 merkevarer!

De andre tilbudene. Vannet forstår jeg ikke, kjøper aldri sprudlevann. Kokt skinke fikk jeg nok da jeg kjøpte en pakke forrige uke, første gang på lenge. Og den der Bendit smoothien. De hadde tilbud tilbake i mars på de, og dette tilbudet har dukket opp regelmessig siden 😫

IMG_7464.png

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Ariana807 said:

Føler mange av oss får de samme «remas egne merkevarer» tilbudene hele tiden. Kolonihagen iskrem, kolonihagen bønner/linser og en verden av oster; Remas egne 🤬 merkevarer!

De andre tilbudene. Vannet forstår jeg ikke, kjøper aldri sprudlevann. Kokt skinke fikk jeg nok da jeg kjøpte en pakke forrige uke, første gang på lenge. Og den der Bendit smoothien. De hadde tilbud tilbake i mars på de, og dette tilbudet har dukket opp regelmessig siden 😫

Taffelvannet og "en verden av oster" er blant de jeg får regelmessig også, deriblant denne uken. Så det er nok veldig mye som er felles. Jeg antar at de selger mye mer av disse tingene nå, siden de bare fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vegglampe skrev (På 4.9.2023 den 7.42):

Ny uke med nye tilbud.., 

-20% på dopapir/tørkepapir fra rema sitt eget merke. Jeg kjøpte det på lørdag… trenger ikke mer nå..

-10% på ferske urter. Aldri kjøpt.

-20% på kolonihagen iskrem. Aldri kjøpt.

-20% på kolonihagen bønner,linser og div "hermetikk" mat. Aldri kjøpt..

-20% på taffelvann. Det drikker jeg nå og da.

-30% på skyr beger i 4pk. Kjøpt en gang fordi den lå i tilbudsdisken. Men ikke noe wow produkt..

ikke direkte imponert..

Hadde mer eller mindre identisk liste forrige uke med unntak av urtene. Jeg har heller aldri kjøpt noe fra kolonihagen og heller ikke sånn firepakning med skyr. Personlige tilbud meg oppi ræva! 

Anonymkode: 35509...ac3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt komikveld med disse "personlige" tilbudene. Rema vaskemidler, Rema fryste bær, Rema supper og gryter, Rema baguetter og rundstykker. Men nå har jeg oppdaget at ikke alle tilbudene nødvendigvis kommer på en gang. Når jeg sjekket igjen nå lå det plutselig en sjokolade der som ikke lå der nettopp. En sjokolade jeg heller aldri har kjøpt før, men i det minste ikke et Rema-produkt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny uke og nye «personlige» tilbud. Ikke fult like mange av Remas egne merkevarer denne gangen. Men ikke akkurat spenstige tilbud heller 😐

IMG_7522.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema har dårligst vekst blant dagligvarekjedene. Jeg tipper nye Æ er en stor del av årsaken. Folk legger ofte hele handelen andre steder når de får dårligere tilbud hos Rema. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rema har dårligst vekst blant dagligvarekjedene. Jeg tipper nye Æ er en stor del av årsaken. Folk legger ofte hele handelen andre steder når de får dårligere tilbud hos Rema. 

Ja, helt enig. Og så prøver de i tillegg å selge det inn som en forbedring i forhold til tidligere - når det er så åpenbart at det er kun en forbedring for Remas overskudd. Hvis kundene ikke hadde flyktet, selvsagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...