Gå til innhold

REMA fjerner 10-på-10 i Æ, og folk er i harnisk på sosiale medier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

- Rema fryst frukt og bær

- Rema ferdigsupper

- Rema fersk pasta

- Rema tørr pasta

Ser et mønster her ja 😆 Dette er for øvrig ting jeg aldri har og aldri kommer til å kjøpe.

Anonymkode: 823cd...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag fikk jeg Æ-rabatt på bare en vare (eller to) som jeg pleier å kjøpe. Det var sjokolade jeg kjøper ofte, og så en juicetype jeg har kjøpt kun et par ganger før. 

De andre de ga meg rabatt på var Remas egne merkevarer, ting jeg aldri har kjøpt. Tydelig hva de prøver å prakke på folk.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, Million said:

I dag fikk jeg Æ-rabatt på bare en vare (eller to) som jeg pleier å kjøpe. Det var sjokolade jeg kjøper ofte, og så en juicetype jeg har kjøpt kun et par ganger før. 

De andre var Remas egne merkevarer, ting jeg aldri har kjøpt. Tydelig hva de prøver å prakke på folk.

Du er heldig som får noe du pleier å kjøpe også da.

Anonymkode: 3b7f7...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er heldig som får noe du pleier å kjøpe også da.

Jeg hadde vært enda heldigere, og mer fornøyd, om jeg fikk Æ-rabatten på BARE varer jeg pleier å kjøpe. Nå var det 1-2 av 6 varer, og det synes jeg er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, Million said:

Jeg hadde vært enda heldigere, og mer fornøyd, om jeg fikk Æ-rabatten på BARE varer jeg pleier å kjøpe. Nå var det 1-2 av 6 varer, og det synes jeg er dårlig.

Aller heldigst hadde vi vært om de gikk tilbake til topp 10-listen, men tydelig at det kostet Rema for mye. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aller heldigst hadde vi vært om de gikk tilbake til topp 10-listen, men tydelig at det kostet Rema for mye. 

Ja, antageligvis var det derfor de kuttet det ut. Jeg handlet mye hos Rema på den tiden, fordi de faktisk lønnet seg når man fikk sånne prosenter på de 10 mest kjøpte varene. Det ble ganske mye kroner pr handlevogn. 

Lurer på om Rema har mistet mange kunder, eller bare noen, etter at de kuttet 10-på-10 rabatten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, Million said:

Ja, antageligvis var det derfor de kuttet det ut. Jeg handlet mye hos Rema på den tiden, fordi de faktisk lønnet seg når man fikk sånne prosenter på de 10 mest kjøpte varene. Det ble ganske mye kroner pr handlevogn. 

Lurer på om Rema har mistet mange kunder, eller bare noen, etter at de kuttet 10-på-10 rabatten?

De har nok mistet noen, men så tar de det kanskje inn på at resten handler til full pris. I gamle dager med topplisten var det jo også personlige tilbud i tillegg, som regel bare ett pr uke, men relevante ting. Sånn at man gjerne fikk så mye som 40% på den varen. Jeg innser selv at jeg var en ulønnsom kunde, handlet nesten bare med rabatter. Men nå handler jeg nesten ikke der i det hele tatt. Ikke alle har flere butikker å velge mellom, så den gruppen får ikke noe annet valg enn å handle der til full pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg synes den nye ordningen er MYE bedre. 

Før fikk jeg jo 10% på (for eksempel) hermetiserte tomater, aldri mer. Nå får jeg de på 30%, og kjøper da opp for noen måneder. 

Anonymkode: a8e10...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De har nok mistet noen, men så tar de det kanskje inn på at resten handler til full pris. I gamle dager med topplisten var det jo også personlige tilbud i tillegg, som regel bare ett pr uke, men relevante ting. Sånn at man gjerne fikk så mye som 40% på den varen. Jeg innser selv at jeg var en ulønnsom kunde, handlet nesten bare med rabatter. Men nå handler jeg nesten ikke der i det hele tatt. Ikke alle har flere butikker å velge mellom, så den gruppen får ikke noe annet valg enn å handle der til full pris. 

Samme her. Jeg passet på å handle omtrent kun 10-på-10 varene hos Rema, og så handlet jeg det andre jeg trengte andre steder (for det er en del merkevarer Rema ikke har som Kiwi har).

Det blir ikke så ofte Rema lenger, ikke så mye jeg handler der.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du får garantert standardsvaret om at appen stadig lærer og vil få bedre tilbud. Men fint å se at appen fortsatt fungerer hos noen, selv om den er ubrukelig. 😅

Jeg poengterte at denne nye elendige versjonen av Æ, snart har hatt 1 helt år på å lære seg hva jeg handler. Hvor lang tid skal den trenge liksom 🤪

Men forventer et standard generert svar ja.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ariana807 skrev (2 minutter siden):

Jeg poengterte at denne nye elendige versjonen av Æ, snart har hatt 1 helt år på å lære seg hva jeg handler. Hvor lang tid skal den trenge liksom 🤪

Men forventer et standard generert svar ja.

Mulig du har stilt inn på at de ikke får spore, eller noe?

Denne uka fikk jeg; urter 10%, dette handler jeg hver uke.

Tubeost 15%; det går det 1-2 av i uka

Petti tomater 15%; kjøper bulk på 30%, og er foretrukket merke ved siden av Mutti. 

Tine yoghurt 20%; har kjøpt to bokser yoghurt de siste to ukene for matlaging, men er ingen storforbruker.

xxl skinke 15%; går en pakke i uka. 

Altså utelukkende relevante tilbud, og varer der jeg kommer mye bedre ut enn da de lå på ti på ti lista. 

Har aldri ratet noe, eller klikket for relevans, så den baserer seg kun på hva jeg faktisk har handlet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun 4 tilbud tilgjengelig, og bare ett er halv-relevant. Dvs ikke noe jeg egentlig kjøper, men kan være greit å ha. 

Coop synes jeg også har blitt dårlige. Fikk 6 tilbud for 14 dager siden, der kun 1 var av en vare jeg kjøper mye av. Resten var ting jeg har kjøpt typ èn gang siste halvåret. 

Skuffende opplegg. Disse bongene skal sørge for merhandel, altså at du kjøper ting du nesten ikke bruker, og ikke for at kundene skal spare penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Petti tomater 15%; kjøper bulk på 30%, og er foretrukket merke ved siden av Mutti. 

Tine yoghurt 20%; har kjøpt to bokser yoghurt de siste to ukene for matlaging, men er ingen storforbruker.

Altså utelukkende relevante tilbud, og varer der jeg kommer mye bedre ut enn da de lå på ti på ti lista. 

Har aldri ratet noe, eller klikket for relevans, så den baserer seg kun på hva jeg faktisk har handlet. 

Æ er veldig flink på å gi meg tilbud på noe jeg har kjøpt en gang;

De hadde tilbud på Bama smoothie og uken etter fikk jeg tilbud på det.

Så appen kan forstå hva jeg kjøper, så den kan spore meg.

Det største problemet mitt er jo at jeg gir tilbakemelding på varene den gir meg, og appen lærer aldri. Tror jeg har fått de der hersens ostene til rema annen hver uke i flere måneder nå 🤪 bare fordi jeg kjøpte en pakke med raspet parmesan en gang for lenge lenge siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 nye tilbud, 2 av den har jeg flere ganger sendt inn 1 stjerne på. Har også 1 gang tidligere sendt inn 1 stjerne på sjokonøtt. Det er et helt absolutt fantastisk sjokoladepålegg, men jeg står nesten med skjea oppi glasset og jeg trenger ikke slike fristelser i hus 😅😂

Kylling derimot er jeg glad for å se! Dog vet jeg at den dukker opp sjeldent og om jeg nå handler noe vil den nok forsvinne for alltid 😕

Kalkunkorv blir det ikke kjøpt noe av denne uken, men den har 4 stjerner fra meg, så kan ikke si at den ikke er relevant.

Alle tilbud er noe jeg har fått før i varierende grad. Sitrus og kremost er de veldig glad i å gi meg tilbud på 😐 

IMG_6325.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ariana807 skrev (På 17.4.2023 den 17.04):

Tror jeg har fått de der hersens ostene til rema annen hver uke i flere måneder nå 🤪 bare fordi jeg kjøpte en pakke med raspet parmesan en gang for lenge lenge siden. 

Jeg får også tilbud på de ostene hele tiden, og jeg har aldri kjøpt de.

Anonymkode: 823cd...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at appen begynner virkelig å tape seg nå, før hadde jeg minst 5 personlige tilbud, de siste månedene har det vært kun 3 personlige tilbud.  Nå fikk jeg brått kun 2 tilbud. Tror ikke jeg har sett snutten av 30%'en dette året. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
IreneUtålmodig skrev (6 timer siden):

Føler at appen begynner virkelig å tape seg nå, før hadde jeg minst 5 personlige tilbud, de siste månedene har det vært kun 3 personlige tilbud.  Nå fikk jeg brått kun 2 tilbud. Tror ikke jeg har sett snutten av 30%'en dette året. 

Litt det samme for meg - hadde kun to tilbud så langt i år, men forrige uke og denne har de slått til med fem. Har brukt et, Go Morgen Yoghurt, det er relevant.

Alltid 10% på den, av og til 15% på noe, men aldri høyere.

Edit: korrigerer meg selv umiddelbart: har fått 30% på Toro gryter og sauser! Så prosenten og antok at det var for alle, men så nå at det var personlig tilbud!

Endret av applestories
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merka prisøkningene godt i dag. Virker som det meste jeg handlet hadde gått opp 2-7 kr. Hadde 3 tilbud gjennom Æ, men ingen av dem var noe jeg handler. Må si at årets spareprosent via Æ er vanvittig mye lavere enn årene før, og det på tross av hamstring av frukt og grønt under 30% og 50%.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.4.2023 den 15.30):

Denne uka fikk jeg også seks tilbud fra 15-30% på ting jeg faktisk handler. Men det ene av dem var tipakk med cola. Det har jeg fått før også. Men den uka var prisen satt opp fra 70kr til 100kr. Så det var ikke et reelt tilbud, bare juks.

Anonymkode: d57f5...85e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har jeg bare fått to tilbud i et par tre måneder. Stort sett er det ene noe jeg aldri kjøper, mens det andre tilbudet et 10%, kanskje 15%.

Anonymkode: 50493...a90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...