Gå til innhold

REMA fjerner 10-på-10 i Æ, og folk er i harnisk på sosiale medier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De siste 3-4 ukene har jeg fått minst 1 veldig relevant tilbud per uke. Gjerne noe jeg har kjøpt en del av uka før. Jeg vet ikke om jeg har maks flaks eller om det er en eller annen algoritme som slår til.

Det jeg ikke liker er at det er bare 3 ting nå og at vanligvis er 2 av dem ting jeg har kjøpt for lenge siden eller kjøper sjeldent. 

Det morsomste tilbudet kom i starten av året da jeg fikk hele 20% på de blå tøyposene deres :nigo::vetikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Remas egne merkevarer, remas egne merkevarer, remas egne merkevarer!!! 😤😤😤😤😤😤😤😤

Ingen relevante tilbud for meg denne uke.

Vet juicen sikker dukker opp da jeg handler disse små smoothiene som var på tilbud forrige uke.

Slikt brød tror jeg det er godt 3-4 måneder siden jeg kjøpte noe av om ikke lengre. Epler kjøpte jeg en del av ja, når de hadde 50% på frukt og grønt. Pasta kjøpes det jo litt av her og der, og det er noe som kan hamstres, men kjenner jeg kjører ikke innom rema for å handle pasta, og det er generelt ikke kjempe dyrt til å begynne med.

Jeg savner 10 på topp; melk, kjøttdeig, fløte, kylling: ting som gjerne kjøpes hver uke 😕

479064AD-6C96-40D4-BB2E-3083F548C549.png

Endret av Ariana807
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

30% på sunnivajuice, 20% på fersk fisk, 15% på petti tomater. Så da blir det hamstret litt denne uka også. 

Ser jeg nå ligger på ca 15% spart så langt i år i snitt. 

Anonymkode: a8e10...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hoho, mer Rema tørrpasta her også. Hele 10%. Synd jeg aldri kjøper den. Synes tilbudsavisen blir dårligere også. 6 kvikklunsj til 38, når naboen Kiwi tar halvparten for 4... 

Anonymkode: 3b7f7...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hoho, mer Rema tørrpasta her også. Hele 10%. Synd jeg aldri kjøper den. Synes tilbudsavisen blir dårligere også. 6 kvikklunsj til 38, når naboen Kiwi tar halvparten for 4... 

Er det en fysisk kundeavis? Under "Utvalgte varer fra kundeavis" på appen var de priset til 28,80 i går. Samme pris der i dag, men jeg betalte 27,80.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, applestories said:

Er det en fysisk kundeavis? Under "Utvalgte varer fra kundeavis" på appen var de priset til 28,80 i går. Samme pris der i dag, men jeg betalte 27,80.

De ligger fortsatt til 38,90 i digital kundeavis i appen. Når det er sagt er det ganske vanlig at Rema setter ned prisene når konkurrentene gjør det, men ofte så man først ser det når man kommer i kassen. Underlig form for reklame å prise varene høyere i hylla enn i kassen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I forrige uke var jeg fornøyd med å ha fått 30% på flerpakning med cola. Mennnnn… da jeg kom i butikken, fant jeg ut at prisen var satt opp fra 70 til 100kr. Tro ikke at jeg ikke legger merke til det, Rema! Håper noen som jobber i ledelsen på Rema leser denne tråden.

Anonymkode: d57f5...85e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Faktisk relevante tilbud denne uka, med unntak av den brusen. Om de ikke jekker opp fullprisen igjen først, da. 🙄

D1312102-AE00-4BEB-8535-D96E90B63315.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har som tidligere nevnt ført oversikt over «tilbud», og kunne etterhvert forutsi forholdsvis nøyaktig hva jeg fikk i en gitt uke. Nå har jeg i noen uker gitt motsatte stjerner. 5stjerner til ting jeg ikke har behov for, og om ikke annet så har jeg begynt å få innslag av tilbud på andre ting, rett og slett noe utskiftning i karusellen….

Anonymkode: 45ea5...add

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne uken fikk jeg tilbud på 5 varer jeg aldri har kjøpt før. Jeg handler bare mindre og mindre på Rema.

Anonymkode: c03d6...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Faktisk relevante tilbud denne uka, med unntak av den brusen. Om de ikke jekker opp fullprisen igjen først, da. 🙄

D1312102-AE00-4BEB-8535-D96E90B63315.png

Hvorfor får dere så mange tilbud?? Jeg får bare to-tre!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk bare ett tilbud denne uka på tortilla, men de hadde 40% på kaffe så jeg gikk dit likevel. Kjøpte kun kaffen. 

Anonymkode: d56f0...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helgekarjol skrev (3 timer siden):

Hvorfor får dere så mange tilbud?? Jeg får bare to-tre!

Vet ikke. Min teori er at logaritmene plukker opp at min handling på Rema er halvert etter det nye Æ-tullet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vet ikke. Min teori er at logaritmene plukker opp at min handling på Rema er halvert etter det nye Æ-tullet. 

Da burde jeg fått mange også, jeg har nesten ikke vært på rema etter at de endret æ.. 

Anonymkode: d56f0...2ea

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rema 1 000 er tydeligvis veldig flinke til å heller skrive for eksempel "tretti prosent rabatt" eller noe noe sånn. I håp om at dette liksom skal se veldig bra ut reklamene deres.  

Men så lar de selvfølgelig være å skrive hva tidligere pris, eller nåværende pris, egentlig er. Så det blir jo plent umulig å egentlig vite om dette er noe "godt tilbud" eller ikke. Men kundene ser seg vel helt blinde på at det står "rabatt" der, og så tenker de aldri over at prisene kan ha blitt satt opp kanskje førti eller femti prosent før den  "tretti prosent rabatt" i reklamene deres.  

Anonymkode: 39253...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Rema 1 000 er tydeligvis veldig flinke til å heller skrive for eksempel "tretti prosent rabatt" eller noe noe sånn. I håp om at dette liksom skal se veldig bra ut reklamene deres.  

Men så lar de selvfølgelig være å skrive hva tidligere pris, eller nåværende pris, egentlig er. Så det blir jo plent umulig å egentlig vite om dette er noe "godt tilbud" eller ikke. Men kundene ser seg vel helt blinde på at det står "rabatt" der, og så tenker de aldri over at prisene kan ha blitt satt opp kanskje førti eller femti prosent før den  "tretti prosent rabatt" i reklamene deres.  

Anonymkode: 39253...282

Jeg tenker at når griske Rema 1000 har anledning å kjøre varekampanjer på 30-40% rabatt i bølger iløpet av året, som f.eks Friele kaffe, så tror jeg utsalgsprisen i seg selv er sterkt overpriset nettopp fordi dem skal kjøre kampanjer iløpet av året. Så hva som er faktisk ordinærpris på slike varer, og om rabatten er god eller ikke, er umulig for oss å vite. 

Men når det er slik så må man passe på å hamstre inn kaffe på disse kampanjene. De kommer typisk nok før påske, midtsommers og før jul. Jeg har enda mye "julekaffe" igjen på lager, så jeg hopper over kampanjen denne gang..

Samme opplegg med Kid, Jysk og Europris. Du må aldri finne på å kjøpe varer derifra til fullpris, for innen kort tid kommer det ALLTID en kampanje på produktet. Og kampanjene rullerer gjennom hele butikken.

Endret av Bombasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse
AnonymBruker

Flere som har store problemer med Rema-appen nå? Kom omsider inn, og har fått 20% på Remas eget vaskemiddel 😛 ikke noe jeg har kjøpt noen gang, men 20% er det sjelden jeg får på noe som helst.

Legger ellers merke til i kundeavisen at 4 Grans brus til 49 kroner nå står oppført som "tilbud" frem til 23. april. De økte prisen med over 20% til 49 tidligere i år, nå står dette plutselig oppført som "spar 22-27%." Så da ligger det vel enda en stor prisøkning i kortene. Tipper prisen snart er 60 kroner. Brus var noe som gikk ned i pris i konkurranse med Sverige, så jeg har ventet på at prisene skulle stige igjen. God anledning til å kutte ned på brus, verre med viktigere varer som også øker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/11/2023 at 7:20 AM, AnonymBruker said:

Flere som har store problemer med Rema-appen nå? Kom omsider inn, og har fått 20% på Remas eget vaskemiddel 😛 ikke noe jeg har kjøpt noen gang, men 20% er det sjelden jeg får på noe som helst.

Kom omsider inn, gikk inn her og tenkte godt det ikke bare er meg. Men nå ser jeg at det var jeg som skrev dette 😅 Mer av Remas egne merkevarer denne uken. Men de har slettet betalingskortet, så ville ikke fått rabatt selv om det var noe relevant. Jeg dropper Rema til de får orden på ting igjen, skal ikke være så frustrerende å bruke en butikk. Heia Coop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at Æ faktisk på en måte klarer å huske noe, men det betyr fint lite for appen bryr seg ikke.

Jeg har igjen fått en haug av urelevante tilbud, og stjernene og kommentaren som er lagt inn ved tidligere anledning de ligger der fortsatt. Så Æ husker hva du synes om produkter, den rett og slett bare ikke bryr seg.

Tror inne jeg sjekket appen en gang forrige uke for å være ærlig. Jeg er lei Æ. Sendte akkurat en mail til Rema for å spørre dem hvor mange ganger man skal måtte gi 1 stjerne før man slutter å få et tilbud, får se om de har et godt svar.

IMG_6264.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Ariana807 said:

Det ser ut til at Æ faktisk på en måte klarer å huske noe, men det betyr fint lite for appen bryr seg ikke.

Jeg har igjen fått en haug av urelevante tilbud, og stjernene og kommentaren som er lagt inn ved tidligere anledning de ligger der fortsatt. Så Æ husker hva du synes om produkter, den rett og slett bare ikke bryr seg.

Tror inne jeg sjekket appen en gang forrige uke for å være ærlig. Jeg er lei Æ. Sendte akkurat en mail til Rema for å spørre dem hvor mange ganger man skal måtte gi 1 stjerne før man slutter å få et tilbud, får se om de har et godt svar.

Du får garantert standardsvaret om at appen stadig lærer og vil få bedre tilbud. Men fint å se at appen fortsatt fungerer hos noen, selv om den er ubrukelig. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...