AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #741 Del Skrevet 6. februar 2023 Vi vet fra før at Coop har tatt kupongene fra enkelte, for å teste om forbruksmønsteret endrer seg. Antagelig det samme Rema gjør, noen få får fortsatt relevante tilbud, resten ikke. Og så tester de om vi uten tilbud forsvinner, eller biter i det sure eplet og kjøper alt til full pris. Men testperioden bør vel snart være over nå? Anonymkode: 3b7f7...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #742 Del Skrevet 6. februar 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Og her er det fortsatt bare tilbud på samme skiten som jeg aldri har kjøpt. Anonymkode: 823cd...dfd Men husker du faktisk å skanne appen når du handler? Sjekk i appen, kan du riktig se dine siste handletur der? Det høres ut for meg at dere som klager på urelevante varer som gjentar seg uke etter uke, dere får "default" og ikke spesielt tilpasset. Anonymkode: 5cbcc...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #743 Del Skrevet 6. februar 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Men husker du faktisk å skanne appen når du handler? Sjekk i appen, kan du riktig se dine siste handletur der? Det høres ut for meg at dere som klager på urelevante varer som gjentar seg uke etter uke, dere får "default" og ikke spesielt tilpasset. Anonymkode: 5cbcc...31c Appen er knyttet til visakortet. Alle mine handleturer ligger i appen. Du har helt rett i at vi ikke får spesielt tilpassede tilbud, er jo det vi reagerer på. Jeg ser mange har klaget til Rema, og alle får standardsvaret at appen vil lære "etter hvert". Anonymkode: 3b7f7...d24 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 6. februar 2023 #744 Del Skrevet 6. februar 2023 Har Nettavisen vært inne her mon tro? Har de spurt faktiske brukere? Eller har de kun sett på teoretisk hvordan ordningen fungerer? For i teorien; det å få opp til 10 relevante tilbud hver uke, på alt fra 10-30%, det høres jo bra ut. I teorien høres Æ ganske bra ut. Men vi er en hel gjeng her i tråden som har erfart at vi får minimalt med tilbud, 4 stk som regel, der kanskje halvparten av dem er relevante. I praksis er Æ blitt noe dritt! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #745 Del Skrevet 6. februar 2023 11 minutter siden, Ariana807 said: Har Nettavisen vært inne her mon tro? Har de spurt faktiske brukere? Eller har de kun sett på teoretisk hvordan ordningen fungerer? For i teorien; det å få opp til 10 relevante tilbud hver uke, på alt fra 10-30%, det høres jo bra ut. I teorien høres Æ ganske bra ut. Men vi er en hel gjeng her i tråden som har erfart at vi får minimalt med tilbud, 4 stk som regel, der kanskje halvparten av dem er relevante. I praksis er Æ blitt noe dritt! Langt, langtifra halvparten relevante her. Kanskje ett av ti, så ett relevant tilbud annenhver uke hvis jeg er riktig heldig. Har også opplevd uker uten tilbud. Finnes det en artikkel fra Nettavisen med den kåringen et sted? Den skulle jeg gjerne likt å lese. Akkurat når det gjelder relevans er Coop lysår foran, bare synd at man kun får en av hver vare med tilbud der. Anonymkode: 3b7f7...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 6. februar 2023 #746 Del Skrevet 6. februar 2023 Jeg var så uheldig at jeg til jul trengte å gjøre den halvårlige investeringen med å kjøpe en storpk Lambi dasspapir. Og siden det har jeg fått tilbud på Lambi hver eneste uke. Strategien er å gi mest mulig tilbud på varer på begrenser seg selv, og som du mest sannsynlig ikke vil benytte deg av. Har dog heldigvis klart å bli kvitt den tranen som forfulgte meg gjennom hele høsten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #747 Del Skrevet 6. februar 2023 5 minutter siden, Bombasi said: Jeg var så uheldig at jeg til jul trengte å gjøre den halvårlige investeringen med å kjøpe en storpk Lambi dasspapir. Og siden det har jeg fått tilbud på Lambi hver eneste uke. Strategien er å gi mest mulig tilbud på varer på begrenser seg selv, og som du mest sannsynlig ikke vil benytte deg av. Har dog heldigvis klart å bli kvitt den tranen som forfulgte meg gjennom hele høsten. Jeg hadde heller tatt det problemet enn å få nesten bare ting jeg ikke kjøper i det hele tatt. Men handler mest på Coop nå. Anonymkode: 3b7f7...d24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #748 Del Skrevet 6. februar 2023 Jeg synes det en ting eller to det er greit tilbud på hver uke. Denne uka blir det Omo på 20% og kokt skinke på 15%. Satt også veldig stor pris på 30% på grønnsaker på begynnelsen av året. Og nå 30% på blomster. Ser samlet besparelse på Rema så langt i år er ca 12% Anonymkode: a8e10...e18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #749 Del Skrevet 13. februar 2023 Nå har de gitt meg 10% på Stratos for å lokke meg tilbake 😅 men skulle gjerne sett at de ga rabatt på MAT en gang iblant, dvs mat jeg faktisk kjøper. Legger nok ikke ukeshandelen til Rema bare for å kjøpe Stratos tror jeg. Anonymkode: 3b7f7...d24 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegglampe Skrevet 13. februar 2023 #750 Del Skrevet 13. februar 2023 Kjøpte fetaost og bacon for 2 uker siden. I dag kom de begge opp i appen med -20 og -15%. Dette er ting jeg kun har kjøpt en gang. Baconet returnerte jeg forøvrig tilbake, da det var dårlig.. fikk -15% på freia melkesjokolade og -10% på red bull. Alt i alt ikke relevante ting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 13. februar 2023 #751 Del Skrevet 13. februar 2023 Nå øker prisene på Remas eget merke ser jeg. Kjøpte Jaffa cakes ("Orange cookies") fra dem for første gang forrige uke etter å ha vært skeptisk lenge, så husker godt prisen på 23,90. Nå står de i kundeavisen under "Det lønner seg å se etter R" med pris 27,20. Kjeksene var gode de, overraskende myke. Men jeg skjønner ikke helt taktikken med å putte produkter som steg i pris den siste uken i kundeavisen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #752 Del Skrevet 13. februar 2023 Fikk bare to tilbud denne uken, 20% på juf allrent og 10% på urter (som jeg aldri har kjøpt der🙄) Anonymkode: 1817d...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #753 Del Skrevet 13. februar 2023 0/5 relevante tilbud, alle på ting jeg normalt ikke kjøper. Uke 2 med prosjekt «omvendt karaktersetting», men ingen resultat ennå… Anonymkode: 45ea5...add Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #754 Del Skrevet 13. februar 2023 Tubeost og hermetiserte tomater på 15%, som vi er storforbrukere av her i huset, men som jeg også har nesten hver uke så lagrene er fulle. Eplejuice på 30%, som det også går en del av. Må si jeg er veldig fornøyd med periode-tilbudene de har begynt med. Kjøpte mengder frukt og grønt i begynnelsen av året. Har hatt friske snittblomster hele januar-februar på 30% nå. Forrige uke fylte vi opp med tilbehør til taco til 50%. Og denne uka er det 30% på colgate. Ser jeg har samlet besparelse på 13% på Rema så langt i år. Har aldri satt en karakter. Anonymkode: a8e10...e18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #755 Del Skrevet 13. februar 2023 Rema 1 000 har jeg omtrent gitt opp å kjøpe for lenge siden. Med mindre det kommer noen ekstremt gode tilbud på ting som faktisk er nødvendig, så er det ikker verdt alt bryderiet å stikke innom der. De påstår at det kommer "gode tilbud" i all reklamen de tyter ut hver uke, annonser i lokalavisene, og selvfølgelig store plakater rett utenfor butikkene deres. Men hvis noen spør hvor er vare A som har en grei pris. Nei, denne hadde de ikke fått levert denne uken. Så vare B, som de bare hadde fått 10 stykker av, og som hadde forsvunnet i løpet av noen få timer mandag morgen. Så til vare C som heller ikke var levert. Så hvis de kjører flere forskjellige tilbud i reklamene deres, så kan temmelig mange selvfølgelig bli lokket til butikkene deres. Bare for å møte slikt piss preik liksom. Da velger jeg heller en helt annen butikk, som ligger ett par hundre meter lenger borti gaten fra Rema 1 000. Anonymkode: 39253...282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 13. februar 2023 #756 Del Skrevet 13. februar 2023 Skulle aldri kjøpt epler når de hadde 50% på frukt og grønt her dor litt soden. Føler jeg har sett epler i appen min nesten hver uke siden 😬 Og den der osten! Jeg gir den 1 stjerne, de gir meg tilbud, jeg gir den 1 stjerne, men de gir meg tilbud igjen for jeg har kanskje endret mening 😤 Kjenner jeg ikke en gang gidder å reise innom selv om jeg gjerne skulle hatt hakka tomater. Kjøper det faktisk et annet sted der jeg får tak i alt jeg skal handle i en smekk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #757 Del Skrevet 13. februar 2023 Fem tilbud denne uka, to av dem er ganske ok - to av dem er ting jeg ikke har kjøpt på evigheter. Æ har blitt elendig. Jeg håper virkelig noen fra Rema er her inne og leser, for da skal dere få høre: Jeg pleide å være trofast Rema-kunde, jeg handlet kun der. Nå - ene og alene pga elendige nye Æ - handler jeg på Coop extra, evt Kiwi når det er trippeltrumf-torsdag. Jeg handler bare brød på Rema (eneste brødet det ene barnet mitt vil ha) + de tilbudene som eventuelt er gode i Æ, og så drar jeg til Coop Extra for å handle resten. For jeg er ikke dum, Rema - jeg skjønner utmerket godt prosentregning, og jeg klarer også å lese VGs prisbørs, som sier at Rema, Coop Extra og Kiwi stort sett er ganske like. Når Coop da gir meg 3% kjøpeutbytte på alt (i tillegg til kuponger og tilbud på frukt og grønt), og Kiwi gir meg 3% på trippeltrumf på alt (i tillegg til mer på frukt og grønt), så skjønner alle at 15% på syltetøy i tube ikke blir en like stor sum i rabatt som konkurrentene. Det gjør jo dere også, det var helt sikkert årsaken til at dere gikk bort fra 10% på ti på topp. Men tro ikke at kundene deres ikke merker det, for det gjør vi. Og vi viser hva vi mener med pengene våre: Vi handler andre steder. Coop Extra har dessuten mye bedre utvalg. Anonymkode: d57f5...85e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #758 Del Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fem tilbud denne uka, to av dem er ganske ok - to av dem er ting jeg ikke har kjøpt på evigheter. Æ har blitt elendig. Jeg håper virkelig noen fra Rema er her inne og leser, for da skal dere få høre: Anonymkode: d57f5...85e Nesten det samme som her. Handler utrolig lite på rema etter at æ kom og endret systemet sitt fra topp til disse 'personlige priskuttene'. Og mindre blir det bare. Denne uken er det biola, syltetøy, kyllingkjøttdeig, toro og knekkebrød på tilbud hos meg. Skal ikke ha noen av de denne uken eller neste for den saks skyld. Ergo ingen handel er denne uken (heller). De som har benyttet meg av, de får jeg ikke igjen. Sikkert fordi jeg kjøpte så mange... Drar heller til Sverige selv om det er en lengre tur, men hamstrer da. Kiwi på trippeltrumf-dagene og melk og slikt. Anonymkode: ee5f7...b53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #759 Del Skrevet 13. februar 2023 Mitt regnskap hos rema fra start til nå: 2020: Pris uten priskutt kr 11 295,06. Priskutt: 1029,08 = 9,11% spart 2021: Pris uten priskutt kr 23 565,17 Priskutt: 2157,91 = 9,16% spart 2022: Pris uten priskutt kr 15 144,38. Priskutt: 1754,71 = 11,59% spart 2023: Pris uten priskutt kr 1 244,49. Priskutt: 123,82 = 9,95% spart Anonymkode: ee5f7...b53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 14. februar 2023 #760 Del Skrevet 14. februar 2023 2020: 2,47 % spart 2021: 3,36 % spart 2022: 9,62 % spart 2023: 4,48 % spart Jeg handlet mye mer på Rema i fjor rnn tidligere, det har utelukkende med geografi å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå