Gå til innhold

REMA fjerner 10-på-10 i Æ, og folk er i harnisk på sosiale medier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen som har prøvd å gå inn på varene de får priskutt på for å stemme og gi kommentar om tilbudet er aktuelt? Lurer på om dette vil føre til at utvalget på lista endres. 

Anonymkode: eb7fd...54d

Jeg har gjort det, men selv om jeg gir lavest poengsum på varene jeg får priskutt på, så får jeg de fremdeles på priskutt-lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Noen som har prøvd å gå inn på varene de får priskutt på for å stemme og gi kommentar om tilbudet er aktuelt? Lurer på om dette vil føre til at utvalget på lista endres. 

Ja. Jeg gir stjerner+ kommentarer på varer, i tillegg har jeg gitt tilbakemelding i appen under «hva synes du om Æ» . Dette har selvfølgelig hjulpet null og nix. Mangler vel bare å sende en direkte Mail til dem… 

Anonymkode: 45ea5...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selv om man gir 1 stjerne kommer tilbud tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

0/6 aktuelle tilbud denne uken, men- for første gang på VELDIG lenge så var det 30% på noe! Riktignok på en vare jeg vet jeg aldri har kjøpt og aldri kommer til å kjøpe heller, men jeg har i hvertfall sett igjen 30-tallet!!  🤣🤣🤣

Jeg har fortsatt ikke sett 30-tallet på noe. Stort sett bare 10% på noen få irrelevante ting.

7 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, gjør det hver uke, men det hjelper ikke. Har også begynt å sjekke litt nærmere de tilbudene jeg får. Som de tomatene på kartong som jeg får ca annenhver uke. De er ok, bruker ca en i uken og sparer omtrent en krone i uken på det. Men sjekket hylla litt nøyere, og så at tomater på boks ikke bare har litt mer innhold, men også koster mindre enn kartongene med 10% på tilbud. Og som tidligere nevnt pusher de stadig dyrt tørkepapir. Veldig gjennomsiktig at de prøver å lure oss over på dyrere varer. 

Anonymkode: 3b7f7...d24

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske ok tilbud denne uka, men jeg ville spart MYE mer på ti på ti. Jeg vurderer sterkt å handle på Coop Extra i stedet, er har 3% kjøpeutbytte + 11% bonus på frukt og grønt. Pluss 1% cashpoints med Bank Norwegian også. 

Anonymkode: d57f5...85e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men nå så jeg nettopp denne: 

https://www.nettavisen.no/okonomi/test-av-matpriser-extra-knuses-fullstendig-av-kiwi-og-rema-1000/s/12-95-3424237813

Visste ikke at Coop Extra er så mye dyrere. Da er kanskje Kiwi med Trumf kredittkort best?

Følg med på tilbudsaviser og kuponger, jeg kjøper nesten aldri noe til full pris.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men nå så jeg nettopp denne: 

https://www.nettavisen.no/okonomi/test-av-matpriser-extra-knuses-fullstendig-av-kiwi-og-rema-1000/s/12-95-3424237813

Visste ikke at Coop Extra er så mye dyrere. Da er kanskje Kiwi med Trumf kredittkort best?

Du har ikke noe nyere?

De som uttaler seg om forskjellene bruker begreper som "nærmest historisk", "uvanlig observasjon" og "oppsiktsvekkende" om denne pristesten.

Dette var også rett før prisøkningene tidligere i år, før krigen i Ukraina og før det største strømsjokket.

Om man ikke er bundet til enkelte varer eller merker er det mye å spare på å følge med på tilbud og gå innom flere butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

applestories skrev (13 minutter siden):

Du har ikke noe nyere?

De som uttaler seg om forskjellene bruker begreper som "nærmest historisk", "uvanlig observasjon" og "oppsiktsvekkende" om denne pristesten.

Dette var også rett før prisøkningene tidligere i år, før krigen i Ukraina og før det største strømsjokket.

Om man ikke er bundet til enkelte varer eller merker er det mye å spare på å følge med på tilbud og gå innom flere butikker.

Det var bare den første jeg fant da jeg googlet. Er det noen som vet noe om hvordan prisene pleier å ligge? Det er jo ikke noen vits med 1-3% trumf eller bonus hvis maten er dyrere i butikken man handler. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Følg med på tilbudsaviser og kuponger, jeg kjøper nesten aldri noe til full pris.

Jeg følger med på kuponger, men sjelden til tilbudsaviser. Jeg handler alt i én butikk én dag i uka, jeg har ikke tid til å dra innom fire forskjellige butikker for å plukke tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det var bare den første jeg fant da jeg googlet. Er det noen som vet noe om hvordan prisene pleier å ligge? Det er jo ikke noen vits med 1-3% trumf eller bonus hvis maten er dyrere i butikken man handler. 😉

VGs matbøs ligger her. Den gjelder naturlig nok kun de varene som blir testet.

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg følger med på kuponger, men sjelden til tilbudsaviser. Jeg handler alt i én butikk én dag i uka, jeg har ikke tid til å dra innom fire forskjellige butikker for å plukke tilbud.

Det jeg sparer mest på er når butikker som Spar, Mega og Bunnpris har -40% på dyre varegrupper. Handler man resten på Rema/Kiwi/Extra kommer man greit ut av det.

Har man ikke tid til å sjekke supertilbudene sier det seg selv at man sparer mindre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke; fortsatt går det i 4 tilbud, ingen 30% og kun 2 av dem som egentlig er noe jeg kjøper mye av 😐 Jeg er glad for å få melk denne uken, det var en av mine 10 på topp.

A157FA44-39FD-42F4-8094-CA288E4FDB9C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.10.2022 den 18.30):

Når jeg med 3 barn, 100% jobb og 100% studier har tid til å handle etter tilbud så kan jeg ikke tenke meg at de fleste andre ikke klarer å finne tid. Det tar 5 min å få med seg tilbud i de forskjellige butikkene. Da velger du de butikkene som er aktuelle for deg og bruker 2 timer en mandag kveld på å ukes handle tilbudsvarer. Alt handler om prioriteringer i livet, også om du ønsker å prioritere å bruke 1 time ekstra for å spare betydelige summer. 

Anonymkode: 72fb0...4ff

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når jeg med 3 barn, 100% jobb og 100% studier har tid til å handle etter tilbud så kan jeg ikke tenke meg at de fleste andre ikke klarer å finne tid. Det tar 5 min å få med seg tilbud i de forskjellige butikkene. Da velger du de butikkene som er aktuelle for deg og bruker 2 timer en mandag kveld på å ukes handle tilbudsvarer. Alt handler om prioriteringer i livet, også om du ønsker å prioritere å bruke 1 time ekstra for å spare betydelige summer. 

Anonymkode: 72fb0...4ff

Jeg har også tre barn (hvorav ett har diagnose) og 100% jobb. Og kall det hva du vil. Det er to timer jeg heller bruker på noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 tilbud denne uken, og ingen relevant. Fikk dog ingen tran, for engangsskyld, men hva hjelper det. 

Cræzy days på Rema i tillegg. Visstnok på pizza. Det hjelper meg heller ikke, for det spiser jeg ikke. Cræzy days på frukt, grønt og bær ser vi aldri noe til.

Tenkte over det når jeg var på Rema i formiddag... Jeg har kuttet handelen ca. 50% etter Æ-endringene. Før svidde jeg av 900-1000 kr pr. uke der, men nå ligger jeg på 400-500 pr uke. Resten handles på Extra. 

Enkelte varer MÅ jeg kjøpe på Rema, så full stopp klarer jeg ikke. Men rimelig fornøyd med mitt kuttebidrag i Rema-kjeden. 

Håper mange tenker slik.

Endret av Bombasi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har også tre barn (hvorav ett har diagnose) og 100% jobb. Og kall det hva du vil. Det er to timer jeg heller bruker på noe annet. 

Da er det din prioritering.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Reign skrev (21 minutter siden):

Da er det din prioritering.

Min prioritering er at jeg ikke har tid til å bruke flere timer ekstra hver uke på å dra innom ulike 4-5 butikker (som slett ikke er på samme sted) for å handle, ja. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50% på pizza benytter jeg anledningen til å fylle opp fryseren. Mens de "personlige" tilbudene var 7 ting jeg aldri kjøper. Så ironisk nok er de gale dagene mye mer personlige enn de personlige tilbudene.  😅  Håper virkelig appen bannet stygt da den så at jeg stakk innom Rema og kjøpte pizza, og KUN pizza. 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.8.2022 den 14.31):

Noen sliter med smerter og styrke i hendene. Det er lett å glemme når man ikke gjør det selv. 

Anonymkode: 25478...87c

Kan kjøpe elektrisk på jula, det har jeg gjort.

Anonymkode: 18813...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nede i 5 tilbud denne uken, alle 15%.  1 er til nød relevant, og alle har fått lav score de siste månedene..

B64D66E4-5E69-4D65-A32C-5E58B35AA187.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...