Gå til innhold

REMA fjerner 10-på-10 i Æ, og folk er i harnisk på sosiale medier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bare klikket bort den meldingen om å legge til betalingsmetoder, siden kortet mitt fortsatt ligger inne. Men litt irriterende å måtte sjekke det hver uke. Så langt har jeg fått det lille som er av rabatter. Denne uken ble det uansett null i rabatt siden det ikke var noen relevante tilbud. Det blir stadig oftere Kiwi på meg. Spesielt når Coop også har kuttet ned på kuponger. Det har vel med konkurransen å gjøre når det ligger flere butikker i nærheten av hverandre. Når Rema kutter i tilbudene, koster det Coop lite å gjøre det samme. Kjedene har jo ikke tilbud for å være snille (selv om de prøver å late som).

Anonymkode: 3b7f7...d24

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne uken kan jeg ikke klage på hvor personlige tilbudene er, da disse tingene blir kjøpt. Men er ikke noe spesielt relevant for denne uken, da jeg ikke har planer om å handle noe av dette. 

Fortsatt så får jeg ikke noe 30% avslag. Og jeg savner 10 på top 🥺 var greit å vite at summen alltid ble redusert i kassen pga. 10 på topp varene jeg handler hver uke.

*En ting jeg kan kanskje klage litt på er at det fortsatt kun er 5 tilbud og ikke 7 som det var når de startet opp med dette. Dårlig av dem. Men kanskje de mener det er for vanskelig å gi flere tilrettelagte tilbud.

D829EFA6-C533-48E1-A0A7-0F0CEDBF7092.jpeg

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et brusmerke jeg pleier å kjøpe på 20% denne uken, så da får jeg hamstre litt. Ellers den obligatoriske tørkerullen som de mener jeg trenger 4-pk av hver uke, og som vanlig resten varer jeg ikke kjøper. 

Anonymkode: 3b7f7...d24

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariana807 skrev (2 timer siden):

Denne uken kan jeg ikke klage på hvor personlige tilbudene er, da disse tingene blir kjøpt. Men er ikke noe spesielt relevant for denne uken, da jeg ikke har planer om å handle noe av dette. 

Fortsatt så får jeg ikke noe 30% avslag. Og jeg savner 10 på top 🥺 var greit å vite at summen alltid ble redusert i kassen pga. 10 på topp varene jeg handler hver uke.

*En ting jeg kan kanskje klage litt på er at det fortsatt kun er 5 tilbud og ikke 7 som det var når de startet opp med dette. Dårlig av dem. Men kanskje de mener det er for vanskelig å gi flere tilrettelagte tilbud.

D829EFA6-C533-48E1-A0A7-0F0CEDBF7092.jpeg

Så da kjøper du det heller til fullpris senere? 🤷‍♀️ Knekkebrød kan stå lenge, samme med tomatene, toalettpapiret likeså. Fisken kan fryses. Eller gjør du det som en protest? Slikt vil jo gjøre deg fattigere, når du må handle det til en dyrere penge senere.

Jeg fikk flere gode tilbud i dag på 30 og 20% som jeg kommer til å benytte meg av. Også er det kjekt med alltid 10% på grønt og vegetar.

Anonymkode: f418f...ab1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får jo bare tilbud på Rema 1000 sin egne merke, som jeg aldri har kjøpt av før

Anonymkode: eb1f7...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg får bare tilbud på godteri og potetgull.. dritt lei det

men nå begynner jeg snart på lavkarbo. så da blir det bare 3 ting jeg kjøper der. så kan de sitte med kupongene sine. jeg kjøper ikke noe annet der.

Endret av Ænema
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så da kjøper du det heller til fullpris senere? 🤷‍♀️ Knekkebrød kan stå lenge, samme med tomatene, toalettpapiret likeså. Fisken kan fryses. Eller gjør du det som en protest? Slikt vil jo gjøre deg fattigere, når du må handle det til en dyrere penge senere.

Jeg fikk flere gode tilbud i dag på 30 og 20% som jeg kommer til å benytte meg av. Også er det kjekt med alltid 10% på grønt og vegetar.

Nå antar du jo at jeg ikke har fått disse tilbudene før.

Jeg har 2 pk. lambi tørkerull hjemme som ikke blir brukt opp på 1-2 mnd minst.

Jeg har 6 bokser med hakka tometer stående, som også ikke blir brukt opp med det første, og har ikke plass til mer.

Jeg har 2 av de store pakkene med husman knekkebrød stående, som holder lenge, og er grenser for hva jeg har plass til.

Jeg har en kalkunkorv allerede i fryseboksen da jeg ikke fikk brukt den forrige gang.

Har også hamstret laks ved tidligere tilbud, og har et par kg i fryseren.

Jeg har ikke plass til å hamstre mer, da jeg har gjort det før når jeg har fått disse tilbudene andre uker.

Endret av Ariana807
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2022 den 23.46):

Det er jo ikke mer enn 13 000 i mnd. Helt normalt for en Familie. Ser helt sykt ut når en ser tallet slikt, men ikke noe unormalt.

men sier litt om hva det koster å drifte en familie 🥹

Anonymkode: bd873...20d

Hvor får du tallene dine fra?

467 965 kr fordelt på 12 måneder er 38 997 kr per måned. Ca 9000 kr i uken. Summen denne personen bruker på mat er nesten hele årslønnen min. Vi bruker mindre enn halvparten av den summen på mat, og vi spiser godt.

Anonymkode: 3eb47...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk faktisk 15% rabatt på karbonadedeig denne uken - igjen. Og det er bra, for det går det mye av! 

Ellers var de andre tilbudene ubrukelige.

Anonymkode: 10f28...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvor får du tallene dine fra?

467 965 kr fordelt på 12 måneder er 38 997 kr per måned. Ca 9000 kr i uken. Summen denne personen bruker på mat er nesten hele årslønnen min. Vi bruker mindre enn halvparten av den summen på mat, og vi spiser godt.

Teksten "Her ser du hvor mye du har handlet for og spart de siste tre årene."

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

applestories skrev (5 minutter siden):

Teksten "Her ser du hvor mye du har handlet for og spart de siste tre årene."

Åh, da er det jeg som er på bærtur, jeg trodde det var totalen på året😅

Ikke så oppsiktsvekkende sum likevel, så da slipper jeg å sette kaffen i halsen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Jeg synes det har blitt dårligere. Da de startet opp med det så tenkte jeg at det var ganske ok, men nå har de redusert antall varer som er på tilbud og noen ganger er det kun 10-15% rabatt.

Noe som også irriterer meg litt er hvis jeg kjøper en deodorant for eksempel en uke så får jeg deodorant på tilbud neste uke, men da trenger jeg ikke det på en stund. Kunne sikkert kjøpt ekstra, men da får jeg kanskje det hele tiden på tilbud siden det blir registrert at jeg kjøper det ofte:P

Men det var bedre før og man sparte nok litt mer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting som kunne veid opp for dårlige tilbud, var om Rema kunne kjørt 50% på frukt og grønt litt oftere. Tror jeg sparte 300kr forrige gang de hadde det. Skulle blirt ~600kr men med Æ og tilbud ble det ~300kr. Det var en fin dag. Ikke minst ble det mye sunn middag og snacks! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubrukelige tilbud!

Sist uke hadde jeg tilbud på:

blå Rema gjenbruksbærepose

matpakkepapir (kjøper hvert tredje år)

Tøymykner (bruker ikke)

Kylling 500 g (de solgte bare pakker med 480 gram, fikk følgelig ikke benyttet tilbudet)

soyasaus (bruker aldri)

I tillegg var tilbudene for det meste på ti prosent, altså knapt noen reduksjon i pris. Har begynt å kjøre lengre for å komme til Kiwi, for jeg har fått nok av Rema. 

Anonymkode: 6e92f...ebd

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I tillegg var tilbudene for det meste på ti prosent, altså knapt noen reduksjon i pris. Har begynt å kjøre lengre for å komme til Kiwi, for jeg har fått nok av Rema. 

Anonymkode: 6e92f...ebd

Så du 1) handler dyrere og 2) kjører lengre som gjør at du må bruke mer bensin/diesel/strøm. Bra valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, denne uken er det hele 0/7(!) aktuelle tilbud! 3 er reprise av forrige uke, som alle fikk 1 stjernene og tilbakemelding..

Anonymkode: 45ea5...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare søppel igjen. Ris og pasta for ørtiende gang, kommer aldri under noen omstendigheter til å kjøpe dette.

Anonymkode: 823cd...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken fikk jeg  7 tilbud. Alle relevante, i mer eller mindre grad, spesielt vegetarmat, pålegg, brus og annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...