Gå til innhold

REMA fjerner 10-på-10 i Æ, og folk er i harnisk på sosiale medier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
applestories skrev (3 timer siden):

Legg gjerne også til vaskemidler, hygieneprodukter og alt annet fra non food-hyllene Rema selger.

Ja, så 13000 på en familie er absolutt ikke mye. Deler man familien på 4 er det 3250 per person i mnd på mat. Så at "vanlige familier med to inntekter" ikke tåler et slikt budsjett er sånt jeg kun leser her inne. Dette er helt vanlig, og relativt nøkternt 

Anonymkode: b7257...937

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Sorry du, men selv om hele kg lever på 200kr i uka så er ikke 13k et særlig stort matbudsjett. 2 vanlige inntekter bør klare det helt fint, det er kun 6500 per person i mnd.

Lever på 200 kr i uka faktisk..  « klare det» er greit nok, men det mye ( igjen, hvor mange er det i husholdningen? ),  6500 kr i mat er mye av en vanlig inntekt.. 25% ca av medianutbetsling? Da bør en ikke ha mye lån, strømutgifter og reiseutgifter. Det er jo ikke sikkert disse har « vanlige»  inntekter da. Litt forskjell på 800 i mnd og 6500 i mnd, vil tippe noe mitt i mellom en « vanlig . 

Anonymkode: 8bec1...7a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått 8 rabatter denne uken i Æ, og 3 av dem har jeg faktisk bruk for denne uken også. Trenger mer yoghurt (sønnen min spiser mye av det), rugknekkebrød og dusjsåper fra dr Greve. De liker jeg å bruke, så kan gjerne hamstre inn noen nå når det er 25%.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lever på 200 kr i uka faktisk..  « klare det» er greit nok, men det mye ( igjen, hvor mange er det i husholdningen? ),  6500 kr i mat er mye av en vanlig inntekt.. 25% ca av medianutbetsling? Da bør en ikke ha mye lån, strømutgifter og reiseutgifter. Det er jo ikke sikkert disse har « vanlige»  inntekter da. Litt forskjell på 800 i mnd og 6500 i mnd, vil tippe noe mitt i mellom en « vanlig . 

Medianinntekt i Norge er ca 45k. 6500 av dette til mat er ikke mye. 

Saken er uansett at forum og Facebook ofte gir et dårlig bilde av folks normalforbruk og inntekt, fordi de som svarer ofte er de med aller lavest inntekt. "vi bruker 5000 i mnd, vi er seks stykker". Det er så vidt jeg klarer tro på det. Da går man sannsynligvis mye sulten 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Medianinntekt i Norge er ca 45k. 6500 av dette til mat er ikke mye. 

Saken er uansett at forum og Facebook ofte gir et dårlig bilde av folks normalforbruk og inntekt, fordi de som svarer ofte er de med aller lavest inntekt. "vi bruker 5000 i mnd, vi er seks stykker". Det er så vidt jeg klarer tro på det. Da går man sannsynligvis mye sulten 

Husk at halvparten av befolkningen har mindre enn medianinntekt da.

Median betyr nettopp det - den verdien som ligger i midten. Like mange vil ha høyere lønn enn median (og stort sett klare seg greit), som det er personer som får mindre enn medianlønn, og nå i varierende grad vil slite.

Presiserer dette fordi det er en utbredt misforståelse at medianinntekt er den lønnen folk flest får. Mens den egentlig forteller oss at halve befolkningen lever på mindre enn dette.

Anonymkode: 00272...ba3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen får flere tilbud, mens jeg får færre. Jeg kan ikke si jeg er imponert denne uken 😐7E535C58-035B-44F9-B116-0B66DD8D051D.thumb.jpeg.848a3b59cbceab37996dbcefc0496bd3.jpeg

Tror jeg aldri noen sinne har kjøpt smoothie blanding.

De andre tilbudene er greie, men hva skjedde meg å få 7 tilbud i uken 😐

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ariana807 skrev (27 minutter siden):

Noen får flere tilbud, mens jeg får færre. Jeg kan ikke si jeg er imponert denne uken 😐7E535C58-035B-44F9-B116-0B66DD8D051D.thumb.jpeg.848a3b59cbceab37996dbcefc0496bd3.jpeg

Tror jeg aldri noen sinne har kjøpt smoothie blanding.

De andre tilbudene er greie, men hva skjedde meg å få 7 tilbud i uken 😐

Også nedadgående i antall her. Begynte med 10, nå nede i 6. Kanskje min egen "feil", siden jeg handler mindre og mindre hos Rema etter omleggingen. Om ikke annet, så er 5 av tilbudene nye. Dessverre vil 3 av de ikke bli brukt.

Om Rema følger med her: gi folk i det minste muligheten til å bytte priskuttene!

Anonymkode: b70f1...13c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken ble mønsteret brutt for min del. Så langt har det vært noen få relevante tilbud annenhver uke. Nå er det andre uken på rad med helt irrelevante ting jeg aldri har kjøpt. Hvorfor de kalles personlige tilbud er en gåte. 6 stk i tallet, men spiller ingen rolle om det er 6 eller 20 så lenge det er ting jeg ikke kjøper. Kanskje dette er straffen for at jeg trippeltrumfet forrige uke? :) 

Anonymkode: 3b7f7...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bare fem rabatter denne uka?? Hva skjer? Har de valgt å kutte ned på antall rabatter også?

Anonymkode: 428ca...474

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk 6 denne uken, og kun 1 av de er relevant. høyeste er 15%. alle andre uker har det vært minst en på 30% og en på 20% men ikke nå nei. latterlig. dessverre så er det noen få varer som er bedre på rema enn kiwi her jeg bor. så vil aldri slutte helt å handle de, men det blir aldri no mer enn de varene på rema fra nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, nede i 6 «tilbud», alle er 10/15%, og ting jeg aldri kjøper.

Anonymkode: 45ea5...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får Santa Maria Krydderkverner på tilbud til -20% HVER UKE. Den blir aldri borte, som om jeg har behov for å kjøpe krydder hver uke ja.

Anonymkode: 428ca...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også bare fått 5 denne uken, men ingen melk da! Så det begynner å komme seg 😅 

20220815_075729.jpg

Anonymkode: d56f0...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk også ned fra 8 forrige uke til 6 denne. Høyeste rabatten er 15%, og kun 2 er aktuelle. Dette er også billige varer i utgangspunktet. Jeg har vært heldig så langt, men i dag blir det nok kiwi 😊

Anonymkode: 25478...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne uken har jeg fått 2 personlige pristilbud. Hele 10% avslag på pizzasaus og 3pk mais! 

Tror kanskje Rema ikke vil ha meg som kunde lenger. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde veldig gode tilbud forrige uke, så har allerede kjøpt middager for denne uken. Og godt var det, for denne uken er det BARE dritt.

Anonymkode: 0b7c9...2e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha. Færre og kun upersonlige tilbud. Jeg visste dette ville bli resultatet tilslutt, men trodde ikke det skulle skje så tidlig.

Anonymkode: 10f28...227

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned til 4. ingen aktuelle. Krones marked på meny, spar og Coop Mega , så blir definitivt ikke rema denne uken, og sannsynligvis ikke neste heller. Hjelper ikke at rema er min nærbutikk, har heldigvis gåavstand til alle de andre nevnte 😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...