AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #301 Del Skrevet 25. juli 2022 Avstand skrev (4 minutter siden): På en måte.. men jeg tror når så og si alle butikker og bedrifter startet med lokalitetsprogram så økte prisene slik at du kjøper for prisen det egentlig var. Dette gir en slags illusjon av at du sparer. I tillegg straffer de deg om du ikke blir med. over 15% dyrere frukt og grønt uten trumf, over 10% dyrere på Rema,... Anonymkode: 25478...87c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #302 Del Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det har skjedd meg mange ganger allerede. Men dette er den mest ubrukelige uken så langt, en stjerne på alt. Halvparten av kuttene er 10%, resten 15. De spiller forsåvidt ingen rolle når det uansett er ting jeg aldri kjøper. Faktisk 9 av 10 er ting jeg aldri har kjøpt. Disse "personlige" kuttene er egentlig betenkelige i en tid med kraftig stigende matvarepriser. For ser jo her at enkelte får mange gode tilbud, så nå sitter jo kjedene og dikterer hvem som får gode priser og hvem som får full pris på alt de kjøper. Det kan utgjøre ganske store summer i forskjell på folk, uten at vi vet hvordan de velger ut de heldige. Denne uka var det tomt for Coop-kuponger også, første gang jeg kan huske at det ikke har vært noenting der. Så da blir det Kiwi denne uken, der får jeg i det minste Trumf-bonus. Anonymkode: 3b7f7...d24 Fikk heller INGEN brukende tilbud denne uken. NULL. 8 varer jeg aldri har kjøpt, herav 6 varer jeg ikke kan kjøpe pga allergi, samt 2 varer som begrenser seg selv og som jeg nettopp har kjøpt. Og har heller ingen Coop-kuponger inne! Hva i alle dager er det som skjer? Anonymkode: 10f28...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #303 Del Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I tillegg straffer de deg om du ikke blir med. over 15% dyrere frukt og grønt uten trumf, over 10% dyrere på Rema,... Anonymkode: 25478...87c Jeg vil kalle det en form for turistbeskatning. Turister kommer til Norge for å handle må betale fullpris. Så et par turister handle for 1700 kr i dag. Det var ikke rare handleturen, og de sto bare å så på hverandre når kassabetjeningen nevnte summen å betale. En del var frukt og grønt som de kunne fått 10% på hadde de bare hatt app. Anonymkode: 10f28...227 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 25. juli 2022 #304 Del Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg vil kalle det en form for turistbeskatning. Turister kommer til Norge for å handle må betale fullpris. Så et par turister handle for 1700 kr i dag. Det var ikke rare handleturen, og de sto bare å så på hverandre når kassabetjeningen nevnte summen å betale. En del var frukt og grønt som de kunne fått 10% på hadde de bare hatt app. Anonymkode: 10f28...227 Det var et godt poeng. Jeg så en nederlandsk familie på Kiwi her en dag, de kom k campingbil og handlet en del. De sjekket tydeligvis kassalappen for de spurte en eller annen rabatt, og ble forklart at da måtte de ha kort. Jeg vet ikke om det var frukt og grøntrabatt (som vel egentlig er bonus) eller bleie- og bindrabatt der du må ha et helt eget plastkort med deg, men jeg skjønner godt at man blir forvirret av plakatene i butikkene, både nordmenn og utlendinger, dersom man ikke har satt seg inn i hvordan de ulike kjedene opererer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #305 Del Skrevet 25. juli 2022 Denne uken var det 3 meieriprodukter (rømme og yoghurt-har vært med hver uke siden oppstart, fått 1 stjerne hver uke) og 4 søtsaker (is/sjokolade). De siste 3 var kjøttdeig og pizza som jeg aldri kjøper…. Anonymkode: 45ea5...add Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #306 Del Skrevet 25. juli 2022 30% rabatt på Tine smør. Men så var prisen satt kraftig opp, så det ble bare en krone eller to spart. Anonymkode: dad2d...5a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #307 Del Skrevet 26. juli 2022 Selv om personlige tilbud varierer litt fra kunde til kunde, er det visse produkt sim går igjen de ulike ukene. Dette har gitt Rema kontroll og bestiller i store lass inn visse varer de selv garantert har fått større rabatt på. Fordi såpass mange har noen av disse tilbudene samtidig i appen har jeg opplevd å komme til tom hylle på den varen som lokket meg til Rema. Den gamle løsningen gav forbrukeren rett til å bestemme. Ny løsning har gitt Rema kontrollen og de sikrer seg rabatter på våre rabatter. Ikke imponert. Anonymkode: ab96a...35f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimma Skrevet 26. juli 2022 #308 Del Skrevet 26. juli 2022 Tullete tilbud for oss også denne uka. Går over til kiwi hvor det er noen flere prosenter på frukt og grønt ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #309 Del Skrevet 26. juli 2022 Jeg har sluttet helt å handle på Rema 1000, og har gått over til Kiwi. Tok det gradvis, etter at produktene bare ble mindre og mindre relevante. Anonymkode: a88dd...c5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 26. juli 2022 #310 Del Skrevet 26. juli 2022 ja jeg har 4 faste ting jeg kjøper på rema som de ikke har på kiwi. ellers blir det kiwi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 27. juli 2022 #311 Del Skrevet 27. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 24.5.2022 den 20.31): Ti-på-10 gir deg 10% rabatt på de varene du kjøper oftest og mest av. Nå erstattes dette av ukestilbud som bestemmes av REMA basert på "din tidligere kjøpshistorikk". Kommer dette til å påvirke dine handlevaner? Anonymkode: dad2d...5a9 Rema ødela Æ med denne endringen. Jeg har den for tilfellene jeg handler dit og syntes 10 på 10 funket greit - jeg handler samme varer der og hadde dem alle i 10 på 10. Etter endringen får jeg kun Sørlands chips, pinneis, brus og annet jeg aldri kjøper. Så det kan ikke være basert på min kjøpshistorikk. Heller forslag på hva som passer til sesongen eller hva jeg ville ønsket å kjøpe. Jeg får for eksempel aldri kjøtt/middag lenger mens jeg hadde 2 av middagene i 10 på 10 hele tiden. AnonymBruker skrev (På 24.5.2022 den 21.22): Som du ser så bruker vi bare Rema. Men 20000 på nesten 500.000 er jo ikke mye. Kanskje vi må vurdere andre butikker Anonymkode: 1a162...ee2 Det var ikke mye, nei. Jeg har ca halvparten av ditt spart beløp for en 1/6 av ditt betalt beløp, men jeg handler ikke bare på Rema. For det meste ting som jeg hadde på tilbud i appen før endringen. Nå har jeg absolutt endret kjøpevanene mine og kjøper noen av varene jeg kjøpte på Rema et annet sted. Tilbudene i appen nå er helt irrelevante for meg. Endret 27. juli 2022 av Drizzt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 27. juli 2022 #312 Del Skrevet 27. juli 2022 Ænema skrev (19 timer siden): ja jeg har 4 faste ting jeg kjøper på rema som de ikke har på kiwi. ellers blir det kiwi Nå ble jeg nysgjerrig på hvilke 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 27. juli 2022 #313 Del Skrevet 27. juli 2022 Problemet denne uken er ikke at jeg har fått masse tilbud jeg ikke kjøper. For det er kun 1/7 som virkelig er en miss. Men det betyr ikke at de tilbudene jeg har fått er ting jeg egentlig har planer om å kjøpe. Creme fraich 10% er et fint tilbud, men jeg trenger ikke Creme fraich. Wasa knekkbrød -30% er også et fint tilbud, men heller ikke noe jeg trenger nå. Dette er mitt største problem med denne nye ordningen. At jeg ikke har de 10/10 varene jeg gjerne kjøper hver uke. De jeg gjerne ønsker å få litt rabatt på. Nå må jeg kanskje begynne å planlegge middager ut fra hvilke tilbud jeg får. For jeg kunne klart å fått til noen middager med de tilbudene jeg har denne uken, men det krever jo litt planlegging. Slik det var denne uken, kom jeg ut av helgen med flere rester som dekker middag gjennom uken. Men kanskje prøve å kunne lage noe av det til neste uke 🤔 Det vil kreve en omstilling 😕 generelt liker de fleste ikke forandring 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 27. juli 2022 #314 Del Skrevet 27. juli 2022 Drizzt skrev (4 timer siden): Nå ble jeg nysgjerrig på hvilke 😄 mener at varianter av de tingene er bedre hos rema, de HAR samme type varer på kiwi, bare ikke like gode 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #315 Del Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 25.7.2022 den 9.35): I tillegg straffer de deg om du ikke blir med. over 15% dyrere frukt og grønt uten trumf, over 10% dyrere på Rema,... Anonymkode: 25478...87c Det er ditt valg om du benytter kundeprogram eller ikke. Og ja, rent økonomisk, så "straffer" det seg å ikke benytte fordelene som ligger i det å registrere en kundeprofil. Men dette gjelder på de fleste områder: hotellkjeder, treningssentre, offentlig kommunikasjon (buss, bane, trikk osv), osv. Det å "bli programkunde", være med i en "kundeklubb" eller tegne et langsiktig abonnement gir fordeler. Så er det helt opp til deg om du ønsker å benytte deg av det, eller sitte på sidelinjen og tape penger på å ikke være med. Personlig er jeg ikke med i noen kundeprogram hos f eks hotellkjeder eller ulike reiseoperatører, rett og slett fordi jeg benytter det såpass sjeldent at jeg ikke ønsker mine personalia liggende i deres systemer. Men mat og drikke kjøper jeg flere ganger i uken, og det er dermed i min interesse å få de ekstra godene som ligger i æ,coop og Trumf sine kundeprogrammer. Anonymkode: b70f1...13c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #316 Del Skrevet 27. juli 2022 applestories skrev (På 25.7.2022 den 14.37): Det var et godt poeng. Jeg så en nederlandsk familie på Kiwi her en dag, de kom k campingbil og handlet en del. De sjekket tydeligvis kassalappen for de spurte en eller annen rabatt, og ble forklart at da måtte de ha kort. Jeg vet ikke om det var frukt og grøntrabatt (som vel egentlig er bonus) eller bleie- og bindrabatt der du må ha et helt eget plastkort med deg, men jeg skjønner godt at man blir forvirret av plakatene i butikkene, både nordmenn og utlendinger, dersom man ikke har satt seg inn i hvordan de ulike kjedene opererer. Men sånn er det jo for oss også når vi reiser til utlandet. Har du aldri handlet i en matbutikk på feriested i syden? De som bor der kommer med sine kuponger og får sine fordeler. Vi som ikke forstår hverken språket muntlig eller skriftlig aner ikke hva det er snakk om. Men vi godtar det, for det er slik det er. Blir å dra det litt langt å si at dette er en turistskatt. Om de vil, kan de laste ned appene. Litt verre for oss nordmenn å forstå papirkuponger i Spania når vi knapt nok kan si takk og god dag på spansk. Anonymkode: b70f1...13c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 27. juli 2022 #317 Del Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men sånn er det jo for oss også når vi reiser til utlandet. Har du aldri handlet i en matbutikk på feriested i syden? De som bor der kommer med sine kuponger og får sine fordeler. Vi som ikke forstår hverken språket muntlig eller skriftlig aner ikke hva det er snakk om. Men vi godtar det, for det er slik det er. Blir å dra det litt langt å si at dette er en turistskatt. Om de vil, kan de laste ned appene. Litt verre for oss nordmenn å forstå papirkuponger i Spania når vi knapt nok kan si takk og god dag på spansk. Anonymkode: b70f1...13c Nei, jeg har ikke sett folk som bruker rabattkuponger i syden. Har de like store plakater med "- 15%" og "-50%" der, som kun gjelder om du har papirkupong? "Turistskatt" var ikke mitt ord. Nei, det er ikke verre for nordmenn som ikke snakker spansk enn for nederlendere som ikke snakker norsk, hvorfor skulle det være det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #318 Del Skrevet 27. juli 2022 applestories skrev (12 minutter siden): Nei, jeg har ikke sett folk som bruker rabattkuponger i syden. Har de like store plakater med "- 15%" og "-50%" der, som kun gjelder om du har papirkupong? "Turistskatt" var ikke mitt ord. Nei, det er ikke verre for nordmenn som ikke snakker spansk enn for nederlendere som ikke snakker norsk, hvorfor skulle det være det? De bruker vel bare kortet som de har registrert på sin versjon av "æ" eller "trumf". På varer som kun er annonsert som personlige tilbud på app på egen telefon? Anonymkode: a8e10...e18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #319 Del Skrevet 27. juli 2022 Dette er andre uken hvor jeg har fått relevante tilbud, håper det fortsetter sånn. To av tilbudene er på 30% så jeg tror jeg har vært veldig heldig. Anonymkode: 9c350...4b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 27. juli 2022 #320 Del Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De bruker vel bare kortet som de har registrert på sin versjon av "æ" eller "trumf". På varer som kun er annonsert som personlige tilbud på app på egen telefon? Anonymkode: a8e10...e18 Om det er personlige tilbud er det jo bare en selv som ser det. Det jeg observerer er store reklameplakater med "- 50%" og folk som ikke ser at man må ha app for å få rabatt. Blir kanskje ekstra tydelig med disse frukt-og grøntkampanjene. Å lese alt som står på plakaten er selvsagt ens eget ansvar. Det gjelder jo oss alle - hjelper ikke å ha Æ om du kjøper is på torsdag når tilbudet kun varte fra mandag til onsdag. Tør tippe at noen brente seg der også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå