AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #281 Del Skrevet 19. juli 2022 Stina234 skrev (22 timer siden): Jeg boikotter Rema etter at de innførte Æ appen. Dette er en kynisk måte å "fange" kunder på. Rema dekker inn de såkalte æ-tilbudene med påslag på andre varer, så får de full oversikt over dine kjøpevaner. Hva da, for eksempel? Etter prisøkningen 1, juli har jeg sjekket diverse priser hos seks ulike dagligvarebutikker, og samtlige av de varene jeg sjekket var billigst hos Rema. Anonymkode: 823cd...dfd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 19. juli 2022 #282 Del Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 18.7.2022 den 7.59): Og så la jeg merke til i tilbudsavisen at disse har gått opp fra 35 for 4, til 40 for 4. Prisen har altså gått opp med 14%, og likevel kaller de det tilbud? Regner med dette er en fast prisøkning, men kunne være interessant å følge litt mer med på om grunnprisen er dyrere på alt man får "tilbud" på. Anonymkode: 3b7f7...d24 AnonymBruker skrev (På 18.7.2022 den 8.23): Handler mindre og mindre på Rema etter den nye ordningen. Ikke bare er de personlige kuttene blitt verre, men tilbudsavisene inneholder i mindre grad tilbud, og i større grad annonser for varer til full pris. Og nedsatt disken med datovarer, der har de endret nedprising fra -50% til -20% - 30%. Anonymkode: b70f1...13c Kundeavis, ikke tilbudsavis. La merke til dette da Marked i hjembygda ble Prix. Marked har gode tilbud, Prix har mange sider med ordinære priser. Det er jo ikke tilbudsavis, må vite. Det er kundeavis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #283 Del Skrevet 19. juli 2022 Jeg har sikkert bare hatt uflaks, men jeg har fått opp ganske mange ting jeg alltid har i hus, men nesten aldri kjøper inn. Da mener jeg ting man bruker kjempesakte og veldig sjelden trenger å handle, som rengjøringsspray, soyasaus og olivenolje. Det går maks en flaske av hver i halvåret, det er ikke noe jeg trenger rabatt på. Når det er sagt så er jeg fornøyd med denne uka, så kanskje det går seg til Var ikke klar over at vi kunne sette stjerner på, så det blir forhåpentligvis nyttig. Anonymkode: e25e4...4b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 21. juli 2022 #284 Del Skrevet 21. juli 2022 (endret) Jeg ble litt muggen i stad på Æ/Rema. Hadde sjekket Æ-appen og så at det var 15% på Lambi toalettpapir. Så da kjøpte jeg det. Valgte til og med den Lambi'en det var bilde av i appen; Lambi Classic (hvitt papir uten mønster). Betalte i kassen og sjekket lappen da jeg skulle ut av butikken. Null rabatt på toalettpapiret... Javel. Da var det å dra hjem, skrive en melding til dem i kundeservice via appen og legge ved bilde av kvitteringen. De har ordnet denne typen problem flere ganger før uten problemer. De godskriver rabatten som uteble i appen, så trekkes den fra neste gang man handler på Rema. Men jeg blir litt småirritert likevel. Hvor vanskelig kan det være å sørge for at folk får den rabatten på de produktene de reklamerer med? Endret 21. juli 2022 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #285 Del Skrevet 25. juli 2022 Atter en uke med 10% på uinteressant fjas, og denne gangen har jeg tilogmed fått reprise på noe jeg har sendt én stjerne på tidligere... Anonymkode: 823cd...dfd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 25. juli 2022 #286 Del Skrevet 25. juli 2022 Fornøyd med 3 av 5 av Ætilbudet denne uka. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #287 Del Skrevet 25. juli 2022 47 minutter siden, AnonymBruker said: Atter en uke med 10% på uinteressant fjas, og denne gangen har jeg tilogmed fått reprise på noe jeg har sendt én stjerne på tidligere... Anonymkode: 823cd...dfd Det har skjedd meg mange ganger allerede. Men dette er den mest ubrukelige uken så langt, en stjerne på alt. Halvparten av kuttene er 10%, resten 15. De spiller forsåvidt ingen rolle når det uansett er ting jeg aldri kjøper. Faktisk 9 av 10 er ting jeg aldri har kjøpt. Disse "personlige" kuttene er egentlig betenkelige i en tid med kraftig stigende matvarepriser. For ser jo her at enkelte får mange gode tilbud, så nå sitter jo kjedene og dikterer hvem som får gode priser og hvem som får full pris på alt de kjøper. Det kan utgjøre ganske store summer i forskjell på folk, uten at vi vet hvordan de velger ut de heldige. Denne uka var det tomt for Coop-kuponger også, første gang jeg kan huske at det ikke har vært noenting der. Så da blir det Kiwi denne uken, der får jeg i det minste Trumf-bonus. Anonymkode: 3b7f7...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 25. juli 2022 #288 Del Skrevet 25. juli 2022 Jeg har kun fått relevante ting så langt, og er derfor veldig fornøyd med den nye løsningen. Nå har jeg blant annet skyr, melk og ost på listen, og det kjøper jeg veldig ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #289 Del Skrevet 25. juli 2022 30%. på colgate er supert - da skal det kjøpes en del tannkrem. 30% på eplejuice og 15% på salmalaks er også varer det går mye av her. Skjønner imidlertid ikke hvorfor sjokokuler og lårfilet kylling er på lista. Spiser ikke sjokolade, eller kjøtt, så det er aldri kjøpt før. Anonymkode: a8e10...e18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #290 Del Skrevet 25. juli 2022 3 minutter siden, Strange Doll said: Jeg har kun fått relevante ting så langt, og er derfor veldig fornøyd med den nye løsningen. Nå har jeg blant annet skyr, melk og ost på listen, og det kjøper jeg veldig ofte. Syns det blir stadig mer tydelig at de har plassert oss i grupper for å forske på handlemønsteret, dvs om man trenger gode tilbud eller handler like mye uansett. Samme som Coop innrømmet at de gjorde ved å fjerne kuponger for enkelte. Mulig det har skjedd igjen nå, siden listen min er tom? For min del velger jeg bare andre butikker, men for noen har de kanskje bare en butikk i nærheten. Med 10 på 10-lista var det ikke uvanlig at jeg fikk over 100 kroner avslag i kassa på handelen. Så forstår jo sånn sett at jeg ble en dyr kunde for Rema, kanskje straffen for det som kommer nå i form av tullete tilbud. 😄 Anonymkode: 3b7f7...d24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 25. juli 2022 #291 Del Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Syns det blir stadig mer tydelig at de har plassert oss i grupper for å forske på handlemønsteret, dvs om man trenger gode tilbud eller handler like mye uansett. Samme som Coop innrømmet at de gjorde ved å fjerne kuponger for enkelte. Mulig det har skjedd igjen nå, siden listen min er tom? For min del velger jeg bare andre butikker, men for noen har de kanskje bare en butikk i nærheten. Med 10 på 10-lista var det ikke uvanlig at jeg fikk over 100 kroner avslag i kassa på handelen. Så forstår jo sånn sett at jeg ble en dyr kunde for Rema, kanskje straffen for det som kommer nå i form av tullete tilbud. 😄 Anonymkode: 3b7f7...d24 Ja det tror jeg absolutt de gjør. På coop får jeg ofte feks tre veldig relevante kuponger, så en som jeg aldri har hørt om produktet på engang. Mistenker det er for å se om jeg kjøper det fordi det er på tilbud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #292 Del Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Syns det blir stadig mer tydelig at de har plassert oss i grupper for å forske på handlemønsteret, dvs om man trenger gode tilbud eller handler like mye uansett. Samme som Coop innrømmet at de gjorde ved å fjerne kuponger for enkelte. Mulig det har skjedd igjen nå, siden listen min er tom? For min del velger jeg bare andre butikker, men for noen har de kanskje bare en butikk i nærheten. Med 10 på 10-lista var det ikke uvanlig at jeg fikk over 100 kroner avslag i kassa på handelen. Så forstår jo sånn sett at jeg ble en dyr kunde for Rema, kanskje straffen for det som kommer nå i form av tullete tilbud. 😄 Anonymkode: 3b7f7...d24 Jeg snur meg, som tidligere beskrevet i tråden, etter tilbudene. Så stemmer ikke for min del. Det som denne uka står på "Rema" lista utover tilbudene jeg nevnte over, gjør det fordi jeg vet jeg får det rimeligst der. Skal blant annet innom grønnsakshandel først som jevnt over er rimeligere enn Rema med 10% rabatt. Og skal innom Meny for alt av fisk unntatt Salma. (nevner igjen at jeg har 3-4 butikker som ligger "på veien", så er ikke noe særlig ekstra tidsbruk) Anonymkode: a8e10...e18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #293 Del Skrevet 25. juli 2022 Jeg får 30% på friele kaffebønner, 25% på Tine smøreost, 15% på Jarlsberg, 15% på spekeskinke fra Tynset, 15% på hel landkylling, 15% på rømmegrøt av aktuelle tilbud. Kanskje også Royal is blir aktuelt til helgen. Her er det Rema og Kiwi som er aktuelle, og jeg handler begge steder - avhengig av hva som blir rimeligst og avhengig av hva de har. Anonymkode: 25478...87c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #294 Del Skrevet 25. juli 2022 Jeg har nå sett gjennom kjøleskapet og kommet frem til at jeg egentlig ikke trenger å handle denne uken. Sånn sett sparte jeg jo litt på kjedenes manglende tilbud. 😄 Anonymkode: 3b7f7...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #295 Del Skrevet 25. juli 2022 30% på yoghurt, 30% på solrik, 10% på kesam, 15% ekstra på druer. Ellers noe ting jeg ikke kan spise. Har prøvd og gi 1 stjerne konsekvent på de tingene jeg aldri har eller vil kjøpe pga allergi. Svært lite produktivt og få 5 forskjellig pasta på tilbud på en uke som jeg ikke kan handle. Da handler jeg heller ikke der resten av uka 😛 Anonymkode: 42055...ef2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #296 Del Skrevet 25. juli 2022 Er det flere som har fått mye med fullkorn denne uken? Nesten alt jeg har fått tilbud på er fullkorn. Mulig de har noen restlagre de vil bli kvitt? Anonymkode: 3b7f7...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #297 Del Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det flere som har fått mye med fullkorn denne uken? Nesten alt jeg har fått tilbud på er fullkorn. Mulig de har noen restlagre de vil bli kvitt? Anonymkode: 3b7f7...d24 Jepp, fullkorn pizzabunn og langkornet fullkornsris... Anonymkode: 823cd...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #298 Del Skrevet 25. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jepp, fullkorn pizzabunn og langkornet fullkornsris... Anonymkode: 823cd...dfd Samme her, pluss flere. Jeg har forøvrig aldri kjøpt en ferdig pizzabunn i mitt liv, lager enten bunn selv eller kjøper ferdigpizza. Spiser heller ikke ris. Anonymkode: 3b7f7...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avstand Skrevet 25. juli 2022 #299 Del Skrevet 25. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 25.5.2022 den 21.32): Bruker Æ ganske bevisst Anonymkode: ee5f7...b53 På en måte.. men jeg tror når så og si alle butikker og bedrifter startet med lokalitetsprogram så økte prisene slik at du kjøper for prisen det egentlig var. Dette gir en slags illusjon av at du sparer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2022 #300 Del Skrevet 25. juli 2022 3 minutter siden, Avstand said: På en måte.. men jeg tror når så og si alle butikker og bedrifter startet med lokalitetsprogram så økte prisene slik at du kjøper for prisen det egentlig var. Dette gir en slags illusjon av at du sparer. Ja, det gjør de selvsagt. Men alternativet som kunde blir å betale den økte prisen uten rabatt, så da blir det jo enda dyrere. Nytter ikke med boikott heller, alle kjeder har jo en form for rabattordninger nå, og dagligvarer må man jo ha selv om prisene stiger. Anonymkode: 3b7f7...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå