Gå til innhold

REMA fjerner 10-på-10 i Æ, og folk er i harnisk på sosiale medier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ti-på-10 gir deg 10% rabatt på de varene du kjøper oftest og mest av. Nå erstattes dette av ukestilbud som bestemmes av REMA basert på "din tidligere kjøpshistorikk".

Kommer dette til å påvirke dine handlevaner?

Kan være et bilde av tekst

Anonymkode: dad2d...5a9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nop jeg handler det jeg må og om jeg får 30,%på de så er det bra:)

Jeg hansker mye av det samme

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Handler ikke på Rema, Trumf er overlegen både den gamle og nye ordningen.

Anonymkode: eff2d...e58

• Liker 32
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg handler på Meny, får mye bedre matvarer der. 🙂

Anonymkode: 6cb70...9f5

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er trist, da jeg ofte handler noe på den lista hver gang jeg er i butikken, som melk. Tar alltid med meg melk når jeg handler. Så jeg føler jeg taper penger på det, når jeg nå bare kanskje får rabatt når jeg handler.

Anonymkode: 748e0...686

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nå har jeg noen faste produkter jeg handler på rema. Og får jo nå 10% på de. Men ser jo ikke for meg at det er de jeg kommer til å få bra rabattkoder. Kjøpte avløpsrens på rema for 3 mnd, og hver gang jeg er der og handler, så prøver de å bytte ut den med varer jeg handler jevnlig. Så ser jo for meg at jeg får rabatt på varer jeg handler noen veldig få ganger i året.

Anonymkode: c03d6...d48

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Handler ikke på Rema, Trumf er overlegen både den gamle og nye ordningen.

Anonymkode: eff2d...e58

Så bredt handler du neppe. 

Endret av PetterKanin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippokrates

Æ og 10-på-10 er den eneste grunnen til at jeg handler på Rema. Fordi jeg handler en del av det samme, og får sådan 10% på varene alltid. Dette skal dem nå fjerne. Og så later dem som om at dette fjernes fordelaktig for meg mot at jeg får mange flere 10,20 og 30% kuponger. Men jeg vedder ræven min på at disse kupongene kommer på varer jeg nesten aldri kjøper, og gjerne de samme som går igjen hver uke. F.eks JIF, dasspapir, kaffe o.l. som det begrenser seg selv for hvor mye man trenger det. 

Jeg, som aldri kjøper mel, kjøpte tilfeldigvis et par pakker mel til min mor for nesten ett år siden. Jeg har fått Møllerens Hvetemel på 30% annenhver uke nå etter det, og stort sett kun det, enda jeg ikke har handlet det siden. Er det slik det skal bli fremover? Ja. Garantert.

Jeg skjønner jo at det ikke lønner seg så mye som det bør for Rema å gi meg 10-på-10 når jeg alltid kjøper det, men da får dem ta konsekvensen av boikotten min også. Kommer til å handle mer på Coop Extra framover. 

Endret av Hippokrates
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå handler jeg ikke særlig ofte på Rema pga beliggenhet, men jeg bruker selvsagt dagligvarehandelens beste rabattordning aktivt når jeg gjør det, så synd at den forsvinner. 

Den nye vil neppe være på langt nær llke god. Men Rema bestemmer selvsagt hvilke fordelsprogrammer de vil ha og hvordan de skal fungere helt selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cylon skrev (2 minutter siden):

Æ og 10-på-10 er den eneste grunnen til at jeg handler på Rema. Fordi jeg handler en del av det samme, og får sådan 10% på varene alltid. Dette skal dem nå fjerne. Og så later dem som om at dette fjernes fordelaktig for meg mot at jeg får mange flere 10,20 og 30% kuponger. Men jeg vedder ræven min på at disse kupongene kommer på varer jeg nesten aldri kjøper, og gjerne de samme som går igjen hver uke. F.eks JIF, dasspapir, kaffe o.l. som det begrenser seg selv for hvor mye man trenger det. 

Jeg skjønner jo at det ikke lønner seg for Rema å gi meg 10-på-10 når jeg alltid kjøper det, men da får dem ta konsekvensen av boikotten min også. Kommer til å handle mer på Coop Extra framover. 

Det at Rema mister kunder de taper penger på tror jeg de lever godt med.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har enkelte ting på Rema som Kiwi butikken rett ved ikke har, så da handler vi nok på Rema enda. De har f.eks en type fiskekaker vi liker på Rema, og de har iskaffe i literskartonger. Det har de ikke på Kiwi-en her. 

Får håpe vi får gode personlige tilbud på nyttige varer som vi faktisk har bruk for i fremtiden da, når 10-på-10 forsvinner i juni.

Jeg kommer nok til å handle på Rema nå og da fremdeles, men jeg kommer til å handle mer på Kiwi nå som jeg ikke får 10 % hos Rema på de vanligste varene mine lenger. Da kan jeg like gjerne ta den prosenten i Trumf bonus på Kiwi.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippokrates
PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Det at Rema mister kunder de taper penger på tror jeg de lever godt med.

Tror nok ikke Rema taper penger på meg akkurat, tross for at jeg handler mye av det samme.

Jeg har handlet ALT jeg har kjøpt hos dem i alle år, fordi dem har tilbydd meg 10% på en del av varene. 

Etter endringen ser jeg ikke særlig mange grunner for å handle hos dem videre. 

Coop tilbyr 11% på frukt og grønt, Rema 10%. Prisene er stort sett lik. Samtidig gir Coop kuponger og har MYE større utvalg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min egen del vil det ikke ha noe å si da jeg aldri husker hva som står på lista. Men synd at de skal gå over til ukestilbud da det ikke er hver uke jeg er innenfor et par mil av nærmeste butikk.

Synes også det er dumt for de som passer på å alltid ha faste varer på lista og likte dette systemet.

Hele 10 på 10 fikk en dårlig start, og jeg er ikke overrasket over at det skrotes. For meg ble det litt mye av at varer som jeg kjøpte en gang for lenge siden ikke ble byttet ut, varer som byttet strekkode kom dobbelt opp, varer jeg ofte kjøpte og ville ha på lista ble foreslått byttet ut med hverandre, mens ting jeg ikke ønsket aldri gikk bort.

At kun varer fra 10 siste handleturer står på lista, noe som ble gjentatt nå i forbindelse med avviklingen, har heller aldri stemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nå har jeg noen faste produkter jeg handler på rema. Og får jo nå 10% på de. Men ser jo ikke for meg at det er de jeg kommer til å få bra rabattkoder. Kjøpte avløpsrens på rema for 3 mnd, og hver gang jeg er der og handler, så prøver de å bytte ut den med varer jeg handler jevnlig. Så ser jo for meg at jeg får rabatt på varer jeg handler noen veldig få ganger i året.

Anonymkode: c03d6...d48

Ja, de bytteforslagene suger stort sett.

Anonymkode: 23450...8b6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker 10-på-topp lista bevisst, og der har vi smør, melk, pålegg, og andre ting som vi alltid kjøper. Svært, svært sjelden jeg har en handletur på Rema uten rabatt. Er helt sikker på at de nye tilbudene ikke er spesielt attraktive (nå får jeg mye kjeks, is, kaker o.l; ting jeg «aldri» handler). Skjønner jo at de må gjøre noe, det er mange som meg som handler strategisk. 

Hittil i år har vi betalt kr 13.787 på Rema, og har spart kr 1.871. Trumf og Coop kommer ikke i nærheten sammenlagt engang! 🤣

Anonymkode: 63d10...dc8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mr Bergen
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg bruker 10-på-topp lista bevisst, og der har vi smør, melk, pålegg, og andre ting som vi alltid kjøper. Svært, svært sjelden jeg har en handletur på Rema uten rabatt. Er helt sikker på at de nye tilbudene ikke er spesielt attraktive (nå får jeg mye kjeks, is, kaker o.l; ting jeg «aldri» handler). Skjønner jo at de må gjøre noe, det er mange som meg som handler strategisk. 

Hittil i år har vi betalt kr 13.787 på Rema, og har spart kr 1.871. Trumf og Coop kommer ikke i nærheten sammenlagt engang! 🤣

Jeg er ganske sikker på at Rema har tapt mye penger på sin 10 på 10 og dermed nå prøver å redusere tapene ved å gi rabatter på uinteressante varer som ikke så mange vil bruke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippokrates
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Helt siden Æ startet opp har jeg spart ca. 12% av totalsummen på 10-på-10, ekstrarabatter og andre tilbud gjennom Æ. :) 

At de må gjøre noe får så være. Men Rema må ikke late som om at det er fordelaktig for kundene, og at det blir enda mer å spare på det nye systemet. Det stemmer selvsagt ikke. Rema gjør endringene for egen vinning. Punktum. Så ærlige burde dem ha vært! Derfor provoseres jeg av dette. Det er et ansvarsfraskrivende markedsstunt med løgnaktig psykologi for å skape seg større vinning, i en bransje hvor eierne er milliardærer og kjøpemennene tar ut høy lønn + store bonuser alt utifra hvor mange kunder dem har. Å late som om at butikkdrift er stramt og tøft stemmer overhodet ikke i dag for butikker med medium omsetning eller oppover, samt stabile kundeforhold. Noe som gjelder for over 90% av bransjen, fordi butikkene på landet har blitt nedlagt/sentralisert for lenge siden.

Endret av Hippokrates
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som du ser så bruker vi bare Rema. Men 20000 på nesten 500.000 er jo ikke mye. Kanskje vi må vurdere andre butikker 

DCB24A78-ECA2-4131-AECB-C87F6EB60A98.png

Anonymkode: 1a162...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Æ på telefonen, brukt den én gang tror jeg.

Handler mest på Meny.

Altså vil ikke dette påvirke meg i det hele tatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...