Gå til innhold

Gravid i egen bryllupsfest

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har planlagt å gifte oss på tinghuset og ha fest dagen etterpå med venner. Ikke noe fancy med middag osv, men leie lolale med åpen bar og kose oss. Nå viser det seg at jeg er gravid, jeg er ca 3 mnd på vei når festen skal være. Hadde du utsatt festen til neste sommer? Jeg må innrømme jeg synes det er nedtur å være den eneste edru på min egen bryllupsfest, men samtidig tenker jeg at jeg sikkert kan kose meg likevell med alkoholfritt i glasset.. 

vingler frem og tilbake her😅 noen med erfaring, hva hadde du gjort ?

Anonymkode: 1c2a2...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde kjørt på og kost meg med alkoholfri drikke.

Neste sommer kan livet være veldig annerledes med en liten beby osv.

Kos deg :)

Anonymkode: 850eb...8f7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo få giftet deg asap . 
lever i synd vettdu … å faen det var på tinghuset da er jo løpet kjørt uansett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mye god alkoholfri drikke.

Anonymkode: 58300...fef

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man være full på sin eget bryllup? Eller tenker du ta noen drinker?

Jeg ville forsette med resten...neste år er du mor og da blir ting anderledes...da er dere sliten, trette, dere må ha barnevakt etc...

Anonymkode: 6a807...390

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 5 måneder gravid på vår bryllupsfest. Danset swing til 4 og koste meg masse, fikk pratet med alle. Var en superhyggelg kveld jeg ikke ville byttet ut med noen annen kveld ❤️

Anonymkode: d27e9...77b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om 1 år har du også en liten en, så spørs om du ønsker å ha fest da.

Hadde vært gøy om dere annonserer gravidteten på festen :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ekteskapet som er viktigst kjører du på nå, er det festen som er viktigst venter du.

Anonymkode: 659b7...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er det ekteskapet som er viktigst kjører du på nå, er det festen som er viktigst venter du.

Anonymkode: 659b7...448

Gift blir vi uansett, var mer feiringen jeg tenkte på😊

Anonymkode: 1c2a2...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift deg før du får barn, livet og alt er så mye mer stress og uforutsigbart med 🙈

Ingen garanti for at du kan feste neste sommer! Andremann er 11 måneder og jeg har ikke drukket noe mer enn en sup eller to med alkohol siden han ble født fordi det ble en klengebaby bare vil sove inntil meg som et lite kengubarn, og man skal ikke drikke alkohol når man samsover 😆

Men bare så du vet, tinghus har ikke vielser lenger! Det er ordfører eller noen andre som jobber på rådhuset/kommunehuset der du bor som vier hvis du ønsker borgerlig, sjekk din kommune :) Vi giftet oss i flotte Oslo rådhus på en lørdag og hadde chill bryllupsfest etterpå, det var helt topp :)

Anonymkode: 0cded...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg giftet meg da jeg var høygravid og hadde en 3-åring fra før. Det å ha barn bidrar til en god del stress og uforutsigbarhet, så jeg ville holdt fast i planene og giftet meg nå om jeg var deg. Som andre skriver er det ikke mye alkohol man får drukket uansett når man har små barn. Og fordelen med å gjøre det nå er også at dere kan ha noe egentid. Enten det kun er bryllupsnatten eller dere drar på weekendtur eller bryllupsreise. Det kan bli vanskelig å få til uten barn om dere utsetter.

Anonymkode: b3044...99e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du være full i bryllupet ditt... trashy

Anonymkode: d5ce1...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet hva du har i dag, men vet ikke hva du får neste år. Så jeg ville gjort det som planlagt.

Du får bivånet hele din nydelige dag i full bevissthet og tilstedeværelse ved å være edru. Jeg skjønner at du tenker som du gjør, det hadde jeg også gjort, men jeg er sikker på at det blir en fin og morsom dag/fest selv om du ikke kan drikke. Tenk om kusina di som i år bærer halve festen på egenhånd, er gravid neste år, eller syk, som gjør at hun ikke lager den beste stemninga bare hun kan lage? Eller om ei venninne som har funksjonen med å knytte folk sammen og er en dronning sosialt, ikke vil kunne gjøre den jobben neste år. Det er mange som bidrar til den beste festen du ønsker deg.

Jeg er selv i en alder hvor folk er gravide og føder når som helst. Så å feire 30-årsdag i år ville vært en helt annen fest enn jeg fikk i fjor. Da var ei gravid, mens i år vil to av mine venninner sitte med nyfødte, og kanskje noen andre være gravid. Sånn er det. Vi kjenner bare dagen i dag.

Anonymkode: fffb1...4bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 7 mnd gravid i mitt bryllup, hadde en flott, edru feiring🥂

Anonymkode: 0f2a8...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde utsatt. Men utsatt lengre enn til neste sommer. Du ammer sikkert og ikke så lett med pass av liten baby som kan være avhengig av mor, ha kolikk osv. Formen dim som gravid kan endres. Jeg blir raskt trøtt og vil ofte gå tidlig hjem. Hadde vært kjedelig for mannen min om jeg forlot bryllupsfesten kl 22.

Syns også dere bør legge det til en helgen utenom sommer. Siden du nå utsetter, så har gjerne gjestene avlyst andre planer/måtte styre litt for å få fri, bruke ferie osv denne sommeren. Da er det ok de slipper det neste år.

Anonymkode: 98154...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...