Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler jeg både leser og hører mye om hvor forferdelig barseltiden var - null søvn, baby som gråter og er urolig, fortvilte foreldre osv.

Jeg forstår at barseltiden er slitsom med tanke på det nye barnet og den store omveltingen - men er det noen som likevel opplevde tiden som fin? Vil veldig gjerne høre 😊

Anonymkode: caeb6...67a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fine øyeblikk oppi kaoset.
Det er vel mer riktig å se det sånn enn at hele tiden er fin. 

• Liker 8
Skrevet

Ikke fin tid nei, men fine øyeblikk der ungen er rolig 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde noen fantastiske år i permisjon, barseltiden var bare strålende. Men jeg hadde jo forberedt meg på alt fra kolikk til andre ting og så fikk jeg en baby som var fornøyd bare han fikk pupp og kos så for meg som var forberedt på alt så ble jo den tiden der helt fantastisk. 😄 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge varer barseltiden?

Anonymkode: b8a29...b8b

AnonymBruker
Skrevet

Har 3 barn og hatt veldig fin barseltid alle gangene. 

Kjenner meg ikke helt igjen jeg når jeg hører om grusom barseltid. Men mulig mine babyer har vært greiere å ha å gjøre med enn normalt. Ja, jeg har vært både sliten og trøtt(til tider mye), men for meg så har det vært naturlig og jeg har akseptert det som en del av pakken.

Hadde aldri ammeproblemer med noen av de. Litt lite melk med den ene, men bestemte meg for å ikke stresse med pumping og slikt, ammet det jeg kunne og supplerte med mme når det var nødvendig.

Nattevåk var det også lite av, regelmessig våken for mat og kanskje bleieskift, men gråting og uro var det lite av.

Tøffere fra 6 mnd med tannfrembrudd, mageknip pga reaksjon på fast føde og slikt. Nesten mer slitsomt da, når man gjerne har et lite underskudd på søvn allerede.

Anonymkode: b02a1...0b2

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Små glimt av det, ja. Men i det store og hele synes jeg det var fælt. Spesielt underlivsskadene synes jeg var smertefulle og plagsomme, og var så bekymret for at det ikke skulle bli bra igjen. Helt bra ble det heller ikke, men bedre enn det så ut til i barseltiden i det minste.

Ungen sov jo i hytt og gevær så var ganske slvndeprivert, det hjalp jo ikke på opplevelsen.

Anonymkode: 253a8...3a1

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var en helt magisk tid. Bare kos! Ammingen kom i gang som en lek og baby sov nesten hele tiden. En tid med så masse kos og ro! Drømmer meg ofte tilbake. Kunne sitte timesvis med sovende baby og kose med det myke, myke håret på hodet. Savner det sånn ❣️

Anonymkode: 761b5...500

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor lenge varer barseltiden?

6-8 uker etter fødsel regnes vel den som? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt tre fine barseltider og påfølgende permisjonstider.

Anonymkode: 1ec6f...fe6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det var en helt magisk tid. Bare kos! Ammingen kom i gang som en lek og baby sov nesten hele tiden. En tid med så masse kos og ro! Drømmer meg ofte tilbake. Kunne sitte timesvis med sovende baby og kose med det myke, myke håret på hodet. Savner det sånn ❣️

Ingen såre brystvorter? Fikk du lagt fra deg baby? Kunne babyen sove alene om natten eller måtte den inntil deg? Hadde du mange økedøgn hvor du satt opp hele netter og ikke en gang fikk i deg mat på dagtid? 

Skrevet

Jeg elsket nyfødttiden

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen såre brystvorter? Fikk du lagt fra deg baby? Kunne babyen sove alene om natten eller måtte den inntil deg? Hadde du mange økedøgn hvor du satt opp hele netter og ikke en gang fikk i deg mat på dagtid? 

Nei, hadde ikke såre brystvorter som plaget meg noe mer enn jeg forventet. Kunne legge fra meg baby, men valgte selvfølgelig å holde og kose så mye som mulig! De første ukene var jeg ikke så opptatt av å spise. Var helt i lykkerus, så jeg glemte det helt ut. Hadde heldigvis en mann som minnet meg på det. Baby sov nesten hele tiden de første ukene, så det var mase tid til å spise hvis jeg hadde vært veldig opptatt av det. Økedøgnene rigget vi oss til i sofaen og bare koste oss, baby og jeg. 

Skrevet

Med første var det meste jævlig, nå med andre har de siste par ukene siden hun ble født for det meste vært skikkerlig koselig. Men så har jeg ikke hatt fryktelig vondt denne gangen og hun har vært veldig fornøyd, så da er det ikke så fælt om vi må sove litt lite og sånn :)

Skrevet

Jeg syns det var veldig koselig alle tre gangene, til tross for keisersnitt, såre brystvorter og diverse vondter. Første gang hadde jeg problem med ammingen, men det gikk seg til. Syns ikke du skal grue deg. De fleste nyfødte sover mye, bare husk at de må rape etter at de har fått mat. Da slipper du at de våkner av mageknip og gulping 😅

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg hadde sinnsyke problemer med søvn og vondter på slutten av graviditeten, så når baby kom så ble alt mye bedre. I tillegg var baby rolig og fornøyd, sov godt og spiste godt. Spiste aldri oftere enn hver 3.time og begynte raskt å sove 5-6 timer sammenhengende om natta, før han fikk pupp og sov videre. 

Jeg hadde heller ikke noe særlig barseltårer, men jeg ble litt lei sofaen de første ukene når jeg ikke orket å gjøre så mye fysisk. 

Føler vi var veldig heldige, og vi ventet liksom hele tiden på den «slitsomme og forferdelige» tiden med skrik og våkenetter, som aldri kom. 
Veldig forberedt på noe helt annet neste gang😅 

Anonymkode: aaf8b...483

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Nei, hadde ikke såre brystvorter som plaget meg noe mer enn jeg forventet. Kunne legge fra meg baby, men valgte selvfølgelig å holde og kose så mye som mulig! De første ukene var jeg ikke så opptatt av å spise. Var helt i lykkerus, så jeg glemte det helt ut. Hadde heldigvis en mann som minnet meg på det. Baby sov nesten hele tiden de første ukene, så det var mase tid til å spise hvis jeg hadde vært veldig opptatt av det. Økedøgnene rigget vi oss til i sofaen og bare koste oss, baby og jeg. 

Aha okey, min baby sov kun på meg, så var lite jeg fikk gjort selv av spising.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ikke den du spør, men utover såre brystvorter i starten kunne jeg skrevet det samme. Begge mine var skikkelige sovebabyer, yngste måtte jeg vekke på natt for mat. Gjorde jeg ikke det sov hun glatt 9 timer. Babytiden var en rolig og fin tid med begge.. Det sagt er det mye mer slitsomt nå når de er 3 og 7 😂 man skulle ikke tro de har vært rolige bedagelige babyer for å si det sånn. 

Anonymkode: a6942...955

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsket det, begge gangene ❤️ var litt vanskelig med nr to fordi vi måtte mye frem og tilbake til sykehuset for å ta blodprøver pga gulsott, så det var mye kjøring (nesten en time hver vei ca)... Tok mye tid og alt jeg villd var å ligge inntil baby 💕

Anonymkode: 47df6...256

AnonymBruker
Skrevet

Barseltiden min, er den verste tiden jeg har hatt i mitt liv. Jeg følte meg så syk, både fysisk og psykisk. Kroppen dirret, bokstavelig talt, jeg følte meg ekstremt engstelig og klarte aldri å sove. Gikk lenge uten å sove skikkelig i det hele tatt, en eneste natt. Strevde veldig med amming, hver eneste amming var en plage. Likevel slet jeg meg ut, og ammet barnet til det var et år. Ingen rundt meg, forstod eller ville forstå hvor ille jeg hadde det, ingen var i stand til å fatte at jeg burde komme meg til fastlege, gå over til MME, eller andre ting. Jeg har aldri følt meg så låst og alene i verden. 

Med partner offshore, var jeg mye alene. Grusomt. 

Jeg satt med nesesprayen jeg fikk for å fremme utdrivning, og gråt. Veldig ofte. Jeg gikk på helsestasjonen flere ganger i uken for å veie barnet. 

Jeg fødte i 2017, og føler meg enda ikke ovenpå.

Barnet mitt kommer til å forbli enebarn. Dette er det jævligste jeg har vært med på.

Anonymkode: c8dba...331

• Liker 3
  • Hjerte 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...