AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #1 Del Skrevet 24. mai 2022 Er det noen som vet om et styrkeprogram som kan brukes til følgende? - Starter fra scratch - Kun tilgang til manualer på styrkerom på jobb - Pleier å løpe 2-4 ganger i uken (15-20 km), men er gravid og må snart roe med på løpingen - Ønsker hovedsakelig å bli en bedre løper, men vil også gjerne bli generelt sterkere og forhåpentligvis redusere diverse vondter i nakke og rygg når jeg sitter foran PC på jobb. Har brukt dette to ganger i uken hittil: 10 øvelser for hele kroppen - Trening.no . Syns det er greit, men bruker litt for lang tid på det, syns jeg. Takknemlig for forslag Anonymkode: ddce1...3d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #2 Del Skrevet 24. mai 2022 Ønsker du å bli bedre løper anbefaler jeg deg virkelig å inkludere tåhev med vekter. Veldig veldig viktig, men mange glemmer det. Ellers ser programmet greit ut så lenge du bruker riktig teknikk og føler det tar der det skal. Kunne fint inkludert planken også. Og husk å holde inn magen når du har øvelser du står, så får du med deg litt mage også. For å korte ned litt kan du kombinere f.eks knebøy med skulderpress. Kombinere utfall med stående sidehev. Kombinere flies med brystpress. Kjenner du til en pt eller noen som kan hjelpe deg litt med teknikk på jobben, hadde jeg absolutt benyttet meg av det slik at du ikke feilbelaster og får mer vondt. Eventuelt sette opp et program tilpasset deg. Hvor lenge tenker du en treningsøkt er innafor? Og hvor lang tid bruker du nå? Å trene styrke 2 ganger i uken, og kun en kort økt vil nok ikke gjøre deg veldig sterk. Det er vel anbefalt minst tre helkropps økter pr uke. For bedre effekt av løpingen ville jeg heller byttet ut en løpeøkt med en styrketrening til. Er sikkert flere her inne som har noen gode råd eller bedre 😁 Og synes det er supert at du trener når du er gravid 🥰 Heier på deg 💪 Anonymkode: e9cba...41e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #3 Del Skrevet 25. mai 2022 On 5/24/2022 at 4:42 PM, AnonymBruker said: Ønsker du å bli bedre løper anbefaler jeg deg virkelig å inkludere tåhev med vekter. Veldig veldig viktig, men mange glemmer det. Ellers ser programmet greit ut så lenge du bruker riktig teknikk og føler det tar der det skal. Kunne fint inkludert planken også. Og husk å holde inn magen når du har øvelser du står, så får du med deg litt mage også. For å korte ned litt kan du kombinere f.eks knebøy med skulderpress. Kombinere utfall med stående sidehev. Kombinere flies med brystpress. Kjenner du til en pt eller noen som kan hjelpe deg litt med teknikk på jobben, hadde jeg absolutt benyttet meg av det slik at du ikke feilbelaster og får mer vondt. Eventuelt sette opp et program tilpasset deg. Hvor lenge tenker du en treningsøkt er innafor? Og hvor lang tid bruker du nå? Å trene styrke 2 ganger i uken, og kun en kort økt vil nok ikke gjøre deg veldig sterk. Det er vel anbefalt minst tre helkropps økter pr uke. For bedre effekt av løpingen ville jeg heller byttet ut en løpeøkt med en styrketrening til. Er sikkert flere her inne som har noen gode råd eller bedre 😁 Og synes det er supert at du trener når du er gravid 🥰 Heier på deg 💪 Anonymkode: e9cba...41e Takk for grundig svar! Gode ideer for komboer 😊 Jeg bruker vel nærmere en time på det programmet nå. Med litt lett oppvartning. Kanskje det er så mye det må være? Skjønner at det hadde hatt mye for seg å bruke mer tid flere ganger i uka, men jeg syns det er dødskjedelig! 🙈 Løpingen utendørs er som et eventyr i forhold, så mye mer morsomt for meg iallfall 😊 Kjenner dessverre ingen PTer. Hadde håpet å få til dette på egen hånd, men er veldig forsiktig. Jeg er en gammel dame som er redd for å skade seg 😬 Takk for heiarop! Veldig motiverende å tenke på at graviditet, fødsel og tiden etterpå kan bli lettere om man har trent 😊 Dessverre har jeg lidd av tidenes forkjølelse i to uker nå, så det har blitt veldig lite aktivitet sammenlignet med planen. Immunforsvaret må være på tur 😂 Anonymkode: ddce1...3d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 26. mai 2022 #4 Del Skrevet 26. mai 2022 Anbefaler å følge han han her. https://www.instagram.com/p/B-9y18HgQ_R/?igshid=YmMyMTA2M2Y= 2 dager i uka er bra det! 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #5 Del Skrevet 27. mai 2022 Vil på det sterkeste anbefale Youtube-kanalen til Caroline Girvan. Hun har et enormt utvalg videoer, nesten alle med manualer, alt fra helkropp til ulike typer splits. Du velger helt selv om du tar videoene som enkeltøkter eller om du vil følge et av de gratis treningsprogrammene hennes som varer i 6-10 uker. Anonymkode: 39831...d64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå