AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #41 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 22.25): Gjemsel er en organisert aktivitet med faste regler. ikke det samme som «lek», det er utrolig mye mindre krevende å leke gjemsel, enn å leke brannstasjon, kafé, mor-far-og-barn etc. og jo, man bør slutte å leke, de aller fleste voksne gjør det. Anonymkode: a7e1a...f59 Gjemsel er en regelLEK, og jeg vet da hvor krevende rollelek er. Jeg svarte bare på overskriften, og det er da ikke bare snakk om rollelek? Det har mine for lengst vokst fra, så derfor nevner jeg gjemsel. Som er en lek. Men ikke rollelek. Vi leker også med lego. Som er en konstruksjonslek. Men fortsatt lek. Enig da? Anonymkode: c0007...f9b
Miss91 Skrevet 25. mai 2022 #42 Skrevet 25. mai 2022 Jeg er evig takknemlig for at mine alltid har vært flinke til å leke selv, og med hverandre.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #43 Skrevet 25. mai 2022 Nei, det kan de ansatte i barnehagen gjøre. Anonymkode: f50d8...d29
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #44 Skrevet 26. mai 2022 Nei, jeg synes det er kjedelig å leke. De får leke med søsken eller nabobarn, hvis de ikke vil leke alene. Huset er alltid åpent her 😄 Men vi pleier å finne på ting sammen. For eksempel sykkelturer, bake, tegne osv. Hender stadig vekk at jeg tar de fri fra barnehagen og så går vi i Dyreparken. Vi bor på Sørlandet og jeg jobber turnus, så har litt fri på dagtid innimellom. Koselig 😊 Anonymkode: 3f7ad...85a
Mamajune11 Skrevet 26. mai 2022 #45 Skrevet 26. mai 2022 Fridiskusjon.no skrev (På 23.5.2022 den 17.48): Jeg leker med minsten, hvor mye er vanskelig å si, men fra en halvtime til et par timer til dagen ca, mer i helgene. Han har ikke blitt bedt om å bli født, så han skal prioriteres uansett hvor trøtt jeg er. Helt helt riktig!!
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #46 Skrevet 26. mai 2022 Synes også det er rart å sette på voksenTV når barnet er våkent. Unntak her er typ VM, OL, direktesendt konsert eller fotball. Jeg liker heller ikke å leke og forklarer barna at det er barnas jobb å leke, ikke de voksne. Men vi gjør likevel ting sammen og de "hjelper" til med husarbeid, matlaging etc og jeg kan fint leke litt, men maks 15 min av gangen. Her får barnet se 20 min barnetv etter barnehagen, da kan jeg slappe av eller starte med middag. Anonymkode: 0afd8...46e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå