AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #21 Skrevet 23. mai 2022 Altså rollelek er dørgende kjedelig. Sorry, men det er sant. Jeg kan leke mor og baby, at jeg har lillebror og dattera mi har en dukke og vi møtes for piknik, men barbie og småfigurer er bare neii.. Men tegning, spill, andre hobbyting og generelt være sammen med henne er veldig kos og noe jeg helst vil gjøre fremfor tv. Jeg liker også å leke med ettåringen, han har masse energi og elsker å leke med dyrefigurene sine. Anonymkode: eb9d4...134 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 23. mai 2022 #22 Skrevet 23. mai 2022 Jeg har aldri lekt særlig mye med barna mine. Ungene har alltid lekt helt fint selv. Har brukt mye tid på synging og lesing, da. Leking er noe barn skal gjøre med hverandre, ikke noe voksne skal gjøre med barn. Men selvfølgelig, har man kun ett barn og det ikke er andre unger å leke med, må man jo trå til litt som voksen også.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #24 Skrevet 23. mai 2022 Anonymus Notarius skrev (2 minutter siden): Jeg har aldri lekt særlig mye med barna mine. Ungene har alltid lekt helt fint selv. Har brukt mye tid på synging og lesing, da. Leking er noe barn skal gjøre med hverandre, ikke noe voksne skal gjøre med barn. Men selvfølgelig, har man kun ett barn og det ikke er andre unger å leke med, må man jo trå til litt som voksen også. Eh å hvor står den regelen? I min krets er det heldigvis helt normalt å leke med barns Anonymkode: e218d...e8a 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 23. mai 2022 #25 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eh å hvor står den regelen? I min krets er det heldigvis helt normalt å leke med barns Anonymkode: e218d...e8a Leking er jo noe som er naturlig for barn, men ikke for voksne. For barn er det en del av utviklinga. Det er jo ikke forbudt for voksne å leke med ungene, men det er heller ikke noe man må. Mange unger leker helt fint uten hjelp fra voksne.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #26 Skrevet 23. mai 2022 Husker sønnen min kunne sitte i timesvis alene og leke med lego. Anonymkode: 8c553...86e
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #27 Skrevet 23. mai 2022 Nja leker og leker .. I dag hadde jeg tegnekonkurranse med kritt ute i gata med 6 åringen, det var gøy! Jeg har gutter, og de vil gjerne leke med biler og sverd, men jeg syntes det er kult å fylle vanngeværet å ha skikkelig vannkrig med dem feks. Da storkoser jeg meg når jeg spretter frem fra hjørnet å dynker en av dem! Ellers er jeg jo interessert i deres verden. Jeg kan feks navnet på overraskende mange dinosauruser, lært meg å spille fortnite, bygger lego som en gudinne etc .. 1 åringen er litt «kjedelig» å leke med enda, men vi synger og leser og tøyser, leker med litt biler og slikt. Jeg bruker veldig mye tid med barna mine, men vet ikke om vi leker egentlig .. Ser på tv etter at de har lagt seg Anonymkode: 38bf9...707 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #28 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nja leker og leker .. I dag hadde jeg tegnekonkurranse med kritt ute i gata med 6 åringen, det var gøy! Jeg har gutter, og de vil gjerne leke med biler og sverd, men jeg syntes det er kult å fylle vanngeværet å ha skikkelig vannkrig med dem feks. Da storkoser jeg meg når jeg spretter frem fra hjørnet å dynker en av dem! Ellers er jeg jo interessert i deres verden. Jeg kan feks navnet på overraskende mange dinosauruser, lært meg å spille fortnite, bygger lego som en gudinne etc .. 1 åringen er litt «kjedelig» å leke med enda, men vi synger og leser og tøyser, leker med litt biler og slikt. Jeg bruker veldig mye tid med barna mine, men vet ikke om vi leker egentlig .. Ser på tv etter at de har lagt seg Anonymkode: 38bf9...707 Legger til at vi ser jo på nrk super og har filmkvelder sammen i helgene og slikt da. Så ser jo på tv når de er våkne også, men ikke 90days fiance og annet vrøvl, det ser jeg på kvelden 😅 Anonymkode: 38bf9...707
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #30 Skrevet 23. mai 2022 Anonymus Notarius skrev (36 minutter siden): Leking er jo noe som er naturlig for barn, men ikke for voksne. For barn er det en del av utviklinga. Det er jo ikke forbudt for voksne å leke med ungene, men det er heller ikke noe man må. Mange unger leker helt fint uten hjelp fra voksne. Hekt naturlig for mange voksne ogsp Anonymkode: e218d...e8a 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #31 Skrevet 23. mai 2022 Jeg slapper av 30- 60 min etter middag, da får barna styre seg selv. Leke eller spille på nettbrettet. Deretter leker jeg med de, aller helst går ut sammen. Syns det er lettere å finne på noe ute, da kvikner jeg litt til. Anonymkode: 2fe61...c03
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #32 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er med å leker.. relativt avslappende mener nå jeg. Enten leker vi barnhage, butikk eller lege. Er du sliten, vil jeg anbefale lege-rollelek.. å være pasient og ligge på senga og få bandasje er null stress😃 Anonymkode: f1151...163 Det spørs helt på personligheten og alderen til barnet. Mitt barn ønsker kun at jeg skal fonne på og drive leken når vi leker sammen. 0 sjans at hen hadde akseptert at jeg skulle være en passiv pasient. Leke med hen krever at jeg er 110% på uansett lek. Anonymkode: a7e1a...f59 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #33 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg elsker å leke med småbarn!😅 Og nå når mine er store, leker jeg med de. Gjemsel, slosseleker osv. Man bør aldri slutte å leke🤩 Anonymkode: c0007...f9b Gjemsel er en organisert aktivitet med faste regler. ikke det samme som «lek», det er utrolig mye mindre krevende å leke gjemsel, enn å leke brannstasjon, kafé, mor-far-og-barn etc. og jo, man bør slutte å leke, de aller fleste voksne gjør det. Anonymkode: a7e1a...f59 3
Hr. Aktiv Skrevet 23. mai 2022 #34 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg henter barnet i 15 tiden fra barnehagen. Spiser middag, og ferdig i 16 tiden. Fra kl 16 så maser hun om å leke. Jeg er sliten etter jobb, og orker ikke leke rollespill på rommet hennes i 3 timer. Ønsker å sitte i sofaen og se litt på tv, og slappe av. Hun surrer rundt, "kjeder" seg, maser. Jeg leker med henne i 1 time, men med en gang jeg setter meg ned så sutrer hun. Føler meg "lat" når jeg ser på tv, men jeg er sliten jeg også. Hvor mye leker dere egentlig? Anonymkode: 8c0f1...b79 Lekte så mye som jeg hadde tid til. De var med på nesten alt jeg gjorde.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #35 Skrevet 23. mai 2022 Varierer hvor mye jeg leker, noen dager etter jobb blir det ikke tid til noe annet enn deg nødvendige som middag, husarbeid osv. andre dager finner vi på mye sammen. Ikke ofte det er rollelek, men heller bygge Lego, togbane.. tegne, eller leke restaurant hvor vi voksne får servert maten😊 i helgene legger vi stort sett dagene opp så vi finner på hyggelig ting som en familie. Sykkelturer, svømmehall eller lek ute kan innimellom ha dårlig samvittighet hvis det blir flere dager etter hverandre hvor jeg føler vi voksne har vært litt passive.. men tenker det også må være en del av livet. Alle dager kan ikke være like spennende, og noen dager er man sliten som voksen også❤️ Anonymkode: 5f765...dfd
Rhodiola Skrevet 25. mai 2022 #36 Skrevet 25. mai 2022 Ryddet for brukerdebatt og latterliggjøring. Rhodiola, mod.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #37 Skrevet 25. mai 2022 Tre-åringer kan forventes å leke alene i maks 10-15 minutter. Så det er ikke rart hun maser. Ja, jeg leker med barna. Ja, selv om jeg også er sliten og bare har lyst til å sitte på sofaen med en god bok. Det er urimelig å forvente at et så lite barn skal underholde seg selv. Det finnes en mellomting mellom å leke rollespill i tre timer, og det å sette seg på sofaen og forvente at barnet skal leke alene. Jeg foreslår å leke ting jeg også finner glede i. Jeg hater rollespill. Jeg gjør det ytterst sjelden, det får ungene leke i bhg.. Jeg foreslår brettspill, lego, plastilina, og andre ting hvor jeg kan sitte i ro. Vi leker gjemsel og litt sånt også, for ungen trenger bevege seg, men da prøver jeg komme meg unna med at jeg gjemmer meg, og han leiter (så gjemmer jeg meg gjerne under pleddet i sofaen.....). Eller vi leker tampen brenner, hvor jeg gjemmer en ting og han skal lete. Da kan jeg sitte i sofaen i ro og mak og bare si kaldere/varmere mens han leiter. Anonymkode: c103e...9a3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #38 Skrevet 25. mai 2022 Du må jo finne noe du syns er gøy å gjøre og ta med barnet på det. det kan jo være alt fra å lage trolldeig til å lage blomsterkranser til å bake eller ta en tur ut og sykle, tegne med kritt, hoppe paradis,gå i skogen og samle ting, fiske, eller gå på biblioteket/ museum. Anonymkode: ad90c...59b
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #39 Skrevet 25. mai 2022 Jeg har barn på 3 og 4år, og jeg leker ikke med dem. Etter jobb kan de fint sitte å perle eller pusle mens jeg lager middag, de er ofte sliten rett fra bhg. Etter middag kan jeg være med å spille spill, lese bok, o.l. Men hvis de vil leke vet de at de må leke med hverandre eller hver for seg - som regel sistnevnte. Det ville aldri falt meg inn å slenge meg på sofaen og se på tv da, virker litt rart å gjøre noe sånt. Jeg bruker tiden på klesvask, matpakker,rydding osv mens de leker. Så kan jeg se på tv etter legging. Anonymkode: 55c5f...292
PGMVL Skrevet 25. mai 2022 #40 Skrevet 25. mai 2022 On 5/23/2022 at 5:45 PM, AnonymBruker said: Jeg henter barnet i 15 tiden fra barnehagen. Spiser middag, og ferdig i 16 tiden. Fra kl 16 så maser hun om å leke. Jeg er sliten etter jobb, og orker ikke leke rollespill på rommet hennes i 3 timer. Ønsker å sitte i sofaen og se litt på tv, og slappe av. Hun surrer rundt, "kjeder" seg, maser. Jeg leker med henne i 1 time, men med en gang jeg setter meg ned så sutrer hun. Føler meg "lat" når jeg ser på tv, men jeg er sliten jeg også. Hvor mye leker dere egentlig? Anonymkode: 8c0f1...b79 Syns det er fint at du leker en time for dagen. Antar det blir litt mer lek i helgene. I ukedagene har hun jo sikkert lekt sammen med andre nesten hele dagen i barnehagen. Det er viktig å kunne kose seg i eget selskap, og det er helt greit å si at du vil slappe av og at hun må leke alene. De ansatte i barnehagen hadde sikkert sagt det samme om du spurte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå