Gå til innhold

Egguttak og jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal ha egguttak snart og vi gleder oss masse. 

men hva sier dere til jobben/sjefen ? Jeg får sykemelding den dagen, og det er jo greit etter man har vært der, men hva sier man til sjefen at man skal på forhånd? Være på sykehuset hele dagen? 

Anonymkode: d5636...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville sagt at jeg skulle ha en behandling ved sykehuset som krevde sykemelding for én dag. Min sjef visste om at vi holdt på med IVF, så jeg sa det som det var. For meg kjentes det enklest sånn, jeg har en jobb hvor det ikke bare er å avspasere for innsett og ultralyder og hvor timesfravær skaper problemer om det ikke er planlagt. Men det er jo absolutt ikke noe han eller hun har noe med. Man skal ikke trenge å oppgi sykemeldingsårsaken, så egentlig holder det å kun si at man kommer til å være sykemeldt den aktuelle datoen også. Sjefen skal ikke spørre om noe utover det. 

Anonymkode: 145d4...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tok egenmelding, sa bare jeg var syk. Det samme kan du gjøre om du tar sykemelding. Sjefen din har ikke noe med det å gjøre. 

Det provoserer meg at vi som må ha Ivf, blir oppfordret til å fortelle sjefen hva som skjer. Forteller de som ikke må ha Ivf at de prøver å lage barn. Det er jo en privat sak, og kan ha negative følger for karrieren. Jeg kjenner ei som skulle bli forfremmet på jobb, men da hun fortalte sjefen hva de planla, så gikk forfremmelsen til noen andre. 

Anonymkode: d9ff2...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha uttak denne uka og får sykemelding 😊 har gitt beskjed til sjefen på forhånd at jeg ikke kommer den dagen (hun vet at jeg skal ha uttak). Hvis du ikke vil si noe til sjefen ville jeg bare ringt inn syk samme dag og tatt egenmelding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde god dialog med sjefen, og fikk mye fleksibilitet og støtte gjennom hele prosessen. Som regel er det bedre at folk vet, enn at de antar noe helt annet. 

Har en skikkelig arbeisgiver. Så lønnsoppgjør og opprykk gikk selvfølgelig som vanlig likevel. Man forstår jo at en gift kvinne på ca 30 sannsynligvis vil få barn, så prøverørsbehandling kan umulig komme overraskende på en oppegående person? 

Anonymkode: 19658...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...