Gjest gravid28 Skrevet 9. november 2005 #1 Del Skrevet 9. november 2005 Min samboer igjennom 4 år har gått i fra konseptet. Jeg er gravid i snart mnd 8. Og han har i flere mnd nå kommentert vekten min. Jeg er feit, jeg ser ut som en strandet hval (her en dag hvor jeg lå og spiste på sofaen), at han VIRKELIG håper strekkmerkene mine går vekk, og at jeg ser ut som en gammel dame med ben-problemer (pga vann i føttene). Han sier ikke dette ofte, men det kan komme innimellom hvor han er sulten eller er i dårlig humør. Når han f.eks kommer hjem fra jobb så er han ofte drit sulten og da har jeg som regel alltid middaen klar. Da spør han meg om hvor mye mat det egentlig var (han hinter om at jeg har spist i smug, noe som er løgn), og når vi setter oss for å spise tar han ofte VEKK tallerkenen min og sier at; "nå holder det, du har fått nok", imens han ler hånlig. Jeg har tatt opp dette med han...flere ganger. da fnyser han det bort, også ler han. har noen flere her inne opplevd at mannen deres har kalt dere feit og sånn når dere har vært gravide? trodde han skulle rose meg opp i skyene og være glad, men han tenker jo bare på seg selv og vekten MIN. Gleder jo meg til å få barn...men ikke når han er sånn. IDIOT. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 9. november 2005 #2 Del Skrevet 9. november 2005 IDIOT. ← 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 9. november 2005 #3 Del Skrevet 9. november 2005 Det er uakseptabelt!!! Mannen er heldigvis ikke på samme måte, men hadde han vært det, så skulle han ikke fått slippe unna med det i hvetfall!!! Kjenner jeg blir skikkelig forbanna! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 9. november 2005 #4 Del Skrevet 9. november 2005 Fy, nei, noe slikt er uforskammet. Ta det opp, skikkelig og rolig, IKKE når han har gjort det, men i en rolig situasjon, og forklar ham hva dt gjør med deg. Og forklar, stapp inn i det dumme hodet hans at du ikke er feit, du ergravid, og det er et barn inni der og det gjør ting med kroppen, og det er da vitterlig ikke noe som du har gjort galt. Fordøvrig, ikke la ham ta bort maten din før du er mett, det er da dirkte dårlig gjort (og å aslanke seg når man er gravid kan være farlig) Han høres seriøst umoden ut. en alvorsprat må til. Han må ta seg sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Piper Skrevet 9. november 2005 #5 Del Skrevet 9. november 2005 Du sier det selv, han er en idiot. Har han vært så respektløs ovenfor deg tidligere? Jeg hadde bedt han ryke og reise, om han fortsatte med det. Du bærer tross alt hans barn, og han burde respektere deg i stedet. Å fjerne tallerken din, er bare så frekt at jeg freser her jeg sitter. Unnskyld meg, men hvem tror han at han er? Du bør sette foten ned en gang for alle, for ellers blir det nok bare verre og verre. Tviler på at det vil forbedre seg den dagen du har fått barnet, for "beklageligvis" forandrer kroppen seg. Skal han da få lov til å fortsette? Om dette virkelig sårer deg, så få han til å slutte. Om du rett og slett må revurdere hele forholdet( det bør du også si til han, for kanskje han da forstår alvoret i det han gjør), for så gale anser jeg det som. Det er heller ingen unnskyldning at han er sur, sulten eller hvilke andre unnskyldninger der måtte være. For så respektløs og frekk, bør ingen få være. Ønsker deg lykke til, og håper virkelig han slutter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. november 2005 #6 Del Skrevet 9. november 2005 Jeg hadde blitt sinnsykt forbannet, og det hadde jeg vist han også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 9. november 2005 #7 Del Skrevet 9. november 2005 spark han i balla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 9. november 2005 #8 Del Skrevet 9. november 2005 Kan jo hende at han synes selv han er innmari morsom... Forklar han at han ikke er det, som Malama forklarer over. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 9. november 2005 #9 Del Skrevet 9. november 2005 Det han sier er ikke akseptabelt nei. Men - det er jo noen som blir feite når de er gravide også da. Mange spiser "for to" i mengde, selv om de ikke burde gjøre det. Da er det jo lett å bli feit. Men nå sier jeg ikke at dette gjelder deg. Vi vet jo ikke hva som er årsaken til at han sier dette, og ikke vet vi hvordan du ser ut heller (eller hvor mye du har lagt på deg) Om du vanligvis er veldig tynn, og så har lagt på deg over 20-25 kg, så kan han jo lett tro at du spiser mye og er feit, selv om det jo bare kan være vann også. Legg litt fakta på bordet for ham du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tommeline Skrevet 9. november 2005 #10 Del Skrevet 9. november 2005 Uansett hvor mange kilo du har gått opp i løpet av graviditeten går det ikke an å oppføre seg sånn mot en høygravid! Han høres desverre ikke så veldig moden ut, og det er jo trist når han skal bli far. Sier som de andre her, prøv å ta det opp på en rolig og behersket måte en gang dere snakker om noe helt annet. Si at du faktisk trenger støtte gjennom denne periden, ikke håning! Lykke til! Både med gubben og forestående fødsel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 9. november 2005 #11 Del Skrevet 9. november 2005 Det er mange gravide som slanker seg kraftig under og etter graviditeten fordi de vil se ut som kjendisbertene. Kanskje han har blitt litt for opphengt i det også. Om du ikke hadde lagt på deg under graviditeten, hadde det vært noe bedre? Det hadde garantert vært skadelig for barnet. Du spiser jo for to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 9. november 2005 #12 Del Skrevet 9. november 2005 Han tar sjanser! Hvis jeg skal prøve å være konstruktiv (er i 8 mnd selv så det er ikke lett ) så anbefaler jeg at du kjøper boken "verdens beste pappa" til ham. Der står det mye om hvordan man bør behandle gravide damer. Hvis jeg skal følge mitt første instinkt ville jeg sagt at du bør be ham dra et visst sted. Eller: han kan jo fortelle noen av damene på jobben sin hva han har sagt til deg og se om han kommer levende fra det tingeling 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clueless Skrevet 9. november 2005 #13 Del Skrevet 9. november 2005 Høres ut som en mann som takler graviditeten dårlig. Føler han seg lite involvert i det som skjer og kommer til å skje? Ikke for å unnskylde ham, mer som en forklaring. Uansett er dette noe du bør ta opp med ham. Og om det ikke hjelper, prøv familierådgivning. For om dere ikke klarer å ta tak i dette nå kan det med tiden vokse seg så stort at forholdet blir ødelagt. Og det ønsker du/dere vel ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 9. november 2005 #14 Del Skrevet 9. november 2005 Høres ut som en mann som takler graviditeten dårlig. Du sier noe. Det kan godt være at det er noe slikt som ligger under, og at han ikke vet helt hvordan han skal takle det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2005 #15 Del Skrevet 9. november 2005 Beklager å måtte si det, men dette lover ikke bra. Ut i fra det jeg leser så tror jeg ikke din mann kommer til å takle din nye mammakropp. Han virker overhodet ikke stolt av at du bærer hans barn. Forventer du mye sympati og hjelp av han etter fødselen, med vondt nedentil, våkenetter, hormoner og en kropp som er uvant for dere begge..? Sikkert lurt å ikke ha noen forhåpninger der. Tror han forventer at "varen", altså deg, skal forbli uforandret gjennom et helt liv. Herregud, for en umoden idiot. Hvor gammel er han?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Piper Skrevet 9. november 2005 #16 Del Skrevet 9. november 2005 Du sier noe. Det kan godt være at det er noe slikt som ligger under, og at han ikke vet helt hvordan han skal takle det. ← Og da er det greit å kalle damen sin for feit? Beklager, men hvorfor prøver kvinner å finne unnskyldninger for at enkelte menn er drittsekker? Bare det at noe slikt har kommet ut av munnen på han, er mer enn nok. Takler, eller ikke takler. Spiller faktisk liten rolle, for man sier ikke slikt til den man liksom skal være glad i. Hvor er respekten i dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Steffen Skrevet 9. november 2005 #17 Del Skrevet 9. november 2005 En voksen person(helst mann) må ta en prat med en tulling med slike fjortis-takter som han har. Dette kaller jeg en balleløs fyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 9. november 2005 #18 Del Skrevet 9. november 2005 Og da er det greit å kalle damen sin for feit? Beklager, men hvorfor prøver kvinner å finne unnskyldninger for at enkelte menn er drittsekker? Bare det at noe slikt har kommet ut av munnen på han, er mer enn nok. Takler, eller ikke takler. Spiller faktisk liten rolle, for man sier ikke slikt til den man liksom skal være glad i. Hvor er respekten i dette? ← Ingen som har sagt at det er greit, poenget er å finne grunnen til at han sier det for å finne en løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 9. november 2005 #19 Del Skrevet 9. november 2005 jeg som trodde det var kvinnene som fikk hormoner, ble bitchy og med til tider skremmende temperament under en graviditet.... her har det visst blitt forbyttet. hvor gammel er han? var det en graviditet dere ønsket? er han oppegående nok til å forstå hva som skjer fysisk når en kvinne blir gravid? hva som gjør at man blir gravid - hva som er inne i den "feite" kroppen din og sånt? og at en kjæreste LER HÅNLIG av kjærsten sin, er ALDRI akseptabelt!! uansett hva det dreier seg om. ei heller å fjerne maten fra deg og bestemme hva og hvor mye du skal spise! er han med på undersøkelser med jordmor/lege? vet han hvor mye gravide kvinner legger på seg uten at det er noe feil med det? aner han noe som helst om dette? og håper at strekkmerkene forsvinner... be ham vokse opp og finne en mentor som kan lære ham å bli mann, han skal bli far, det er på tide han går fra drittunge til voksen mann! NU. har du noen hormoner som gjør deg sint? bruk dem! det er så uakseptabel oppførsel han viser at jeg fatter det ikke engang. har han vist like manglende respekt for deg før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2005 #20 Del Skrevet 9. november 2005 Synd at du ikke visste om reaksjonene hans før du ble gravid, for da hadde jeg reist rett fra ham og aldri sett ham igjen, om jeg var deg. Du har gått med på å gå igjennom 9 måneder med barn og alle de følgene det gir å være gravid, og så behandler han deg sånn... Han fortjener å få et spark mellom beina, som en annen sa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå