AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #41 Del Skrevet 3. september 2012 Men herregud. Selv om man er gravid er ikke det noen unnskyldning for å bli feit heller. Gravide kvinner har også et ansvar for å mosjonere å la være å frotse som en gris også. Dama mi forfalt ikke under graviditene hun og jeg sa klart i fra før vi valgte å få barn at hun ikke fikk tillate seg å bli en av de mange damene som bare dulte på sofaen og skylder på graviditeten når de legger på seg og det funka fint. Både mor, jeg og barnet hr det bra. Slutt med ukulturen. Anonym poster: 111fa76f1f0d1e166eee678fd1148efa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunterLady Skrevet 3. september 2012 #42 Del Skrevet 3. september 2012 Han samboeren din høres rett og slett litt dum ut. Enten det, eller så er han direkte slem og hensynsløs. Jeg hadde en eks (heldigvis ikke han jeg fikk barn med) som fint kunne finne på å si slike ting om gravide. Han mente det ikke direkte vondt, han trodde derimot at han var morsom. Det var han jo selvsagt ikke, men noen er rett og slett ikke de skarpeste. Jeg foreslår at du ber han om å slutte med dette så raskt som mulig fordi at du kjenner at du elsker han mindre og mindre jo mer han holder på slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 3. september 2012 #43 Del Skrevet 3. september 2012 Men herregud. Selv om man er gravid er ikke det noen unnskyldning for å bli feit heller. Gravide kvinner har også et ansvar for å mosjonere å la være å frotse som en gris også. Dama mi forfalt ikke under graviditene hun og jeg sa klart i fra før vi valgte å få barn at hun ikke fikk tillate seg å bli en av de mange damene som bare dulte på sofaen og skylder på graviditeten når de legger på seg og det funka fint. Både mor, jeg og barnet hr det bra. Slutt med ukulturen. Anonym poster: 111fa76f1f0d1e166eee678fd1148efa Hvorfor tror du at gravide kvinner fråtser som "griser"? Dette må da være et tøyseinnlegg. Hvis ikke er det forferdelig trist at både mor og barn må leve sammen med et menneske med et så forvrengt og skadelig syn på kropp og helse som du. Dette er jo så sjokkerende at jeg velger å tro du tøyser. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 3. september 2012 #44 Del Skrevet 3. september 2012 Hvorfor tror du at gravide kvinner fråtser som "griser"? Dette må da være et tøyseinnlegg. Hvis ikke er det forferdelig trist at både mor og barn må leve sammen med et menneske med et så forvrengt og skadelig syn på kropp og helse som du. Dette er jo så sjokkerende at jeg velger å tro du tøyser. Enig der, gitt. Tråden er forøvrig 7 år gammel, så jeg velger å tro at de har ordnet opp nå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 3. september 2012 #45 Del Skrevet 3. september 2012 Hadde hevet han ut. Ja det hadde jo løst alle problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 3. september 2012 #46 Del Skrevet 3. september 2012 Enig der, gitt. Tråden er forøvrig 7 år gammel, så jeg velger å tro at de har ordnet opp nå Hehe....ja. Men det åndssvake mennesket som kom med den kommentaren gjorde det idag - basert på ei som dro opp tråden fordi hun følte det på samme måte. Mitt spørsmål er bare hvorfor folk gidder være sammen med sånne IDIOTER. En ting er jo å lide selv, en annen ting er jo å la egne barn vokse opp med sånne folk. Det er jo lifetime guarantee for spiseforstyrrelser og sykt kroppsbilde hos både mor og barn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #47 Del Skrevet 3. september 2012 Hvorfor tror du at gravide kvinner fråtser som "griser"? Dette må da være et tøyseinnlegg. Hvis ikke er det forferdelig trist at både mor og barn må leve sammen med et menneske med et så forvrengt og skadelig syn på kropp og helse som du. Dette er jo så sjokkerende at jeg velger å tro du tøyser. Kødder nei? Neivettufaenmeg hva. Jeg har sett så mange gravid kvinner dytte nedpå den ene store brødskiva med nugatti etter den andre for så å drikke en helt kartong med det man bare kan håpe på er lettmelk, men som selvfølgelig er tilsatt 10 store spiseskjeer oboy før de skal ha dessert etterpå med 500 gram smågått. og sånn går dagene. Det ene sluket etter det andre som skal ned og man må for all del ikke røre seg for det kan jo ødelegge fosteret. For det kan liksom ikke de kiloene drittmat som dynkes over det gjøre`? Det er ingen tvil om at det er en ukultur i vesten i dag og at vi spiser alt for mye mat, spesielt kvinner, og da gravide kvinner lider av dette. Se på kroppsforumet her for eksempel hvor mange som hakker på de som "kun" ligger på hele 2000 cal dagen. Hvor er resten av de 5000 kaloriene kroppen trenger bare for å gå på do lizzzom? Anonym poster: 111fa76f1f0d1e166eee678fd1148efa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 3. september 2012 #48 Del Skrevet 3. september 2012 Kødder nei? Neivettufaenmeg hva. Jeg har sett så mange gravid kvinner dytte nedpå den ene store brødskiva med nugatti etter den andre for så å drikke en helt kartong med det man bare kan håpe på er lettmelk, men som selvfølgelig er tilsatt 10 store spiseskjeer oboy før de skal ha dessert etterpå med 500 gram smågått. og sånn går dagene. Det ene sluket etter det andre som skal ned og man må for all del ikke røre seg for det kan jo ødelegge fosteret. For det kan liksom ikke de kiloene drittmat som dynkes over det gjøre`? Det er ingen tvil om at det er en ukultur i vesten i dag og at vi spiser alt for mye mat, spesielt kvinner, og da gravide kvinner lider av dette. Se på kroppsforumet her for eksempel hvor mange som hakker på de som "kun" ligger på hele 2000 cal dagen. Hvor er resten av de 5000 kaloriene kroppen trenger bare for å gå på do lizzzom? Anonym poster: 111fa76f1f0d1e166eee678fd1148efa Og du har fått pult på deg barn. Det er fader meg helt utrolig hva folk orker å finne seg i. Feite folk kan slanke seg, hjernen din er det verre å få gjort noe fornuftig med. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 3. september 2012 #49 Del Skrevet 3. september 2012 Hehe....ja. Men det åndssvake mennesket som kom med den kommentaren gjorde det idag - basert på ei som dro opp tråden fordi hun følte det på samme måte. Mitt spørsmål er bare hvorfor folk gidder være sammen med sånne IDIOTER. En ting er jo å lide selv, en annen ting er jo å la egne barn vokse opp med sånne folk. Det er jo lifetime guarantee for spiseforstyrrelser og sykt kroppsbilde hos både mor og barn. Hadde mannen min sagt til meg når jeg ble gravid, at han ikke "tillater" at jeg spiser så og så mye og legger på meg for mye, så hadde jeg oppriktig talt lurt på om han var riktig vel bevart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 3. september 2012 #50 Del Skrevet 3. september 2012 Hadde mannen min sagt til meg når jeg ble gravid, at han ikke "tillater" at jeg spiser så og så mye og legger på meg for mye, så hadde jeg oppriktig talt lurt på om han var riktig vel bevart. Hadde vel ikke blitt flere barn på fyren nei. Heldigvis for meg liker mannen pupper med litt heng(hvilket jeg enda ikke har, men tipper litt amming kan fikse den biffen) samt kosemager, så jeg er liksom sikret uansett 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 3. september 2012 #51 Del Skrevet 3. september 2012 Hadde vel ikke blitt flere barn på fyren nei. Heldigvis for meg liker mannen pupper med litt heng(hvilket jeg enda ikke har, men tipper litt amming kan fikse den biffen) samt kosemager, så jeg er liksom sikret uansett Vel, mannen min har større mage enn meg, selv nå med gravidmage, så det skulle tatt seg ut om han begynte å klage på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 3. september 2012 #52 Del Skrevet 3. september 2012 Hvor går grensen? BMI på 45? 15-20 kg er sikkert helt greit. Men det bør nok begynne å ringe noen bjeller når 20 tallet er passert. Blir litt monolog det her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 3. september 2012 #53 Del Skrevet 3. september 2012 Hvor går grensen? BMI på 45? 15-20 kg er sikkert helt greit. Men det bør nok begynne å ringe noen bjeller når 20 tallet er passert. Blir litt monolog det her. Det er veldig individuelt hvor mye en legger på seg i løpet av et svangerskap, uavhengig av hvor mye man spiser. Er veldig trist om gravide skulle føle at de ikke kunne spise seg mette fordi de allerede har lagt på seg "for mye". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maneater Skrevet 3. september 2012 #54 Del Skrevet 3. september 2012 Min samboer igjennom 4 år har gått i fra konseptet. Jeg er gravid i snart mnd 8. Og han har i flere mnd nå kommentert vekten min. Jeg er feit, jeg ser ut som en strandet hval (her en dag hvor jeg lå og spiste på sofaen), at han VIRKELIG håper strekkmerkene mine går vekk, og at jeg ser ut som en gammel dame med ben-problemer (pga vann i føttene). Han sier ikke dette ofte, men det kan komme innimellom hvor han er sulten eller er i dårlig humør. Når han f.eks kommer hjem fra jobb så er han ofte drit sulten og da har jeg som regel alltid middaen klar. Da spør han meg om hvor mye mat det egentlig var (han hinter om at jeg har spist i smug, noe som er løgn), og når vi setter oss for å spise tar han ofte VEKK tallerkenen min og sier at; "nå holder det, du har fått nok", imens han ler hånlig. Jeg har tatt opp dette med han...flere ganger. da fnyser han det bort, også ler han. har noen flere her inne opplevd at mannen deres har kalt dere feit og sånn når dere har vært gravide? trodde han skulle rose meg opp i skyene og være glad, men han tenker jo bare på seg selv og vekten MIN. Gleder jo meg til å få barn...men ikke når han er sånn. IDIOT. Kanskje han er bekymret for helsen din. Man trenger jo ikke bli en hvalross selv om man er gravid. Mange legger på seg mye mer enn de trenger når de er gravide. Nå er det jo vanskelig for oss uvedkommende å vurdere hvor mye du spiser. Om du virkelig ikke spiser over normalen da kan man begynne å lure på han fyren og dersom han bare hakker på deg for hvordan du ser ut. Men du skal nok ikke spise betydelig mer enn du gjør når du ikke er gravid. Mener jeg husker at barnet tar til seg det det trenger i alle fall så det vil nok vises på deg om du spiser for lite selv om barnet er OK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 3. september 2012 #55 Del Skrevet 3. september 2012 Tråden er fra 2005, så vi får håpe TS er tilbake i form og ikke sitter inne for å ha slått ihjel gubben med en stekepanne 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 3. september 2012 #56 Del Skrevet 3. september 2012 Hvor går grensen? BMI på 45? 15-20 kg er sikkert helt greit. Men det bør nok begynne å ringe noen bjeller når 20 tallet er passert. Blir litt monolog det her. Kanskje han er bekymret for helsen din. Man trenger jo ikke bli en hvalross selv om man er gravid. Mange legger på seg mye mer enn de trenger når de er gravide. Nå er det jo vanskelig for oss uvedkommende å vurdere hvor mye du spiser. Om du virkelig ikke spiser over normalen da kan man begynne å lure på han fyren og dersom han bare hakker på deg for hvordan du ser ut. Men du skal nok ikke spise betydelig mer enn du gjør når du ikke er gravid. Mener jeg husker at barnet tar til seg det det trenger i alle fall så det vil nok vises på deg om du spiser for lite selv om barnet er OK. Helt klart er det mennesker som legger på seg for mye i forbindelse med graviditet, og utenfor graviditet. Det gjelder begge kjønn. Men dette er noe fastlege og jordmor adresserer plenty i form av å følge vektutvikling til både barn og voksen - gravide får klar beskjed når de legger på seg for lite, og når de legger på seg for mye. Gjentatte ganger. Man trenger ikke at partneren, som skal være den som støtter en mest - kommer med degraderende og nedsettende kommentarer og kontrollfunksjoner. Det eneste det fører til er å bryte ned det som garantert allerede er et dårlig selvbilde og usikkerhet på hvorvidt man egentlig er noe særlig attraktiv. Jeg er den som må få endringer i kroppen både fysisk og muligens mentalt(via mulig fødselsdepresjon, lavere selvbilde grunnet kroppsendringer etc) - som må bære barnet frem, som må gå gjennom en fødsel, som muligens må revne i hele underlivet og få varige mèn, som må få fysiske spor på kroppen som regnes som uattraktive for mange(eller; iallefall ikke direkte tiltrekkende) og da skal jeg fader meg ha meg frabedt at mannen jeg gjennomgår dette for skal komme med noe annet enn utelukkende støtte. En eneste tjukkas-kommentar, og jeg hadde trødd ei bolle nedi nebbet på fyren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2012 #57 Del Skrevet 3. september 2012 Babyen er vel 7 år gammel nå?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 3. september 2012 #58 Del Skrevet 3. september 2012 (endret) Helt klart er det mennesker som legger på seg for mye i forbindelse med graviditet, og utenfor graviditet. Det gjelder begge kjønn. Men dette er noe fastlege og jordmor adresserer plenty i form av å følge vektutvikling til både barn og voksen - gravide får klar beskjed når de legger på seg for lite, og når de legger på seg for mye. Gjentatte ganger. Man trenger ikke at partneren, som skal være den som støtter en mest - kommer med degraderende og nedsettende kommentarer og kontrollfunksjoner. Det eneste det fører til er å bryte ned det som garantert allerede er et dårlig selvbilde og usikkerhet på hvorvidt man egentlig er noe særlig attraktiv. Jeg er den som må få endringer i kroppen både fysisk og muligens mentalt(via mulig fødselsdepresjon, lavere selvbilde grunnet kroppsendringer etc) - som må bære barnet frem, som må gå gjennom en fødsel, som muligens må revne i hele underlivet og få varige mèn, som må få fysiske spor på kroppen som regnes som uattraktive for mange(eller; iallefall ikke direkte tiltrekkende) og da skal jeg fader meg ha meg frabedt at mannen jeg gjennomgår dette for skal komme med noe annet enn utelukkende støtte. En eneste tjukkas-kommentar, og jeg hadde trødd ei bolle nedi nebbet på fyren. Har du problemer med å ordlegge deg innenfor vanlige høflige normer om noen ikke bifaller din oppfatning av rett og galt? Endret 3. september 2012 av RoH Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå