Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fra en lærer etter en presentasjon: Du var overivrig og innpåtrengende på en positiv måte!

Fra bestefaren min etter at jeg sa at jeg var singel: Det er du nok ikke lenge!

Endelig en tråd uten kritikk og små sure kranglinger. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et kompliment jeg husker godt og som jeg ble rørt over kom fra samboeren sin nevø da han hadde møtt meg første gang (han var 5 1/2 år da):

"Jeg kan ikke skjønne at noe så fint har vært inni magen til noen"

Høres kanskje rart ut, men han synes visst jeg var veldig fin :ler:

Skrevet

På onsdag fikk jeg vite at jeg hadde en hemmelig beundrer, en venn av ei venninne. Han hadde vistnok sagt at han fikk grøssninger nedover ryggen da han så meg for første gang. Når det er ment positivt, er det et kjempekompliment. Spesielt fordi det var morgen etter fylla.. :ler:

Ellers har jeg får andre veldig fine komplimenter, men de er ikke like kortfattede, og ikke så lette å huske ordrett..

Skrevet

Av en fyr jeg datet:

"Jeg vet ikke hva jeg kan si til deg, du har vel hørt alt før. Du er en fantastisk kvinne og alt jeg vil er å bli bedre kjent med deg"

Fra eksen (mens vi var sammen):

"Du er nydeligspennendeintelligentogvakker, og jeg er den lykkeligste mann på jord"

Skrevet (endret)

Det beste komplimentet har kommet fra kvinner.

Har fått flere fra menn oppover p.g.a utseende.. har egentlig betydd lite og ingenting...

Men det fineste kom fra en arbeidskollega: Hun sa at jeg hadde så vakre øyne og hadde lagt merke til dem med en gang. Det føltes som en gammel sjel med masse visdom og hun kunne sett i dem i evigheter. :)

Og fra sjefen min på nystartet arb. sted med ca. 50 ansatte: Hun sa at den som hadde overrasket henne mest av alle dette året var meg. Hun sa at du har så mye kunnskap, det du sier er så riktig og vi har alle noe å lære av deg. :rodme:

(Det var flaut, men likevel et utrolig flott kompliment.)

En annen jente, venninde av min venninde, sa at jeg var den flotteste jenta hun hadde sett. Hun sa; ikke bare har du et flott utseende, men du har en helt spesiell utstrålning. Når du kommer inn, lyser du opp hele rommet.

Jeg har vært heldig og hørt mye fint. :-D Håper jeg er like flink å gi komplimenter også. Det er viktig. Det er noe vakkert i oss mennesker, og spesielt hos dem som er sjenert og blir oversett ligger det mye overraskelser.

Endret av Rakel
Skrevet

"There`s something about you. I can`t put my finger on it, but there`s something about you." Etter hun så at jeg så ut som et spørsmåltegn, førte hun til: "But it`s a positive thing!"

;)

Skrevet

Kjæresten min gir meg kompliment hele tiden.

Uansett hvor j**lig jeg ser ut, så forteller han meg at jeg er fin, åsså ser han på meg med de fine blå øynene sine som viser meg at han faktisk mener det.

*sukk* Elsker min kjære, jeg!

Skrevet

Jeg har ikke lyst at du skal slutte.

Kommentar fra medarbeider med 20 års fartstid i yrket til meg som var ufaglært og hadde 0 erfaring innen emnet.

Skrevet

I dag tridlig krøyp mannen min inntil meg og sa... jeg er så heldig som har deg, du har liksom ALT du...

:)

Ganske fin start på dagen kan man si!!

Gårsdagen var heller ikke så verst ettersom jeg hadde medarbeidersamtale og sjefen min rant over av ros. Jeg var flink faglig, og et hyggelig menneske og en stor ressurs på arbeidsplassen. Og hun fortalte dessuten at en av de andre sjefene hadde kommet til henne for å si at hun syntes jeg var så flink.

Og jeg som har syntes det har vært litt vanskelig å begynne på igjen etter mammapermisjonen. Har ikke følte meg så flink i det siste, egentlig.

Skrevet

Stadig vekk får jeg høre fra samboeren min: "Jeg er glad jeg har deg jeg, alt er så harmonisk sammen med deg."

Gjest LoisLane
Skrevet

Hm. Jeg er ikke bortskjemt. Mine beste kompliment-minner har jeg fra Skauta!

Skrevet

Nå har jeg sitti lenge og vel og tenkt på hvilke komplimenter jeg har fått, og har funnet ut at de fineste jeg har fått er en fra en tidligere klassevenninne. Vi var ikke egentlig så gode venner da hun sa dette, men ble det senere: "Du er så naturlig pen."

Et annet fikk jeg av en venninne på folkehøgskolen, "Du har sånn stil jeg alltid har villet ha, men aldri har turt å ha."

Et annet jeg fikk av en gutt engang "Jeg klarer bare ikke å ikke flørte med deg."

Gjest den undrende
Skrevet

Fra pasienter når jeg arbeidet på sykehjem:

Når det lyser opp i øynene når de så meg.

"Du er den eneste som lyser opp dagene for meg."

"Du er så snill og god. Jeg gleder meg hver gang til jeg skal hit for å se om du har vakt. Ikke at de andre som arbeider her ikke er flinke, det er bare at du er så utrolig snill."

"Jeg er føler meg så trygg når du er her."

Susser på kinnet. Trykk på hånden med takknemlige blikk.

Annet arbeid:

Etter å ha sett at jeg blir iakttatt, så sier medarbeider: "Du passer i dette yrket her. Du passer helt perfekt. Det er meningen at du skal jobbe med dette."

"Vi skal lyse ut en stilling, og jeg ber deg om.. nei, du må søke på stillingen."

Venner eller bekjente:

"Jeg har så lyst til å fortelle deg noe. Noe som jeg aldri har sagt til noen i hele mitt liv." (altså stoler de helt på meg)

Person fra hjelpetelefon, etter en times samtale da jeg ringte for å få hjelp til å hjelpe en venn:

"Du er et fantastisk menneske. Du gjør verden et bedre sted. Hadde det vært flere av deg, hadde vi ikke trengt hjelpestasjonene."

Fra venner og kjærester så har jeg fått så utrolig mange. Det er mange standardfraser (sms'er og lignende), men når man vet de som sier det faktisk mener det, så er det kjempefint. Standardfraser fra fremmede, eller folk på sjekker'n tror jeg ikke mye på. Kommer ikke på alle heller, men kan nevne noen få.

Fra venner:

Du er min skytsengel på jorden.

Du er så utrolig herlig.

Du må være med for at det skal bli skikkelig morsomt.

Du er den jeg bare må snakke med, med en eneste gang, hver gang det skjer meg noe stort. Om det er godt eller vondt.

Åh, jeg hadde ikke klart dette uten deg!

Du er bare et så utrolig flott menneske. Hadde det vært andre omstendigheter, så hadde jeg bedt på mine knær at vi måtte levd resten av livet sammen. Jeg kan ikke tenke på noen andre jeg heller ville oppleve livet sammen med.

Fra kjærester:

Du er den vakreste som finnes.

Du er så vakker jeg gjør vondt inni meg av å se på deg. *pause* Og det er ikke bare utseende, det er den du er.

*hviske i øret* Jeg MÅ ha deg nå.

Jeg har lyst til å leve resten av livet mitt sammen med deg. Jeg har lyst til å bli gammel, krokete og rynkete, holde deg i hånden og vite at det er deg jeg har vært sammen med.

Koselig med slike komplimenter, da man får mye den andre veien også. Både berettiget og ikke. :ler:

Gjest Chrizzy
Skrevet

Ei jente som kom og fortalte meg at da hun og en venninne hadde sett meg på cafe her i byen en gang, så hadde de vært enige om at jeg var en av de peneste de hadde sett :tunge1:

Herregud, føler meg helt flåsete som skriver dette, men det er nu sant i alle fall. Men jeg var litt yngre da, pluss at jeg var lyshåret, nå er jeg mørk. Og det var bare ca 10 000 som bodde i hele den kommunen :ler:

Skrevet
Ei jente som kom og fortalte meg at da hun og en venninne hadde sett meg på cafe her i byen en gang, så hadde de vært enige om at jeg var en av de peneste de hadde sett  :tunge1:

Herregud, føler meg helt flåsete som skriver dette, men det er nu sant i alle fall. Men jeg var litt yngre da, pluss at jeg var lyshåret, nå er jeg mørk. Og det var bare ca 10 000 som bodde i hele den kommunen  :ler:

Men er det ikke typisk da? Vi er så lite flinke til å ta til oss ros. Det er godt å høre, men med en gang man skal dele det med andre igjen, så høres det så teit ut. Og så må man "nedgradere" rosen. Tok meg selv i å gjøre det flere ganger. Så jeg mener: Ta til deg komplimentet! Jeg tror de mente det de sa. Så jeg tror 100% på at du var en av de peneste de hadde sett. :)

Skrevet

Av sambo:

Jeg blir så varm inni meg når jeg ser på deg og tenker på at du er min.

Du gjør meg så mye bedre, bare ved å være deg!

Av mamma og pappa:

Du gjør oss stolte, hver eneste dag, ved det du gjør og den du er.

Av beste venninne:

Du gir meg trygghet til å være svak, men styrke til å være sterk.

Skrevet (endret)

Om det er det beste jeg har fått vet jeg ikke, men hvertfall det mest overraskende... Jeg var ut og gikk, midt på dagen om sommeren. To menn syklet forbi meg, da den ene saknet farten, så på meg og sa "Du ser rett og slett jævlig bra ut!" Og så syklet han videre... :overrasket:

Fikk mye ros for å være dyktig og effektiv i en tidligere jobb, noe som var ekstra koslig fordi jeg ikke likte jobben. Da er det godt å høre at man likevel gjør det bra, at jeg ikke skulket unna selv om det var fristende...

Endret av HildeSol
Skrevet

Tråden er ryddet.

Misty (mod)

Skrevet

:) Så godt at noen rydder litt i tråden "min" - jeg er nok litt rotete av meg selv, så det er godt noen har styringen.

Men hva i all verden kan man trenge å rydde bort i en tråd som er ment å være udelt positiv?? :overrasket:

Forøvrig er det en strålende dag her i Oslo-området, jeg tror nesten jeg må ut en tur og se om jeg finner noen jeg kan si noe hyggelig til!!

Fyll opp med flere fine ting noen har sagt til dere da, folkens, det er så godt å lese om :)

Forøvrig er jeg fortsatt sammen med ham som inspirerte meg til å starte denne tråden, og han er for lengst kåret til verdensmester i komplimenter - og han mener hvert eneste ord han sier!!! Jeg har lært å bare ta det til meg, og ønsker alle kvinner en slik mann i livet sitt :Nikke:

• Liker 1
Skrevet

Lurer litt på jeg også hvorfor denne tråden er ryddet i.... God helg alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...