Gå til innhold

Leve som normalt før positivt graviditetstest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Dere som prøver, lever dere som normalt for positiv graviditetstest? Drikker dere alkohol, spiser salami, og jeg som har migrene, innafor å ta medisiner mot dette som man egentlig ikke kan ta som gravid? Kjipt å sette livet på vent når det kan ta ett år liksom 🙈

Anonymkode: c45df...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp...vi prøvde i over 1 år .hadde vært kjedelig om jeg skulle slutte å spise salamipølse, sushi etc på 1 år..

Og som man sier.. drink til it's pink

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jeg gjorde det. 

Det tok 8 måneder fra jeg sluttet på spiral til jeg var gravid. Jeg er glad jeg fikk leve ordentlig i den perioden, var mye ute og mye sosial. 

jeg testet positivt én dag etter forventet mens. Du deler ingen blodbane med fosteret på det punktet, så det har ingen innvirkning der.

Anonymkode: 79a8e...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja! Jeg tenker det er viktig for å opprettholde livskvalitet, og at man ikke stresser med å bli gravid! Vil tro du blir gravid fortere hvis du lever normalt🥰

Anonymkode: 9f4a1...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lever som normalt, men prøver å droppe snusen, siden nikotin reduserer fruktbarheten.... 

Anonymkode: b95fe...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Lever som normalt, men tar folsyre mens vi prøver. 

Anonymkode: f34c9...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde ikke det. Droppet alt av alkohol og smertestillende mellom eggløsning og til mensen dukket opp. Lot være å planlegge utenlandsreiser frem i tid, fordi jeg da kunne være gravid. Dette holdt jeg på med i flere år, til jeg innså at jeg ville forbli ufrivillig barnløs. Det tærer så veldig at jeg ikke vil anbefale andre det samme.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lever nesten som normalt nå som jeg prøver. Holder meg unna blodfortynnende midler (som migrene medisinen, og Joy Positive Mood), holder meg unna Ibux (etter råd fra gynekologen), og drikker mindre kaffe, og har ikke turt å ta ingefærshots ved migrene da jeg hørte at ingefær var farlig.

Men jeg spiser salami, ost, sushi, drikker vin og te, og kan ta boblebad nå og da. Gynekologen har sakt jeg kan ta Paracet, så det tar jeg fortsatt

Anonymkode: 36bbb...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...