Gå til innhold

Barnet skal bare være med meg, jeg er høygravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gud bedre. Hjelpeløst kvinnfolk, hjelpeløst mannfolk, en sutreunge og så en til på vei. Ja, det her går strake veien til helvete 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 5d791...c20

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til videre, sier nå jeg. Diktator nr 2 kommer snart….

Mannen din er jo ikke spesielt ivaretagende når han ikke evner å ta med seg barnet i skogen e.l

Og legge lista for aktivitet på badeland o.l er totalt idiotisk. 

Endret av MapleSirup
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags råd vil du egentlig ha når du ikke tar til deg noe av det som skrives her? 

Anonymkode: 5ef6b...51e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer du gir etter, jo større blir problemet. Dere har laget det, dere kan snu det. Dere høres tafatte ut.

Anonymkode: 785a5...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pappaen vil ikke på lekeland, badeland osv. Han er ikke en sosial type. Vil helst bare ut i skogen i all slags vær. Kommer sjeldent med noen ideer, venter på at jeg skal si noe.

Anonymkode: 5a26c...384

Bevare meg vel! Ingen voksne VIL på lekeland eller badeland! Likevel tar vi oss sammen og drar til slike grufulle steder en gang i blant.

Og så kommer den tiden da ungene gjerne vil bli med i skogen i all slags vær, og det er en lettelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke spør barnet. La far ta initiativ. Ikke la det gå gjennom deg. Far kan si kort og enkelt «kom nå skal vi to ut på lekeplassen». Så gjennomfører de de. Kamp eller ei. Det blir garantert positivt når de endelig kommer seg til lekeplassen. Dere må bryte mønsteret med at barnet bare skal ha deg med. Selvsagt blir det en utfordring og det vil sikkert bli krevende og gjerne sårt for både deg og barnet når babyen kommer. Da er du jo hvertfall ikke særlig tilgjengelig. Men barnet må bli vant til og finne glede i å finne på ting med far også.

Kanskje kan far og 3åringen ha en egen greie når de skal ut. Sykle, sparkesykkel, spille fotball, gå tur, dra på stranden og lete etter krabber, spille Lotto/puslespill e.l. Har ikke barnet sykkel er det jo mulig at far og barn kjøper sammen og barnet får øve seg sammen med far. Så får de en fin aktivitet sammen. Ikke at noe må kjøpes selvsagt. Men er jo kjekt om far og eldste har noe kjekt å gjøre ute når babyen har kommet til verden. Så kan dere få litt ro inne, mens eldstemann får egentid med far. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg sier til mine barn at jeg ikke forstår sutring. Skal de ha skikkelig respons fra meg må de snakke med vanlig stemme, ellers forstår jeg ikke hva de sier. Det funker ganske bra. Jeg takler ikke, og tolererer ikke sutring og hyling, tenker det er like greit for meg og dem å kvitte seg med den uvanen. 

Anonymkode: d9245...aa7

Åh! Når begynte det å fungere? Når skjønner de det liksom? 

Anonymkode: 4f267...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg sier til mine barn at jeg ikke forstår sutring. Skal de ha skikkelig respons fra meg må de snakke med vanlig stemme, ellers forstår jeg ikke hva de sier. Det funker ganske bra. Jeg takler ikke, og tolererer ikke sutring og hyling, tenker det er like greit for meg og dem å kvitte seg med den uvanen. 

Anonymkode: d9245...aa7

Dette! 

Det funker her og. "Nå skjønner jeg ikke hva du sier, du må bruke ordene dine". Funker 9 av 10 ganger. Og som andre sier, det er ikke barnet som bestemmer, men dere voksne. Mannen din må forresten også ta seg sammen.

Anonymkode: 093d2...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor setter du ingen grenser for deg selv og lærer ungen at den ikke er sentrum av universet? 

Tror det blir mye støy med en sjalu eldstemann om du/dere ikke tar tak nå.

Anonymkode: ae9ca...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

I dag har vært sutring fra ende til en annen. 

Jeg har vært på lekeplassen med ungen på 3, går inn en stund og det er bare sutring. Leker gjemsel med han og styrer på. Pappaen får ikke gjøre noe. Jeg er utslitt.

Han spør om de skal gå ut, men han vil ut med meg - og ikke pappaen. 

For å få slutt på skrikingen så går jeg ut. Jeg klarer så vidt gå, er utslitt og trøtt. 

Er det normalt at en 3 åring er så ute i stand for å gjøre noe selv? Det er helt krise.

Anonymkode: 5a26c...384

Han gjør ingenting for seg selv fordi han savner deg.

 

Anonymkode: b677f...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...