Gå til innhold

Rasekatter- hvilken passer for oss?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Min erfaring er at katter av samme rase har helt ulike personligheter, så jeg hadde nok heller valgt en vanlig huskatt. Man har aldri noen garanti for at man får en "snill" katt.

Anonymkode: ab7db...0ce

Enig! Ville valgt en voksen huskatt, kan bli mye mer kos enn en kattunge for både barn og voksne. En kattunge kan ikke ut før den er 10-12 mnd, og de er slitsomme å ha innendørs mens de er proppfulle av energi. I tillegg er det ikke så koselig for barna med en kattunge som klorer, biter og som i alle fall ikke har tenkt til å kose, bare herje og leke hele tiden. 

Da er det bedre med en voksen huskatt som kan slippes ut etter noen uker, som kan leke når den bys opp til det, som man vet synes barn og folk er greit og faktisk er interessert i kos. Da vil man også stort sett slippe unna utgiftene til kastrering og chipping. 

Anonymkode: 8f639...6c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke adoptere fra FOD el.l.? Da får du ofte vite litt om katten på forhånd også :) 

Anonymkode: 763fd...bde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2022 den 15.54):

Grunnen er at etter min erfaring så knytter kattene seg mindre til oss mennesker når det er flere katter. Ønsker også kun en kattunge om gangen. 
Og sett bort i fra det som er hovedgrunnen så har jeg ikke råd til å kjøpe to katter samtidig. 

Har vokst opp med katter med god spredning i alder. Det har aldri vært noe problem å få inn nye katter. Så for oss vil vil fordelene med å få dem på ulikt tidspunkt være større enn fordelene med å få dem samtidig. 

Anonymkode: 0d4fa...a82

Dette ville jeg gått en ekstra runde på om jeg hadde vært deg. To fra samme kull ville jeg tenkt var optimalt. 

jeg har to kull-søsken, og begge er veldig knyttet til meg. 

Anonymkode: 16698...fe2

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

At de knytter seg mindre til menneskene om man skaffer de samtidig er bare tull. 

Anonymkode: f7be3...303

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

At de knytter seg mindre til menneskene om man skaffer de samtidig er bare tull. 

Anonymkode: f7be3...303

Det er min erfaring. Hadde en superkosete katt som ble uinteressert i folk når han fikk bo sammen med søsteren sin. Kommer uansett ikke til å skaffe to fra samme kull. 

Anonymkode: 0d4fa...a82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...