Gå til innhold

Hvordan leve med at den du elsker skal dø?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har levd en liten stund med denne beskjeden. Jeg skal miste min fantastiske mann, barna skal miste verdens beste pappa. Vi vet ikke når, er vi heldige kan det bli noen «gode» år først. «Gode» fordi ting allerede er annerledes enn før han ble syk. Alle sier vi må ta vare på de gode stundene, leve livet til det fulle, finne på masse som kan gi gode minner. For meg er de gode stundene en helt vanlig hverdag. 
For dere som står i dette, eller har opplevd det; hvordan klarer dere å la de «gode» årene som er igjen bli gode, og ikke la frykten om det som skal komme ta overtaket?

Anonymkode: 4de0a...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg klarer det ikke.

Livet er preget av alt det praktiske som jeg nå må gjøre alene, der vi tidligere var to.

Alt er bare plikter og ventesorg og grå hverdag.

Håper du finner en bedre måte å takle det på.

Anonymkode: 85f2f...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finns ingen fasit. Men ta vare på de dagene dere får, la hver dag telle. Og gjør det dere har lyst i dag, ikke utsett det. Men samtidig ; ikke tenk at dere må gjøre ALT mens han lever. 

Og ta vare på deg selv, av og til må man gå ut i skogen og grine, hyle eller slå løs på kvist og kvast for å avreagere. For det ER urettferdig og det ER kjipt! Og man " sprekker" av og til. Man kan holde maska lenge men av og til MÅ følelsene få komme ut. 

Og snakk med andre om det, det kan hjelpe og slippe å gå å bære på det alene. 

Jeg vet litt om hvordan du har det ❤️ 

Anonymkode: 3c956...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det er en tung beskjed og leve med,at den du elsker ikke skal være der noe mere, at alt du ser hver dag minner deg om den som ikke er der mere ❤❤

Har nettopp vært igjennom det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...