Gå til innhold

Sterk fly-angst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg liker heller ikke å fly, men reiser en god del gjennom jobben. Hvis jeg kan velge så tar jeg tog, men av og til må jeg trosse flyangsten min og bare fly. Når jeg kjenner angsten komme prøver jeg å fokusere på pusten. 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det beste er jo egentlig å utfordre angsten. Du kan velge å gjøre det neste gang du må fly, istedenfor.. Men hadde det ikke vært deilig å bare få det overstått nå? Tenk for en mestringsfølelse du kunne fått🤩

Anonymkode: dc022...90c

Det er frustrerende å ikke våge. Jeg har planer om å reise neste helg, men nå har jeg rotet godt med bestillinger. 

Jeg bestillte først tog først, og kanselerte etter at folk jeg kjenner sa at det tar jo så mange timer med toget. Jeg fikk refundert. Flybilletter er refundert og nå gjelder det å finne ut hva jeg skal komme meg fram dit med. Føler meg skuffet over meg selv. 

Man må jo sjelden nødt å fly. Men jeg bør kanskje forsøke å ta fly en vei, og tog tilbake. Sikkert lettere å ta fly ved utreise og tog tilbake, så slipper jeg å grue meg til hjemreisen ihvertfall. 

Jeg er så redd fordi jeg tenker på så høyt flyet går. Og tenk om det skjedde en ulykke , tenk den angsten og den anger jeg ville fått da. Vet det er katastrofetenking. Jeg bør våge å leve. Det er jo raskere med fly. 

Anonymkode: 065a8...3cd

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Mobella66 said:

Jeg liker heller ikke å fly, men reiser en god del gjennom jobben. Hvis jeg kan velge så tar jeg tog, men av og til må jeg trosse flyangsten min og bare fly. Når jeg kjenner angsten komme prøver jeg å fokusere på pusten. 

Jeg tror at jeg aldri vil kvitte meg med angsten. Jeg har reist med fly til USA i full angst og. Da kanselerte jeg først flyet for å bestille på nytt og hoppet i det. Men angsten var grusom både før reisen, og underveis og helt til turen var overstått. Har dratt med fly til syden.  Byttet flere fly underveis. Men angsten har vært der hver gang. 

AnonymBruker
Skrevet

Huff , skuffet på meg selv. Bestillte to refunderbare togbilletter. Jeg har nok blitt verre med fly-angsten. Men orker ikke å bekymre meg. Dessuten en positiv sak at refunderbare togbilletter var billigere enn fly med tanke på at flytoget kommer i tillegg. Men trøsten er at det er nok ikke bare meg som er så redd for å fly  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...