AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #1 Skrevet 21. mai 2022 Jeg forsøkte å lytte til de som sier at jeg bør fly istedet for å ta tog i 6 timer innenlands. De vet at jeg har flyangst men sa at det var bare å bestille. Skal reise på slutten av en ukes ferie som jeg har fått . Men nå går jeg allerede å bare gruer meg. Er helt grusomt. Angrer på at jeg bestillte flybilletter. Er kjipt å måtte igjennom angsten i lang tid på forhånd og angsten helt til hele turen er over. Noen som har tips om hva jeg bør gjøre for å få bort denne angsten, istedet for å bare gå nervøs i over en uke til denne reisen? Anonymkode: 065a8...3cd
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #2 Skrevet 21. mai 2022 Mamma har flyangst og tar Sobril når hun skal ut og fly. Det hjelper såpass at hun kommer seg gjennom reisen uten å få panikk men ikke noe mer enn det. Fly er jo også en sånn angst som det er vanskelig å kurere med eksponering ettersom de færreste har mulighet til å ta seg en flytur et par ganger i uka. Hadde jeg vært deg hadde jeg nok satsa på tog heretter. Jeg har ikke flyangst, men jeg har angst for andre ting som jeg må forholde meg til daglig. Så for meg er det eksponering som gjelder. Men ting man gjør såpass sjeldent som å fly hadde jeg heller unngått så lenge det finnes alternativer. Anonymkode: 9ff1a...883 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #3 Skrevet 21. mai 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Mamma har flyangst og tar Sobril når hun skal ut og fly. Det hjelper såpass at hun kommer seg gjennom reisen uten å få panikk men ikke noe mer enn det. Fly er jo også en sånn angst som det er vanskelig å kurere med eksponering ettersom de færreste har mulighet til å ta seg en flytur et par ganger i uka. Hadde jeg vært deg hadde jeg nok satsa på tog heretter. Jeg har ikke flyangst, men jeg har angst for andre ting som jeg må forholde meg til daglig. Så for meg er det eksponering som gjelder. Men ting man gjør såpass sjeldent som å fly hadde jeg heller unngått så lenge det finnes alternativer. Anonymkode: 9ff1a...883 Står at flex bilettene som jeg bestillte kan refunderes på min side hos norwegian. Og den må kanselleres innen 24 timer etter bestilling. Nå er desverre ikke chat åpen før kl 9, og da er jeg på jobb. Jeg har lyst å refundere, men vet ikke om jeg får pengene igjen... selv om jeg tyder det slik at jeg skal ha pengene igjen om jeg kansellerer innen 24 timer etter kjøp.. Anonymkode: 065a8...3cd
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #4 Skrevet 21. mai 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Mamma har flyangst og tar Sobril når hun skal ut og fly. Det hjelper såpass at hun kommer seg gjennom reisen uten å få panikk men ikke noe mer enn det. Fly er jo også en sånn angst som det er vanskelig å kurere med eksponering ettersom de færreste har mulighet til å ta seg en flytur et par ganger i uka. Hadde jeg vært deg hadde jeg nok satsa på tog heretter. Jeg har ikke flyangst, men jeg har angst for andre ting som jeg må forholde meg til daglig. Så for meg er det eksponering som gjelder. Men ting man gjør såpass sjeldent som å fly hadde jeg heller unngått så lenge det finnes alternativer. Anonymkode: 9ff1a...883 Jeg har også angst i det daglige, og dette gjør ikke det bedre. Så jeg kommer heretter til å ta tog. Tror jeg må forsøke å få turen refundert. Anonymkode: 065a8...3cd
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #5 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forsøkte å lytte til de som sier at jeg bør fly istedet for å ta tog i 6 timer innenlands. De vet at jeg har flyangst men sa at det var bare å bestille. Skal reise på slutten av en ukes ferie som jeg har fått . Men nå går jeg allerede å bare gruer meg. Er helt grusomt. Angrer på at jeg bestillte flybilletter. Er kjipt å måtte igjennom angsten i lang tid på forhånd og angsten helt til hele turen er over. Noen som har tips om hva jeg bør gjøre for å få bort denne angsten, istedet for å bare gå nervøs i over en uke til denne reisen? Anonymkode: 065a8...3cd Hvem er det som mener at fly er bedre enn tog? Anonymkode: a36c9...a5b
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #6 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem er det som mener at fly er bedre enn tog? Anonymkode: a36c9...a5b De som mener det viktigste er å komme frem fortest mulig sikkert. Enkelte har det jo så himla travelt hele tiden. Anonymkode: 9ff1a...883 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #7 Skrevet 21. mai 2022 21 minutter siden, AnonymBruker said: Hvem er det som mener at fly er bedre enn tog? Anonymkode: a36c9...a5b Jeg kansellerte reisen. Orker ikke å måtte gå rundt nervøs helt til jeg skal reise. Håper bare at jeg slipper å betale reisen. Har flex refunderbar bilett, og det står at den kan kansuleres og at man får igjen pengene hvis man avbestiller innen 24 timer. Håper det stemmer. Hvis ikke får jeg kontakte de. Fikk ikke tid å kontakte de før jobb i dag. Anonymkode: 065a8...3cd
Jdz Skrevet 21. mai 2022 #8 Skrevet 21. mai 2022 Det er ingenting i veien med å ta tog og det er minimalt hvor mye tid du sparer netto ved å ta fly i stedet for tog. På den andre siden gjør du nok lurt i å ta tak i flyangsten din, jo før, jo heller. Det åpner jo mange muligheter om du vil se verden utenfor Norge. Det finnes massevis av kurs og selvhjelpsbøker og videoer som kan hjelpe deg. Jeg har faktisk litt flyangst selv, men har likevel sikkert 1000 flyturer bak meg. Med mindre jeg skal rett på jobb tar jeg derfor gjerne et glass vin eller to før avgang hvis jeg kjenner veldig på det og det er utrolig hvor mye det hjelper. Det er ikke verdens undergang å ikke kunne fly, samtidig er jo faktisk fly statistisk sett den tryggeste måten å reise på. Tryggere enn både tog og bil. Hva med å bestille en fleksibel togbillett i tillegg, så slipper du å bestemme deg med en gang? Så kan du kjenne litt på det og forberede deg mentalt, men likevel ha en exit-mulighet helt fram til avreise. Jeg har tro på at du greier dette hvis du vil 😊 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #9 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kansellerte reisen. Orker ikke å måtte gå rundt nervøs helt til jeg skal reise. Håper bare at jeg slipper å betale reisen. Har flex refunderbar bilett, og det står at den kan kansuleres og at man får igjen pengene hvis man avbestiller innen 24 timer. Håper det stemmer. Hvis ikke får jeg kontakte de. Fikk ikke tid å kontakte de før jobb i dag. Anonymkode: 065a8...3cd Flex betyr du kan avbestille helt fram til avreise, det er derfor disse billettene er litt dyrere enn andre billetter. Alle flybilletter kan hos de fleste selskaper avbestilles innen 24 timer. Anonymkode: 4b715...973 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #10 Skrevet 21. mai 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Flex betyr du kan avbestille helt fram til avreise, det er derfor disse billettene er litt dyrere enn andre billetter. Alle flybilletter kan hos de fleste selskaper avbestilles innen 24 timer. Anonymkode: 4b715...973 Jeg kansulerte og da regner jeg med at jeg slipper å betale reisen. Tar heller hensyn til min egen angst når det gjelder å fly alene. Synes det er verre å fly alene når jeg har angst Anonymkode: 065a8...3cd 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #11 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kansulerte og da regner jeg med at jeg slipper å betale reisen. Tar heller hensyn til min egen angst når det gjelder å fly alene. Synes det er verre å fly alene når jeg har angst Anonymkode: 065a8...3cd Skjønner deg godt. Hatt to panikk anfall i mitt liv begge i fly. Jeg har dessverre fått det etter opplevelser med fly, elsket å fly og fløy mye før det også alene. Anonymkode: d5cd8...209 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #12 Skrevet 21. mai 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner deg godt. Hatt to panikk anfall i mitt liv begge i fly. Jeg har dessverre fått det etter opplevelser med fly, elsket å fly og fløy mye før det også alene. Anonymkode: d5cd8...209 Godt med forståelse. Takk. Jeg orket ikke å gå rundt med mageknip og angst når jeg kan slippe det. Problemet er også at jeg skulle fly helt alene. Har klart å komme meg på fly mange ganger selv om jeg var nervøs, men da hadde jeg følge. Det sies at fly er det sikreste transportmiddel, men jeg er uansett redd å fly. Anonymkode: 065a8...3cd
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #13 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Godt med forståelse. Takk. Jeg orket ikke å gå rundt med mageknip og angst når jeg kan slippe det. Problemet er også at jeg skulle fly helt alene. Har klart å komme meg på fly mange ganger selv om jeg var nervøs, men da hadde jeg følge. Det sies at fly er det sikreste transportmiddel, men jeg er uansett redd å fly. Anonymkode: 065a8...3cd Ja har man angst hjelper det ikke med allverdens fornuft og logikk, angst er jo en kroppslig reaksjon og ikke noe viljestyrt. Tror det kan være vanskelig å sette seg inn i for de som ikke har opplevd det selv. Anonymkode: 9ff1a...883 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #14 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Godt med forståelse. Takk. Jeg orket ikke å gå rundt med mageknip og angst når jeg kan slippe det. Problemet er også at jeg skulle fly helt alene. Har klart å komme meg på fly mange ganger selv om jeg var nervøs, men da hadde jeg følge. Det sies at fly er det sikreste transportmiddel, men jeg er uansett redd å fly. Anonymkode: 065a8...3cd Ja de sier det er det tryggeste,men samtidig så unaturlig for oss å være 10000 meter over bakken 🙈 Anonymkode: d5cd8...209 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #15 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg kansulerte og da regner jeg med at jeg slipper å betale reisen. Tar heller hensyn til min egen angst når det gjelder å fly alene. Synes det er verre å fly alene når jeg har angst Anonymkode: 065a8...3cd Det skal du selvfølgelig få. Jeg mente bare at hele poenget med flex-billett var at du IKKE behøver å kansellere innen 24 timer for å få tilbake pengene, men kan kansellere når som helst. Anonymkode: 4b715...973 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #16 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kansellerte reisen. Orker ikke å måtte gå rundt nervøs helt til jeg skal reise. Håper bare at jeg slipper å betale reisen. Har flex refunderbar bilett, og det står at den kan kansuleres og at man får igjen pengene hvis man avbestiller innen 24 timer. Håper det stemmer. Hvis ikke får jeg kontakte de. Fikk ikke tid å kontakte de før jobb i dag. Anonymkode: 065a8...3cd Nå ivaretar du angsten din - i årevis. Har også angst for fly, tog, tunnell, heis osv osv. Men presser meg gjennom. Nå har jeg kjørt så mye tunnell, så den fobien er borte. En av ti millioner fly detter ned, da har du så sjuuuukt uflaks hvis ditt fly går ned😘 Angst MÅ du stå i, ellers blir livet vanskelig. God klem ♥️ Anonymkode: 2998b...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #17 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja har man angst hjelper det ikke med allverdens fornuft og logikk, angst er jo en kroppslig reaksjon og ikke noe viljestyrt. Tror det kan være vanskelig å sette seg inn i for de som ikke har opplevd det selv. Anonymkode: 9ff1a...883 Har hatt masse angst og panikkanfall. Senest i går var jeg på vei til å få ett midt inni skævven, men klarte puste meg gjennom det. Angst MÅ man stå i! Anonymkode: 2998b...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #18 Skrevet 21. mai 2022 Når jeg begynner å grue meg så prøver jeg å tvinge meg selv til å leve i nuet. Jeg vil ikke og orker ikke å leve flere uker i en skrekk-fremtid der alt jeg frykter skjer igjen og igjen. Det er idiotisk å torturere meg selv på den måten og jeg vil ikke leve sånn! Erfaring har vist meg at det fryktelige jeg er redd for, det skjer ikke! Det går bra eller mye bedre enn jeg tror. Så jeg fokuserer på det som er her og nå, det jeg kan se, kjenne og lukte rundt meg. Forteller meg selv at jeg er trygg, jeg er her, nå. Anonymkode: b17de...e0f 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #19 Skrevet 21. mai 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Nå ivaretar du angsten din - i årevis. Har også angst for fly, tog, tunnell, heis osv osv. Men presser meg gjennom. Nå har jeg kjørt så mye tunnell, så den fobien er borte. En av ti millioner fly detter ned, da har du så sjuuuukt uflaks hvis ditt fly går ned😘 Angst MÅ du stå i, ellers blir livet vanskelig. God klem ♥️ Anonymkode: 2998b...dd2 Kanskje jeg bør bestille flybilletter på nytt og stå i angsten... Tenker på det nå etter å ha avbestillt. Jeg bør jo kunne våge å fly. Anonymkode: 065a8...3cd
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #20 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje jeg bør bestille flybilletter på nytt og stå i angsten... Tenker på det nå etter å ha avbestillt. Jeg bør jo kunne våge å fly. Anonymkode: 065a8...3cd Ja, det beste er jo egentlig å utfordre angsten. Du kan velge å gjøre det neste gang du må fly, istedenfor.. Men hadde det ikke vært deilig å bare få det overstått nå? Tenk for en mestringsfølelse du kunne fått🤩 Anonymkode: dc022...90c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå