AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #1 Del Skrevet 20. mai 2022 Jeg har datet en mann i et halvt år. Han er en fantastisk fin fyr. Jeg merker at han liker meg, og at han bryr seg om meg. Han er kjærlig og lidenskapelig, og vi har det alltid veldig fint sammen. Men i det siste har jeg følt på at dette ikke er nok. Jeg trenger å vite hvor vi står. Han vil at vi kun skal ha hverandre, men han vil ikke definere oss som kjærester. Han sier ting er bra sånn som de er nå. Det virker som han er redd for å forplikte seg. Jeg har sagt at jeg ikke syns det er godt nok, for jeg trenger mer forutsigbarhet enn det. Jeg vil at vi skal være kjærester. Han har sagt at vi får tenke litt på det. Jeg klarer ikke helt forstå dette. For sånn vi har det, så er vi jo kjærester etter min mening. Er jeg teit som har forventninger om noe mer? Bør jeg ta det rolig å vente til han er klar? Jeg kjenner at relasjonen begynner å tære på meg fordi jeg er så usikker på hans ståsted. Noen som har erfaringer eller råd og dele? Anonymkode: 48452...cc2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #2 Del Skrevet 20. mai 2022 Vær så god NESTE!!! Anonymkode: 319fa...3e0 15 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #3 Del Skrevet 20. mai 2022 Jeg skjønner meg ikke på datingkulturen i dag. Han vil ha lett tilgang til sex ellers så trenger han bare litt tid. Etter et halvt år burde han vite hva han vil. Men det virker som folk generelt ikke vil forplikte seg. Jeg erfarte noe lignende. Jeg bestemte meg til slutt for at jeg ikke orket mer, og bestemte meg for å gå videre. Var helt ødelagt da jeg sa det til han, da endret han seg og skjønte at han måtte bestemme seg. Jeg var overbevist om at han ikke ville velge meg, men der tok jeg feil. Men jeg måtte gi han et slags ultimatum der jeg var klar over at jeg ble stående uten han. Anonymkode: 6c07d...c36 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #4 Del Skrevet 20. mai 2022 ALDRI VENT PÅ EN MANN! som ikke klarer å «bestemme» seg. Du gir han kjæreste fordeler nå, da trenger han ikke forplikte seg mer. HAN har det som plommen i egget, UTEN forpliktelser! Anonymkode: 6f9c2...07d 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #5 Del Skrevet 20. mai 2022 Dump han. En forelsket mann er ikke usikker. IKKE GI KJÆRESTEFORDELER TIL MENN SOM IKKE VIL HA DERE! Anonymkode: 7c4d5...f2b 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #6 Del Skrevet 20. mai 2022 Hvor klar tale trenger du egentlig? Han vil ligge med deg mens han holder utkikk etter en kjæreste. Han er IKKE forelsket. Anonymkode: fc445...e45 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #7 Del Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): ALDRI VENT PÅ EN MANN! som ikke klarer å «bestemme» seg. Du gir han kjæreste fordeler nå, da trenger han ikke forplikte seg mer. HAN har det som plommen i egget, UTEN forpliktelser! Anonymkode: 6f9c2...07d Hvilke fordeler er det du snakker om? Som eksklusiv, men ikke definert offentlig som kjærester har man da ingen fordeler? I den tiden som singel, uten eksklusivitet er den tiden hvor menn flest har mest sex. Anonymkode: efe59...ba9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 20. mai 2022 #8 Del Skrevet 20. mai 2022 Jeg skjønner ikke hva som er annerledes med slik dere har det og å være kjærester? Hvis ingen av dere treffer andre for sex, og dere oppfører dere som kjærester, så er dere jo det. Jeg skjønner virkelig ikke hva som er så skummelt med å bruke den definisjonen? Jeg har på den annen side aldri spurt menn jeg har hatt forhold til om hvorvidt vi er kjærester - har egentlig bare tatt det for gitt at vi er det. Sånn sett kan man jo snu på det å si at hvorfor må du ha den definisjonen, når dere er kjærester allerede? Til dere som sier at han ikke har forpliktelser - det har han jo, de har jo (så vidt jeg forstår) blitt enige om at de ikke møter andre, altså han har forplikta seg til å holde seg til kun TS. Det er vel i grunnen definisjonen på kjærester for de fleste. Hva for mer forpliktelse tenker du at det ligger i å kalle seg kjærester? Jeg skjønner godt at du vil at dere skal kalle dere kjærester, altså. Men hvis du tenker over det, så er det vel ingen praktiske forskjeller på slik dere har det nå og det å kalle seg kjærester? Å kalle seg kjærester er jo ikke det samme som å love hverandre evig troskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #9 Del Skrevet 20. mai 2022 Ting er bra som de er nå FOR HAN. De er åpenbart ikke bra for deg, for du kjenner på utrygghet og lurer på hvor du egentlig har han. Han sier "vi får tenke litt på det", men du vet jo hva du vil og er tydelig på det. Høres ut som om han venter på "noe bedre", hva/hvem det nå er. Hadde ikke ventet lenge nei, dette må du slippe å stå i lenge. Anonymkode: 3897e...adf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 20. mai 2022 #10 Del Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ting er bra som de er nå FOR HAN. De er åpenbart ikke bra for deg, for du kjenner på utrygghet og lurer på hvor du egentlig har han. Han sier "vi får tenke litt på det", men du vet jo hva du vil og er tydelig på det. Høres ut som om han venter på "noe bedre", hva/hvem det nå er. Hadde ikke ventet lenge nei, dette må du slippe å stå i lenge. Anonymkode: 3897e...adf Det kan han jo helt fint gjøre selv om de kaller seg kjærester også. Det er ikke sånn at kalle seg kjærester = da har man kapra vedkommende for alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #11 Del Skrevet 20. mai 2022 Hvis du ikke vil ha det som er tilbudt, så er det jo bare å si nei takk og gå videre. Du velger selv hva og hvordan du vil ha det hver dag. Anonymkode: 54da3...968 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #12 Del Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ting er bra som de er nå FOR HAN. De er åpenbart ikke bra for deg, for du kjenner på utrygghet og lurer på hvor du egentlig har han. Han sier "vi får tenke litt på det", men du vet jo hva du vil og er tydelig på det. Høres ut som om han venter på "noe bedre", hva/hvem det nå er. Hadde ikke ventet lenge nei, dette må du slippe å stå i lenge. Anonymkode: 3897e...adf Jeg er sånn som han du beskriver. Det skyldes hos meg frykt. Redselen for å ikke være god nok, minner fra svik tidligere. Det er ikke fordi jeg venter på noen bedre. Eller ikke er forelsket. Det er redsel for hjertesorg, og å velge feil. Slikt kan ta tid hos noen med dårlige erfaringer..Bli trygg, stole på, ha selvfølelsen i orden. Anonymkode: 8dc59...6a9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #13 Del Skrevet 20. mai 2022 Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner ikke hva som er annerledes med slik dere har det og å være kjærester? Hvis ingen av dere treffer andre for sex, og dere oppfører dere som kjærester, så er dere jo det. Jeg skjønner virkelig ikke hva som er så skummelt med å bruke den definisjonen? Jeg har på den annen side aldri spurt menn jeg har hatt forhold til om hvorvidt vi er kjærester - har egentlig bare tatt det for gitt at vi er det. Sånn sett kan man jo snu på det å si at hvorfor må du ha den definisjonen, når dere er kjærester allerede? Til dere som sier at han ikke har forpliktelser - det har han jo, de har jo (så vidt jeg forstår) blitt enige om at de ikke møter andre, altså han har forplikta seg til å holde seg til kun TS. Det er vel i grunnen definisjonen på kjærester for de fleste. Hva for mer forpliktelse tenker du at det ligger i å kalle seg kjærester? Jeg skjønner godt at du vil at dere skal kalle dere kjærester, altså. Men hvis du tenker over det, så er det vel ingen praktiske forskjeller på slik dere har det nå og det å kalle seg kjærester? Å kalle seg kjærester er jo ikke det samme som å love hverandre evig troskap. Det har jo noe med markeringen å gjøre. Å klart og tydelig si, det er oss to. Noen har behov for å høre det bli sagt, jeg velger deg. Ærlig sak det. Anonymkode: 3897e...adf 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 20. mai 2022 #14 Del Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er sånn som han du beskriver. Det skyldes hos meg frykt. Redselen for å ikke være god nok, minner fra svik tidligere. Det er ikke fordi jeg venter på noen bedre. Eller ikke er forelsket. Det er redsel for hjertesorg, og å velge feil. Slikt kan ta tid hos noen med dårlige erfaringer..Bli trygg, stole på, ha selvfølelsen i orden. Anonymkode: 8dc59...6a9 Men hva blir den store forskjellen ved å definere seg som kjærester? Blir hjeresorgen mindre hvis dere oppfører dere som kjærester, men ikke definerer forholdet? 🤔 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #15 Del Skrevet 20. mai 2022 Hannah80 skrev (15 minutter siden): Men hva blir den store forskjellen ved å definere seg som kjærester? Blir hjeresorgen mindre hvis dere oppfører dere som kjærester, men ikke definerer forholdet? 🤔 Høres sikkert dumt ut, men jeg tror det bunner i skamfølelse. Jeg følte skam da mannen min var utro, dumpet meg, og nå ser lykkelig ut med ny dame. Skrør av henne, hvor god og flott hun var mens jeg var vanskelig som han sa til familie og venner. Andre trøstet meg om at jeg ikke måtte glemme min verdi. At det var sagt for å rettferdiggjøre hans svik og utroskap. Sympatiske blikk i bygda. Derfor: Er jeg kjæreste og han gjør det slutt risikere jeg at denne smertefulle følelsen gjentar seg. Har vi ikke definert forhold derimot er " fallhøyden" mindre. Vi var jo kun i bli kjent fasen liksom. Sånn har jeg det, men selvfølgelig ikke sikkert ts sin mann har det slik. Anonymkode: 8dc59...6a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 20. mai 2022 #16 Del Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har datet en mann i et halvt år. Han er en fantastisk fin fyr. Jeg merker at han liker meg, og at han bryr seg om meg. Han er kjærlig og lidenskapelig, og vi har det alltid veldig fint sammen. Men i det siste har jeg følt på at dette ikke er nok. Jeg trenger å vite hvor vi står. Han vil at vi kun skal ha hverandre, men han vil ikke definere oss som kjærester. Han sier ting er bra sånn som de er nå. Det virker som han er redd for å forplikte seg. Jeg har sagt at jeg ikke syns det er godt nok, for jeg trenger mer forutsigbarhet enn det. Jeg vil at vi skal være kjærester. Han har sagt at vi får tenke litt på det. Jeg klarer ikke helt forstå dette. For sånn vi har det, så er vi jo kjærester etter min mening. Er jeg teit som har forventninger om noe mer? Bør jeg ta det rolig å vente til han er klar? Jeg kjenner at relasjonen begynner å tære på meg fordi jeg er så usikker på hans ståsted. Noen som har erfaringer eller råd og dele? Anonymkode: 48452...cc2 Han er dessverre ikke så interessert som du har inntrykk av. Hadde han virkelig vært forelsket hadde det ikke vært et spørsmål, da ville han selvfølgelig blitt eksklusiv med deg. Tingene du ramser opp, er klassiske ting man sier når man bare vil ha sex og nærhet, men ingenting seriøst. Jeg hadde aldri ventet på en mann, nei - du må bare komme deg videre, da kommer du til å finne en som virkelig verdsetter deg. Hvor gamle er dere? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 20. mai 2022 #17 Del Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres sikkert dumt ut, men jeg tror det bunner i skamfølelse. Jeg følte skam da mannen min var utro, dumpet meg, og nå ser lykkelig ut med ny dame. Skrør av henne, hvor god og flott hun var mens jeg var vanskelig som han sa til familie og venner. Andre trøstet meg om at jeg ikke måtte glemme min verdi. At det var sagt for å rettferdiggjøre hans svik og utroskap. Sympatiske blikk i bygda. Derfor: Er jeg kjæreste og han gjør det slutt risikere jeg at denne smertefulle følelsen gjentar seg. Har vi ikke definert forhold derimot er " fallhøyden" mindre. Vi var jo kun i bli kjent fasen liksom. Sånn har jeg det, men selvfølgelig ikke sikkert ts sin mann har det slik. Anonymkode: 8dc59...6a9 Vet du hva. Det ga veldig mye mening i det du skrev. Må ha vært vondt for deg❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #18 Del Skrevet 20. mai 2022 Hannah80 skrev (42 minutter siden): Vet du hva. Det ga veldig mye mening i det du skrev. Må ha vært vondt for deg❤️ Takk! Det hjelper litt å skrive det her, men jeg klarer ikke å åpne meg om akkurat dette til noen. Helt sperre. Og jeg er/var egentlig en åpen person. Antagelig en psykisk forsvarsmekanisme? Jeg er til vanlig nå også blid og stort sett glad, men dette er for tøft og vondt å innrømme og snakke om. Anonymkode: 8dc59...6a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #19 Del Skrevet 20. mai 2022 Jeg er kvinne og har gjort det samme da jeg var yngre. Han liker deg godt nok til å henge og ha sex, men vil ha en enkel vei ut når han finner en han liker bedre. Anonymkode: 2dd27...10a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #20 Del Skrevet 20. mai 2022 Forstår veldig godt hvorfor menn ikke vil forplikte seg i dag, han du dater har skjønt det. 😁 Anonymkode: 76ac9...fe4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå