Gå til innhold

Liker dere fuglekvittring?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hater det, er det verste med å bo på landet, alle fuglene man vil skyte.

Anonymkode: a251d...20f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei ikke tidlig om morgenen!

Fra kl 04:30 og utover kvitrer småfuglene, og fra 05-06 skriker skjærene så det er umulig å sovne igjen😐

Anonymkode: 3a43c...ce7

AnonymBruker
Skrevet

Elsker det, bortsett fra på natta, da kan fuglekvitter holde meg våken.

Anonymkode: 4c9aa...603

AnonymBruker
Skrevet

Både og, blir litt trist av det også, litt melankolsk, vet ikke hvorfor.

Anonymkode: f6cc9...fb0

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt 🌺

Anonymkode: c2fce...6ca

Skrevet

Eeelsker det og elsker fugler!😍

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja!! Til og med måkeskrik!!

Anonymkode: f73f0...078

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke når jeg skal sove, hører det veldig godt selv om jeg lukker igjen vindu osv 

Anonymkode: 49d6c...7ce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater det! Her starter spetakkelet 04.00 rett utenfor soveromsvinduene våre, og særlig en forbaska gråspurv går meg på nervene. De skriker også ustanselig når vi sitter i den lille hagen vår og vil nyte godværsdagene. Må bruke ørepropper for å få sove. 

Anonymkode: be92a...d04

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 21.37):

Hva er det?

Anonymkode: 61e0d...a32

Den lille brune fuglen som du alltid har trodd er en gråspurv ;)

• Liker 1
Skrevet

Elsker det! Selv om jeg bor i by så er det heldigvis en del trær og grønne områder i nærheten, så vi hører masse fugler nesten hele døgnet. Elsker spesielt når skjærene setter i gang med å prate med hverandre utenfor, de har så utrolig mange merkelige lyder. Vi har en liten skjære-familie som alltid kommer tilbake til det samme treet i bakgården her. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke koselig med fuglekvitter i trærne utenfor soveromsvinduet mitt klokka 04 om natten... De begynner jo å kvitre i grålysningen. Noen ganger vekker de meg med spetakkelet sitt. Men jeg orker ikke sove med vinduet lukket, da blir det kvelende på soverommet.

Skulle saget ned de to trærne utenfor vinduet mitt, så hadde ikke fuglespetakkelet hatt noe sted å sitte og lage bråket sitt ved vinduet mitt! Men det å sage ned trær får jeg nok ikke lov til av borettslaget 😛 

Skrevet

Elsker det. Selv om jeg hører dem i løpet av morgentimene, våkner jeg ikke ordentlig av dem. Det er såpass avslappende at det ikke river meg ut av søvnen, men er en fin måte å våkne gradvis på. Og jeg synes bare det er koselig at jeg kan høre at nå er dompapene våkne, eller kjøttmeisene, eller bokfinkene. Og jeg har mye fugler her, og mye fuglesang. Bor i skogkanten, og soveromsvinduet vender ut mot skogen. Er veldig glad i fugler, og dyr generelt. 

Skrevet

Elsker fuglekvitter 🥰🥰🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2022 den 21.40):

Synes dere det er koselig og avslappende å høre fugler kvitre?

Anonymkode: 61e0d...a32

AnonymBruker skrev (På 19.5.2022 den 21.41):

Kommer an på hva slags fugler, når på døgnet og hvor nære de er. 

Anonymkode: 0dbed...b1a

Dette! Det er tider på døgnet det irriterer meg grenseløst - som om natta når jeg helst vil sove og det går gjennom ørepropper OG søvn liksom :P da er jeg nok ikke akkurat blidfisen jeg er på dagtid som syns det er så koselig så... 

AnonymBruker
Skrevet

Nylig flyttet til et sted hvor jeg har fuglekvitter døgnet rundt. Synes i utgangspunktet det er koselig, men i starten kunne jeg ikke sove med vinduet åpent, for jeg var for uvant til lyden og de kvitret høyt! Nå går det bedre 😂

Anonymkode: e6a5c...615

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker det!! 🤩 Vokste opp i enebolig med hage, og det å våkne til sol inn vinduet og fuglekvitter var så herlig. Her vi bor nå høres et sus av trafikk om dagen til hverdags, men om kveld/natt er det fuglekvitter, særlig nå på våren og sommeren, og det er så nydelig! Det vekker gode minner, og påpeker også at selv om vi bor i Oslo er det natur her også. Mine barn kan få de samme minnene ❤

Anonymkode: 6b774...551

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...