Gå til innhold

Liker dere fuglekvittring?

Fremhevede innlegg

Gjest Peanut
Skrevet

Liker ikke duer, men jeg hører en annen som kvitrer noe slikt som 🎶Tuii tuiii🎵87A76646-749C-4A86-B1CC-49117C03C202.gif.615503407ae7bf600804c1655a217ca3.gif

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke når jeg sover til langt på dag i helgene.

Men ellers, ja.

Anonymkode: 2247f...8a3

AnonymBruker
Skrevet

Elsker det, og er mye av det utenfor huset.

Anonymkode: fd227...9d8

• Liker 2
Skrevet

Jeg elsker at fuglene våkner til liv om våren.  I mange år har det vært gråspurv under taksteinen like utenfor soveromsvinduet vårt.  De kommer hver vår.  Synes det er koselig å høre kvitrende godlyder og lyden av vinger når jeg våkner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fint i skogen. Ikke i nærheten av huset, da får jeg noia. Parasitter, fuglebæsj osv…

Anonymkode: c6dd0...14e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2022 den 6.51):

Fint i skogen. Ikke i nærheten av huset, da får jeg noia. Parasitter, fuglebæsj osv…

Anonymkode: c6dd0...14e

Mener fugler 

Anonymkode: 61e0d...a32

AnonymBruker
Skrevet

Fuglekvitter er bare koselig. Koselig å sitte på verandaen og høre kattugle og sånt og. 
Men skjærer og ugler med unger…det er døden. Måtte fjerne et par svære trær her i hagen pga skjærene. De lagde reir og når de fikk unger så ble bråket fra dem tidoblet. 
Uglene som holder til i området er det ikke så mange av. De som har fått unger har heldigvis holdt til på såpass grei avstand at bråket fra de ungene ikke har vekket meg så altfor ofte

Bodde ved kysten før og elsker lyden fra måkene også, med mindre det er tusentall av de og de bråker mye med hverandre

Anonymkode: a4586...c41

Skrevet

Fuglekvitter er helt fint, men pilfinkfamilier på frokostpiknik kl. 03.30 kan jeg styre meg for. De høres ut som en gjeng miniskjærer på speed! :raven:

• Liker 3
Skrevet

Ja, liker fuglekvitter. Slår opp de ulike sangene deres i fuglelyd-ordbok så jeg vet hvem som synger hvordan. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Leo skrev (6 minutter siden):

Fuglekvitter er helt fint, men pilfinkfamilier på frokostpiknik kl. 03.30 kan jeg styre meg for. De høres ut som en gjeng miniskjærer på speed! :raven:

Hva er det?

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2022 den 21.40):

Synes dere det er koselig og avslappende å høre fugler kvitre?

Ja, men...   når de når et visst volum og klokka kun er 0430 så ønsker jeg dem dit peppern gror. 

Skrevet

Sånn naturlig fuglekvitter er fint, men vil ikke høre på opptak for avslapning og lignende.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er det?

Pilfink m/lyd. En er greit, men 10 - 15 av disse som "synger" i utakt to meter fra soveromsvinduet er tortur! :ler:

• Liker 1
Skrevet

Veldig! Blir ikke skikkelig vår/sommer uten, synes jeg!  Spesielt "skumrings-konsÆr"! 

AnonymBruker
Skrevet
Beeblebrox skrev (Akkurat nå):

Veldig! Blir ikke skikkelig vår/sommer uten, synes jeg!  Spesielt "skumrings-konsÆr"! 

Skurring hva?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skurring hva?

Ja- det er noe som skurrer 🤔

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg elsker det 🥰❤️

Anonymkode: 27704...9a6

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...