Gå til innhold

Min kjæreste vil ikke fortelle sitt barn at vi har vært sammen siden han var baby

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For noen idiotiske svar.

Resten av familien vet at de var kjærester fra barnet var et halvt år gammel. Moren med. Hvis faren tror han kan holde dette hemmelig i all evighet så er han ikke skarp i hodet. Han bør fikse dette i stedet for å leve på en uholdbar løgn. 

Anonymkode: a0298...540

Familien hans var veldig redd for hva moren til gutten  ville si så de ville ikke ha meg på besøk det første halvannet året i tilfelle guttens mor fikk vite om det.

De var redd for at hun kom til å nekte å la gutten være på besøk hos farens familie, derfor måtte de holde seg inne med henne.

Ts

Anonymkode: 83a7f...1b2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Familien hans var veldig redd for hva moren til gutten  ville si så de ville ikke ha meg på besøk det første halvannet året i tilfelle guttens mor fikk vite om det.

De var redd for at hun kom til å nekte å la gutten være på besøk hos farens familie, derfor måtte de holde seg inne med henne.

Ts

Vet moren nå at dere ble sammen da gutten var baby? Eller vet hun det fortsatt ikke? 

Anonymkode: 21b69...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet moren nå at dere ble sammen da gutten var baby? Eller vet hun det fortsatt ikke? 

Anonymkode: 21b69...f10

Hun har visst det i 9 år.

Vi ble sammen med en gang han flyttet ut fra henne, og en stund senere fikk hun vite at han hadde fått kjæreste, og det var da hun klikket og nektet meg å være i nærheten av barnet.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg var ikke skjult for eksen hans eller hans familie, men skjult for ungen.

Han var livredd for ikke å få samvær med barnet og livredd for eksen.

Han har selv sagt at han var en pingle og danset etter hennes pipe.

Ts

Det skjønner jeg virkelig godt, noen ekser er ordentlig psychos.

Men, jeg kan ikke nå se hva som er problemet med å si at dere var venner/kjærester lenge før dere flyttet sammen og tenkte det var på tide å bo sammen som en familie. 

Man trenger jo ikke spesifisere dato - og barnet spør neppe. Det er bare å si «husker ikke helt, vi var venner en stund». 

Men altså - igjen blir dette VELDIG kårny om man spesifikt skal nekte for relasjon før han var 5 år. 

Jeg hadde nok «krevd» at historien kunne modifiseres til at «Åja, vi mente at vi var venner og kjærester i X år - og så når du var 5 år tenkte vi tiden var inne for å tenke på å flytte sammen osv». 

Hadde bare sagt at jeg ikke trengte ta det spesifikt opp eller angi en korrekt dato - men jeg hadde ikke funnet meg i å lyve bort 4 år. 

Edit: om mor også vet dette er det jo HELT DUST 😅🤷‍♀️😳

Hva er det med denne fyren? 😅🙃

Endret av Fløff
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er enig i at det trolig hadde vært lurere å være ærlig (eller dvs nesten ærlig). Men, nå er det et valg faren har tatt, og da må du faktisk respektere det.

og nei, selvsagt skal ikke ungen få vite noe om hvor vanskelig dere syntes barnemor var.

Anonymkode: 5cf12...ce0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er enig i at det trolig hadde vært lurere å være ærlig (eller dvs nesten ærlig). Men, nå er det et valg faren har tatt, og da må du faktisk respektere det.

og nei, selvsagt skal ikke ungen få vite noe om hvor vanskelig dere syntes barnemor var.

Anonymkode: 5cf12...ce0

Selvfølgelig ikke så lenge han er barn.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fordi det er ett hav av forskjell mellom

Vi traff hverandre når du var liten, men det ble oss når du ble 5 

Enn, jeg holdt på med henne når jeg og mamma bodde sammen.

Eller 1 måned etter heg flyttet fra mamma fant jeg henne.

Er det så vanskelig å forstå behovet for å forskjønne forholdene rundt hans fødsel, og første år..

Det er noe med tryggheten man vil formilde. For uansett hvor mye dy betyr for han, så er det en mor, en far, ett barn.. 

Anonymkode: 14903...255

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så dette barnet er i dag 9 år? Hva er grunnen til at en på 9 år skal vite alt om deres forhold? Det er jo opp til pappa å fortelle om det om spørsmålet kommer opp når barnet har blitt større. 

Anonymkode: c3214...13a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ungen bryr seg lite.. så det er ikke noe vits å legge seg opp i dette.. la det gå. Har ikke noe å si..

Anonymkode: c33e6...156

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen som har noen synspunkter?

Kan legge til at jeg har spurt kjæresten min hvorfor han later som om vi ble sammen på det tidspunktet jeg ble kjent med hans sønn, men han blir irritert og sier jeg maser.

Ts

1. barn har intet med hvem, hvor ofte eller når faren eller moren deres har sex. Om du og faren hadde sex for 9 eller 4 år siden? Ikke noe dere skal dele med barnet! Ikke noe dere trenger snakke med barnet om. Bare la det være et ikke-tema.

2. om dere er eksklusive, var eksklusive eller skal ha eller har hatt sex med andre i eller ved forholdet? Også opp til dere voksne. Dette må dere enes om, slik alle andre må i alle andre forhold. Inntil man har luftet temaet og blitt enige? Da står hver part fri til å lage sine egne regler. Som den andre part kan mislike, men neppe krangle på, siden regler må enes om.

3. hva slags pervers glede får du av at et barn vet at foreldrene hans gav opp forsøket på en familie før han ble født? Det er ikke ting et barn har godt av å vite. Gi ungen illusjonen om at mor og far hadde gode intensjoner om å være ok foreldre og la ned en solid innsats.

Anonymkode: f93d8...8be

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg møtte sønnen ca 4-5 ganger det første året og da var han 6-8 mnd gammel og var hos faren på samvær, men så fikk moren vite at han hadde fått kjæreste og da nektet hun meg å være i nærheten av gutten.

Så begynte dramaet mellom han og moren, og jeg og han var sammen når han ikke hadde sønnen på samvær, og sånn hadde vi det i 5 år.

Han sendte meg masse bilder av sønnen hver gang han var hos faren, men møtte han ikke fysisk igjen før han skulle begynne på skolen og var over 5 år.

Ts

Så du har faktisk nesten ikke møtt gutten på denne tida heller. Ja, da er det klart at han ikke oppfatter dere som å være sammen. Let it go...

Anonymkode: 10bfb...970

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så du har faktisk nesten ikke møtt gutten på denne tida heller. Ja, da er det klart at han ikke oppfatter dere som å være sammen. Let it go...

Gutten er 9 år nå så jeg har kjent ham i 4 år.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Gutten er 9 år nå så jeg har kjent ham i 4 år.

Ts

Ja, men altså ikke i 9 år. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig ikke så lenge han er barn.

Ts

Hvorfor tenker du at denne infoen vil gjøre han godt? Denne infoen vil du kun gi han for din egen del, og ikke for hans del. Men det kan raskt slå feil vei.

Dersom noen forteller noe negativt om min mor så ville jeg neppe tatt avstand fra henne eller tenkt stygt om henne. Jeg ville mest sannsynligvis blitt lei meg og så tenkt stygt om deg som hadde behov for å sverte min mor.

Du vinner absolutt ingenting på å si dette til sønnen. Tvert imot vil jeg tro du får en ripe i lakken hos gutten og blir sett på som bitter og hevngjerrig.

Selv har jeg en eks og far til mine barn som var helt jævlig første årene etter bruddet. Til tross for at han valgte å dra. Jeg har aldri sagt noe om dette til mine barn fordi det kun vil påføre dem smerte. De får finne ut av sitt forhold til ham selv uten at jeg skal blande inn mitt forhold til ham.

Anonymkode: a7384...2b9

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Velg dine kamper… dette er sannelig ikke noe å kjempe for..

Anonymkode: f44ca...872

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er noe av det mest patetiske jeg har lest. Krever kjæresten din at alle rundt dere også lyver om dette da? Har dere sagt i fra til foreldrene dine, søsken, venner osv? Hva gjør dere hvis ungen ser bilder av dere fra "før dere ble sammen", eller finnes ikke de? Skal denne løgnen opprettholdes når ungen er voksen også, så om tjue år må dere fremdeles trekke fra fire år på lengden på forholdet deres? Og hvis dere får barn, skal dere videreføre den løgnen til dem? 

Anonymkode: b6ddb...694

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det er nok endel av mitt liv som barnet mitt ikke har behov for å høre om og. 

Hos dere har det vært endel trøbbel med mor, noe som endelig har roet seg. Så hvorfor ikke bare holde kjeft I stedet for å dra i gang mer drama?

Anonymkode: 535bd...df5

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dette er noe av det mest patetiske jeg har lest. Krever kjæresten din at alle rundt dere også lyver om dette da? Har dere sagt i fra til foreldrene dine, søsken, venner osv? Hva gjør dere hvis ungen ser bilder av dere fra "før dere ble sammen", eller finnes ikke de? Skal denne løgnen opprettholdes når ungen er voksen også, så om tjue år må dere fremdeles trekke fra fire år på lengden på forholdet deres? Og hvis dere får barn, skal dere videreføre den løgnen til dem? 

Anonymkode: b6ddb...694

Nei han har ikke sagt noe til familien sin, og de tenker nok ikke på hvor lenge vi har vært sammen.

Det er kun når sønnen er hos oss at vi ikke skal snakke om at vi var kjærester før jeg ble introdusert for gutten.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nok endel av mitt liv som barnet mitt ikke har behov for å høre om og. 

Hos dere har det vært endel trøbbel med mor, noe som endelig har roet seg. Så hvorfor ikke bare holde kjeft I stedet for å dra i gang mer drama?

Anonymkode: 535bd...df5

Dette. De må fortsatt forholde seg til barnets mor. Hvis ts ønsker at forholdet skal virke seriøst, kan de heller flytte sammen/gifte seg enn å fokusere på forholdets lengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun har visst det i 9 år.

Vi ble sammen med en gang han flyttet ut fra henne, og en stund senere fikk hun vite at han hadde fått kjæreste, og det var da hun klikket og nektet meg å være i nærheten av barnet.

Ts

Hadde dette vært meg, altså barnets mor, så hadde jeg nok blitt litt "vanskelig" og "Ko-ko" jeg også. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...