Gjest Anonymus Notarius Skrevet 20. mai 2022 #121 Del Skrevet 20. mai 2022 Jeg er ikke tilhenger av å skjule info eller lyve for barn. Da gir man jo inntrykk av at man har gjort noe galt, skjønner ikke vitsen. Barna bryr seg generelt lite om sånt uansett, så tviler på at ungen hadde syntes det var ille å høre at far og stemor ble sammen da han var baby. Dette er en sånn typisk voksne som gjør ting vanskeligere enn det er-sak. Ungen trenger ingen detaljer, men å si at "Lise og jeg ble kjærester da du var baby, men dere møttes ikke før du var 5 år" er da null problem å si. Ungen kommer som sagt neppe til å synes dette er noen stor sak nå uansett, men dersom dere fortsetter å holde det hemmelig, kan han lett føle seg løyet for når det kommer for en dag (for det vil det) når han er eldre og forstår mer. Forteller dere det nå, blir det en naturlig del av fortellinga om hans liv, det blir det ikke hvis han får vite det når han er 16. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 20. mai 2022 #122 Del Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 19.5.2022 den 13.29): Jeg møtte kjæresten min 3 måneder etter at han hadde fått barn. Han bodde da sammen med moren, men de sov på hvert sitt rom. Han sa til meg at forholdet var dødt fra hans side, men han ønsket å se sønnen sin hver dag og hjelpe moren derfor hadde han ikke flyttet ut. Noen måneder senere oppstod det hete følelser mellom oss, og han flyttet ut fra barnemoren og kjøpte seg en leilighet og da ble vi offisielt kjærester. Pga mye drama fra barnemoren i årene som kom; advokat, rettsak osv ble ikke jeg presentert som pappas kjæreste før sønnen var 5 år. Min kjæreste fremstilte det da for sønnen som om jeg og han nettopp hadde blitt kjærester, og på omtrent samme tid fikk moren ny kjæreste så sønnen tror at både faren og moren fikk nye kjærester på samme tid. En gang sa jeg til sønnen hans at jeg møtte han allerede som baby flere ganger, men at jeg og han ikke ble ordentlig kjent før han skulle begynne på skolen. Da stoppet kjæresten meg i å fortelle videre, og sa at det ikke stemte, for vi hadde jo bare vært kjærester i 4 år (og ikke 9 år som er det riktige) Jeg sa ikke noe mer og tenkte at han prøver vel å beskytte moren, eller å fremstille seg selv i et bedre lys for sønnen? En gang forsnakket han seg og sa at når et forhold holder på å gå i oppløsning og man sover på hvert sitt rom, så blir jo til at man fortsetter å ha sex av gammel vane, så det vil si at når han hadde hete følelser for meg så drev han fremdeles på å knullet på barnemoren muligens 🤨 Hvordan skal jeg ta tak i dette? Jeg liker ikke å lyve om hvor mange år vi har vært kjærester. Anonymkode: 83a7f...1b2 Det er vel litt fornektelse inne i bildet her da, eller hva? Samtidig som at han vil snike seg unna en god del drama, spesielt fra mor sin side. Så han var jo kansje intim med henne og med deg i samme tidsrom, og føler sikkert at han ikke VIL at barnemor skal forstå dette. Hun vil kanskje lage masse drama ( i hans øyne ) om hun innser at han traff deg når han bodde med henne. Om barnet får vite at du var pappas kjæreste på den tiden, vil barnet ha dette som et minne og si til mor at eh, men pappa sier at han og XX var sammen siden 20xx. Da blir mor sur, og anklager han for å være utro, noe han nettop var. selv om det var dødt. Det vil lage masse drama i familien og folk blir sure på han. Han går utifra at du er ok med at han var med begge dere, men tenker kanskje at du ikke tenker på det i hverdagen? Jeg tenker dere må snakke om det. Det beste er at du forteller hva du føler. Feks at du føler at det er best for deg om du får fortelle sannheten. Og så kan han sette seg inn i dine følelser, og forklare hvorfor HAN vil lyve. Det jeg mener er at du må velge. enten svelge kamelen om du vil ha mannen og lyve for barnet, eller hva du ønsker? brudd? at sannheten skal komme ut og faren må stå for valgene han tok og ta konsekvensene, som kanskje vil være store konflikter med barnemor, stopp i kommunikasjon, vanskelige forhold for barnet som får to foreldre som er sinte på hverandre osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå