Gå til innhold

Min kjæreste vil ikke fortelle sitt barn at vi har vært sammen siden han var baby

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg tror ikke hans familie snakker om vårt forhold når gutten er hos de på besøk.

Ts

Anonymkode: 83a7f...1b2

Din familie da? Eller venner av dere? Er du aldri med på besøk til svigerfamilien din? 

Anonymkode: b6ddb...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor er det så viktig for deg at sønnen får vite sannheten? Blir jo bare styr uansett, når sønnen forteller dette til sin mor. Eller ønsker du kanskje å såre moren?

Anonymkode: 9b271...610

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men snakker dere aldri om slikt? Gutten blir jo eldre og vil delta i flere samtaler med andre voksne. I min svigerfamilie gratulerte vi nettopp broren til mannen og dama med å ha vært sammen ti år, det er jo slikt barn vil oppfatte.

Det er ikke noe smart i denne familien å ha fokus på antall år man har vært i lag. 

Anonymkode: 10bfb...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Når gutten er voksen nok bør han få vite hvor vanskelig moren hans var etter at det var slutt mellom foreldrene.

Hun var klin kokos og det var nummeret før hun mistet den daglige omsorgen.

Ts

Kanskje fordi hun ble forlatt mnd etter fødsel av deres barn?

Sikkert på tynt grunnlag. Mannen klarte jo ikke være alene, hoppet bare fra en til den neste.

Hvorfor skal hun forventes å oppføre seg eksemplarisk.

Hun ammer, og mannen er ute å vifter med ####

Anonymkode: 77107...989

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Virker som du egentlig vil at ungen skal vite det mest for å såre barnemoren.. og dette pga kjæresten din forsnakket seg om å ha hatt sex "av gammel vane" med barnemoren- mens han sa til deg forholdet var dødt mellom dem. 

Å bare for å ha sagt det: barnet trenger ikke å vite at du ble sammen med faren så tidlig!!! Barnet trenger heller ikke å vite om moren oppførte seg "dårlig" etter bruddet! 

Så lenge moren fungerer bra overfor barnet nå og er en god mor nå, så er DET det viktigste. Ikke at du skal gni det inn indirekte til moren gjennom et uskyldig barn kun for din egen egoisme! 

Anonymkode: 2579f...a36

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor er det så viktig for deg at sønnen får vite sannheten? Blir jo bare styr uansett, når sønnen forteller dette til sin mor. Eller ønsker du kanskje å såre moren?

Moren vet jo at vi har vært sammen i 9 år, men gutten vet det ikke fordi faren vil holde det skjult.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Din familie da? Eller venner av dere? Er du aldri med på besøk til svigerfamilien din? 

Joda jeg er ofte hos svigerfamilien, men det har aldri vært et samtaletema hvor mange år jeg og min kjæreste har vært sammen.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Sønnen trenger ikke å vite noen detaljer, men hva er galt med å si at vi har vært sammen siden sønnen var en baby?

Ts

Men hvorfor er det så viktig for deg å si til barnet at det er 9 år og ikke 4 år? For barnet spiller det ingen rolle. Barnet hverken husker deg eller bryr seg om at dere har vært sammen i 9 år og ikke 4 år. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kanskje fordi hun ble forlatt mnd etter fødsel av deres barn?

Sikkert på tynt grunnlag. Mannen klarte jo ikke være alene, hoppet bare fra en til den neste.

Hvorfor skal hun forventes å oppføre seg eksemplarisk.

Hun ammer, og mannen er ute å vifter med ####

Anonymkode: 77107...989

De kranglet mye daglig og moren ønsket at han skulle flytte ut, så der var de enige, men det hun ikke likte var at han fikk seg kjæreste så kort tid etterpå.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Aldri si noe negativt om foreldrene til barna, uansett hva foreldrene har gjort mot hverandre. 

2. Barnet bryr seg neppe om hvor lenge dere har vært kjærester. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Moren vet jo at vi har vært sammen i 9 år, men gutten vet det ikke fordi faren vil holde det skjult.

Ts

Har han helt seriøst forestillet seg at samtlige i familien skal gå med på denne løgnen, og aktivt huske på at du skal skrives ut av historien hvis de nevner noe fra årene før barnet ble fem? I all evighet? 

Det virker lite gjennomtenkt. Altså det rekker jo at barnet hører farmor si til tante noe i stil med 'Oy, ja, husker du sommeren 2016 hvor det var sykt mange plommer på treet og Linda (TS) var så flink å hjelpe til med marmeladen..' for at barnet skjønner farens forklaring ikke er sann.

Anonymkode: a0298...540

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har han helt seriøst forestillet seg at samtlige i familien skal gå med på denne løgnen, og aktivt huske på at du skal skrives ut av historien hvis de nevner noe fra årene før barnet ble fem? I all evighet? 

Det virker lite gjennomtenkt. Altså det rekker jo at barnet hører farmor si til tante noe i stil med 'Oy, ja, husker du sommeren 2016 hvor det var sykt mange plommer på treet og Linda (TS) var så flink å hjelpe til med marmeladen..' for at barnet skjønner farens forklaring ikke er sann.

Det er nok ikke gjennomtenkt i det hele tatt, og jeg tror ikke kjæresten min tenker at hele familien passe på å ikke snakke om meg i tiden før barnet var 5 år.

Han har nok ikke sagt til familien sin heller at barnet tror at vi kun har vært sammen i 4 år.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Når barnet spør hvor lenge jeg og faren har vært kjærester, skal jeg da lyve?

Når barnet snakker om når han var liten og ser på bilder fra den gang, så sier han; " dette var før vi ble kjent".

Skal jeg da nikke og si; "ja jeg kjente ikke deg da du var baby, 3 år eller 4 år"?

Ts

Det var da ikke måte på hvordan du problematiserer dette. Du sier det som det er for ham: Ja, du møtte ham da han var baby, du kjente faren da, dere var bekjente/venner. Så sånn sett har du kjent gutten hele livet, du visste hvem han var, selv om han var så liten at han ikke husker deg. Du møtte han ikke mye før han ble fem, og dere ble ordentlige kjærester og flyttet sammen. Hvorfor er det å lyve, hvorfor er det vanskelig? Dere ble ikke kjærester før dere var offisielle kjærester overfor barnet. Jeg skjønner ikke hva slags beit det skal sette deg i, guttungen har da ingen ting med når dere kyssa og hadde sex? 

Anonymkode: a25f2...c48

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det var da ikke måte på hvordan du problematiserer dette. Du sier det som det er for ham: Ja, du møtte ham da han var baby, du kjente faren da, dere var bekjente/venner. Så sånn sett har du kjent gutten hele livet, du visste hvem han var, selv om han var så liten at han ikke husker deg. Du møtte han ikke mye før han ble fem, og dere ble ordentlige kjærester og flyttet sammen. Hvorfor er det å lyve, hvorfor er det vanskelig? Dere ble ikke kjærester før dere var offisielle kjærester overfor barnet. Jeg skjønner ikke hva slags beit det skal sette deg i, guttungen har da ingen ting med når dere kyssa og hadde sex? 

Vi ble kjærester når barnet var baby.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvorfor skal man holde det skjult?

Det virker jo merkelig når jeg begynner å snakke om noe som skjedde for 6, 8 eller 9 år siden og så spør sønnen; "Hvor var jeg hen da dere gjorde dette? eller "Hvor gammel var jeg da dere gjorde dette"? og så har jeg glemt meg og sagt; " Nei du var baby" og så har jeg måtte bortforklare det jeg har sagt.

Hvorfor kan ikke faren si; "Jeg og Hege ble sammen da du var en bitteliten baby, men du og Hege ble ikke kjent før du var 5 år." Jeg tror han mener selv at han var utro mot moren (og det var han jo, i allefall emosjonelt) og så prøver han å gi inntrykk til sønnen at han ble sammen med meg fem år senere.

Ts

Hvorfor forventer du at et lite barn skal forstå dette innviklede tullet? Det kommer han ikke til å forstå, og barnet har heller ingenting med det å gjøre - egentlig. Dette er voksenproblemer, og ingenting et barn skal trenge å tenke på. 

Jeg forstår godt at faren sier som han gjør, barnet blir forvirret og kan få engstelige følelser når han blir fortalt forskjellige ting. Det eneste du skal forholde deg til, er hva barnefar og barnemor syntes er OK og allerede har sagt til barnet. Resten kan du holde for deg selv, eller snakke med barnefar om. Husk at det er et lite barn det er snakk om, du prater som om dette er en voksen som kan forstå alt - det er feil

Hva barnet tror er irrelevant, og selvsagt er det for å skåne barnet. Barnemor og barnefar bodde sammen og har bestemt at de skal fortelle slik&slik, og da må du klare å forholde deg til det. 

Endret av Rosatoast
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ts

Men jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor det er så viktig for deg at sønnen får vite akkurat hvor lenge dere har vært sammen? Jeg vet heller ikke hvor lenge mamma og stefaren min har vært sammen, da de ble sammen før jeg husker noe. Men det har aldri vært viktig for meg å vite. Og jeg kan ikke forstå at det skal være viktig for sønnen til kjæresten din heller. Det er jo ene og alene dine behov som gjør at du forteller sønnen hvor lenge dere har vært sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ts

Hva som blir sagt ovenfor barnet er irrelevant, dette er et barn som tydeligvis skal bli skånet. Og det må du respektere. 

Både du, barnefar og alle andre voksne mennesker rundt dere vet at dere ble sammen for 9 år siden. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du har et behov for å problematisere dette, det er som sagt veldig tydelig at mor og far har blitt enige om å fortelle barnet "slik og slik" - og da må du faktisk respektere dette, du kan ikke overkjøre foreldrene å fortelle det du syntes er rett. 

Tror heller ikke det er noen andre enn deg som har behov for å snakke om fortiden på den måten du gjør. Ingen andre snakker om fortiden i den forstand du klart ser for deg. Ser dere på bilder og barnet sier noe så syntes jeg du fortsatt skal respektere far sin beslutning ovenfor barnet. Familien til barnefar sitter nok ikke å prater om forholdet deres for 9 år siden, folk flest prater om her og nå, fremtiden - eller en spesiell hendelse. Så dette blir for dumt, og foregår bare oppe i ditt hode. 

Endret av Rosatoast
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bare l.est HI og vil si at jeg hadde hengt meg mer opp i det med "sex av gammel vane" enn hva sønnen på ni år vet og ikke vet om når dere ble kjærester.. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ts

Hva så?

Mine barn vet ingenting om akkurat når, hvilket år, hvor lenge vi datet, når vi flyttet sammen og omstendighetene rundt når faren og jeg  møttes, og overhodet ikke noe om tidligere kjærester. Hvorfor skal de vite det? 

Barnet kan vite som sant er at dere kjente hverandre. Hvorfor er denne kjærestestatusen viktig for deg? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Tror ikke barnet catcher det, det blir nok problematisk når barnet blir tenåring og forstår at TS har vært i familien lengre enn fortalt. Men da er det far sin oppgave å forklare hvorfor han har tatt den beslutningen han har. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...