Gå til innhold

Min kjæreste vil ikke fortelle sitt barn at vi har vært sammen siden han var baby

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei han har ikke sagt noe til familien sin, og de tenker nok ikke på hvor lenge vi har vært sammen.

Det er kun når sønnen er hos oss at vi ikke skal snakke om at vi var kjærester før jeg ble introdusert for gutten.

Ts

Anonymkode: 83a7f...1b2

Du får det til å høres ut som dette er noe som kommer opp like ofte som hva dere skal ha til middag. Er det ikke bare å unngå temaet, så slipper dere lyve? Du har jo hatt det sånn i 4 år nå, hvorfor ta det opp nå? 

Anonymkode: a787e...7de

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor skal man holde det skjult?

Det virker jo merkelig når jeg begynner å snakke om noe som skjedde for 6, 8 eller 9 år siden og så spør sønnen; "Hvor var jeg hen da dere gjorde dette? eller "Hvor gammel var jeg da dere gjorde dette"? og så har jeg glemt meg og sagt; " Nei du var baby" og så har jeg måtte bortforklare det jeg har sagt.

Hvorfor kan ikke faren si; "Jeg og Hege ble sammen da du var en bitteliten baby, men du og Hege ble ikke kjent før du var 5 år." Jeg tror han mener selv at han var utro mot moren (og det var han jo, i allefall emosjonelt) og så prøver han å gi inntrykk til sønnen at han ble sammen med meg fem år senere.

Ts

Er litt enig her. Dersom dere fortsetter forholdet livet ut, vil det allikevel komme frem. Blir unaturlig å aktivt sjule det. Klart det har noe å si for din relasjon til barnet også, dere har et mye lengere bånd enn barnet er ment å tro. Hvis dere fortsatt er sammen når barnet er voksent, så blir det jo naturlig at blir avdekt, og barnet vil vel lure på hvorfor far har sjukt dette. Samtidig forstår jeg at far ønsker å virke mer skinnhellig enn han var. Og ja, klart han lå med dere begge. Men det er da 9 år siden, så lite å gjøre med det nå. Vanlig at menn får dame mens baby er liten for han føler seg sår og tilsidesatt. Oversetter dette til ny dame at forholdet er dødt, og de sover på forskjellig rom. Antagelig sover han på eget rom for å slutte å deale med babyen på natta. Mor ammer jo, så han søker til andre. Men som sagt er jo det gammalt nytt for 9 år siden. 

Anonymkode: e193f...f6f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor skal man holde det skjult?

Det virker jo merkelig når jeg begynner å snakke om noe som skjedde for 6, 8 eller 9 år siden og så spør sønnen; "Hvor var jeg hen da dere gjorde dette? eller "Hvor gammel var jeg da dere gjorde dette"? og så har jeg glemt meg og sagt; " Nei du var baby" og så har jeg måtte bortforklare det jeg har sagt.

Hvorfor kan ikke faren si; "Jeg og Hege ble sammen da du var en bitteliten baby, men du og Hege ble ikke kjent før du var 5 år." Jeg tror han mener selv at han var utro mot moren (og det var han jo, i allefall emosjonelt) og så prøver han å gi inntrykk til sønnen at han ble sammen med meg fem år senere.

Ts

Kanskje pappa ikke kan innrømme at dere var sammen fra barnet var baby fordi han fortsatt var i forhold til barnets mor, og hele tiden har håpt på å bli sammen igjen. Hvorfor skulle han ellers ha pult henne mens de bodde under samme tak men "på forskjellige rom" ..

Han vil ikke ha skylden for at det ble slutt..

Vanskelig å vikle seg ut av ett nett av løgn og bedrag...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skal en fortelle alt til et barn? Skjønner ikke hvorfor det er viktig for deg. 

Anonymkode: a533d...a9f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Familien hans var veldig redd for hva moren til gutten  ville si så de ville ikke ha meg på besøk det første halvannet året i tilfelle guttens mor fikk vite om det.

De var redd for at hun kom til å nekte å la gutten være på besøk hos farens familie, derfor måtte de holde seg inne med henne.

Ts

Det der var nok bare noe han fant på siden han ville ligge med begge. Barnefar her har skjult ny dame og ny graviditet 😂 Helt uten grunn, fins ikke en følelse igjen for han. Hadde tvert imot lenge tenkt det hadde vært lettelse om han fant seg noen. Kan tenke meg han har malt opp et helt urealistisk bilde av meg for å skjule det. Fatter bare ikke hvorfor, men det er visst ganske vanlig som jeg forstår. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skal en fortelle alt til et barn? Skjønner ikke hvorfor det er viktig for deg. 

Anonymkode: a533d...a9f

Når barnet spør hvor lenge jeg og faren har vært kjærester, skal jeg da lyve?

Når barnet snakker om når han var liten og ser på bilder fra den gang, så sier han; " dette var før vi ble kjent".

Skal jeg da nikke og si; "ja jeg kjente ikke deg da du var baby, 3 år eller 4 år"?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg møtte kjæresten min 3 måneder etter at han hadde fått barn.

Han bodde da sammen med moren, men de sov på hvert sitt rom.

Han sa til meg at forholdet var dødt fra hans side, men han ønsket å se sønnen sin hver dag og hjelpe moren derfor hadde han ikke flyttet ut.

Noen måneder senere oppstod det hete følelser mellom oss, og han flyttet ut fra barnemoren og kjøpte seg en leilighet og da ble vi offisielt kjærester.

Pga mye drama fra barnemoren i årene som kom; advokat, rettsak osv ble ikke jeg presentert som pappas kjæreste før sønnen var 5 år.

Min kjæreste fremstilte det da for sønnen som om jeg og han nettopp hadde blitt kjærester, og på omtrent samme tid fikk moren ny kjæreste så sønnen tror at både faren og moren fikk nye kjærester på samme tid.

En gang sa jeg til sønnen hans at jeg møtte han allerede som baby flere ganger,  men at jeg og han ikke ble ordentlig kjent før han skulle begynne på skolen.

Da stoppet kjæresten meg i å fortelle videre, og sa at det ikke stemte, for vi hadde jo bare vært kjærester i 4 år (og ikke 9 år som er det riktige)

Jeg sa ikke noe mer og tenkte at han prøver vel å beskytte moren, eller å fremstille seg selv i et bedre lys for sønnen?

En gang forsnakket han seg og sa at når et forhold holder på å gå i oppløsning og man sover på hvert sitt rom, så blir jo til at man fortsetter å ha sex av gammel vane, så det vil si at når han hadde hete følelser for meg så drev han fremdeles på å knullet på barnemoren muligens 🤨

Hvordan skal jeg ta tak i dette? Jeg liker ikke å lyve om hvor mange år vi har vært kjærester.

Lurt av bf . Og hvilen rolle spiller det egentlig! La det gå! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når barnet snakker om når han var liten og ser på bilder fra den gang, så sier han; " dette var før vi ble kjent".

Skal jeg da nikke og si; "ja jeg kjente ikke deg da du var baby, 3 år eller 4 år"?

Ts

Du kan si at du har kjent ham i 9 år og ettervert ble kjærester. Du kan si at du har sett søte bilder av barnet som 3- og 4-åring. Ikke gå inn i at du møtte barnet som 6mnd gammel. 

Anonymkode: 10bfb...970

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det der var nok bare noe han fant på siden han ville ligge med begge. Barnefar her har skjult ny dame og ny graviditet 😂 Helt uten grunn, fins ikke en følelse igjen for han. Hadde tvert imot lenge tenkt det hadde vært lettelse om han fant seg noen. Kan tenke meg han har malt opp et helt urealistisk bilde av meg for å skjule det. Fatter bare ikke hvorfor, men det er visst ganske vanlig som jeg forstår. 

Dette var flere måneder etter at vi hadde blitt sammen, og exdama var rasende fordi han hadde fått ny kjæreste.

Det var hans bror som ringte til meg og fortalte at jeg dessverre ikke kunne bli invitert til de julaften eller på besøk de to første årene, fordi da skulle gutten være der sammen med sin far og de var redd for at de ikke fikk se sin nevø hvis jeg var der.

Gutten brukte også av og til å være på besøk hos sine besteforeldre, og de ville heller ikke risikere å ikke få se barnebarnet sitt fordi de gjorde noe som moren ikke likte.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette var flere måneder etter at vi hadde blitt sammen, og exdama var rasende fordi han hadde fått ny kjæreste.

Det var hans bror som ringte til meg og fortalte at jeg dessverre ikke kunne bli invitert til de julaften eller på besøk de to første årene, fordi da skulle gutten være der sammen med sin far og de var redd for at de ikke fikk se sin nevø hvis jeg var der.

Gutten brukte også av og til å være på besøk hos sine besteforeldre, og de ville heller ikke risikere å ikke få se barnebarnet sitt fordi de gjorde noe som moren ikke likte.

Ts

Mener ikke at du skal straffes resten av livet. Men SÅNN blir det nok ofte når man involverer seg med en som nylig har blitt far. Han sviktet barnemor på det groveste , når hun var i en sårbar situasjon med et nyfødt barn . At barnet blir hovedfokus å verne om her, syns jeg er BRA. Både av barnefar og hans familie. Det burde falt deg naturlig å ikke fortelle barnet hvor lenge du har vært et «tema «. Husk barnet blir voksent en dag. Bedre for han å tenke at både mor å far fant seg nye kjærester etterhvert . Isteden for å få servert den «sanne « historien , som avslører at faren hans VAR  en drittsekk . 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Er enig i at det trolig hadde vært lurere å være ærlig (eller dvs nesten ærlig). Men, nå er det et valg faren har tatt, og da må du faktisk respektere det.

Men saken er jo ikke ute av verden bare fordi TS respekterer det ønsket. Hele far-familien (og moren med) vet at forholdet begynte da ungen var et halvt år gammelt. Det er helt galimatias å sette sin lit til at ingen - absolutt INGEN - noensinne kommer til (uskyldig!) å si noe som avslører at TS var indeed i livet til kjæresten et par år innen ungen ble 5 år. Altså jeg skjønner hvite løgner, men dette er jo hakket over eller to-tre-fire. Skal far-familien virkelig late som om TS ikke eksisterte de første årene!?

3 hours ago, AnonymBruker said:

og nei, selvsagt skal ikke ungen få vite noe om hvor vanskelig dere syntes barnemor var.

Anonymkode: 5cf12...ce0

Enig. Men det er en biting. 

Anonymkode: a0298...540

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ts

Så broren dekket over for han. Eller snakket du direkte med barnemoren og hørte hennes vrede? Eller var alt det der second hand information? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts, du kan jo si at du hørte om barnet og så bilder av det i oppveksten, før dere møttes og at du gledet deg til å treffe barnet. Da blir fokus på din relasjon til barnet og ikke fars forhold til deg eller barnemor.

Anonymkode: 10bfb...970

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for nedsettende innhold og svar til dette.

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så broren dekket over for han. Eller snakket du direkte med barnemoren og hørte hennes vrede? Eller var alt det der second hand information? 

Anonymkode: 

Siden barnets mor var vanskelig mot min kjæreste angående samarbeid /samvær og at jeg ikke skulle være i nærheten, så turde ikke familien til kjæresten min å la meg være på besøk hos de når gutten var der.

De var da redd for at moren kom til å holde barnet borte fra de, siden hun også hadde holdt barnet borte fra faren (min kjæreste) en periode.

Familien til kjæresten min er hyggelige mennesker, og de hadde ikke funnet på dette for å være ekkel mot meg.

Alle var livredd barnemoren en periode og danset etter hennes pipe.

Hun hadde den daglige omsorgen og kunne plutselig nekte de å se barnet.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts

Men det var jo før dere ble kjent. Du ble ikke kjent med barnet før han var 5år. At du visste han eksisterte er ikke relevant. Heller ikke at du hadde møtt han et par ganger når han var 6mnd. 

Anonymkode: a787e...7de

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Mt3 skrev (1 time siden):

Kanskje pappa ikke kan innrømme at dere var sammen fra barnet var baby fordi han fortsatt var i forhold til barnets mor, og hele tiden har håpt på å bli sammen igjen. Hvorfor skulle han ellers ha pult henne mens de bodde under samme tak men "på forskjellige rom" ..

Han vil ikke ha skylden for at det ble slutt..

Vanskelig å vikle seg ut av ett nett av løgn og bedrag...

Siden han gikk fra moren (det var jo derfor hun ble så krakilsk) så håpte han ikke at de skulle bli sammen.

Han var sjeleglad for å kunne flytte ut selv om det betød å flytte fra babyen sin.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Siden han gikk fra moren (det var jo derfor hun ble så krakilsk) så håpte han ikke at de skulle bli sammen.

Han var sjeleglad for å kunne flytte ut selv om det betød å flytte fra babyen sin.

Ts

Hvis man ser det fra et annet perspektiv da, så er ikke gutten blitt foret opp med dritt om deg . Fra barnemor eller noen andre . Du er ikke den «slemme damen « som stakk av med faren . Å det bør du være glad for m tanke på fremtidens relasjon med gutten . At han er åpen og tillitsfull mot deg❤️ Det bør trumfe det faktum at du har vært i kulissene hele tiden . Det trenger ikke et lite barnesinn vite , tenker jeg . 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei han har ikke sagt noe til familien sin, og de tenker nok ikke på hvor lenge vi har vært sammen.

Det er kun når sønnen er hos oss at vi ikke skal snakke om at vi var kjærester før jeg ble introdusert for gutten.

Ts

Men snakker dere aldri om slikt? Gutten blir jo eldre og vil delta i flere samtaler med andre voksne. I min svigerfamilie gratulerte vi nettopp broren til mannen og dama med å ha vært sammen ti år, det er jo slikt barn vil oppfatte.

Anonymkode: b6ddb...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men snakker dere aldri om slikt? Gutten blir jo eldre og vil delta i flere samtaler med andre voksne. I min svigerfamilie gratulerte vi nettopp broren til mannen og dama med å ha vært sammen ti år, det er jo slikt barn vil oppfatte.

Anonymkode: b6ddb...694

Jeg tror ikke hans familie snakker om vårt forhold når gutten er hos de på besøk.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...